Fantastic Beasts and Where To Find Them - J.K. Rowling

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Fantastic Beasts and Where To Find Them - J.K. Rowling

Berichtdoor Annemarie » 27 Mar 2017, 18:40

Fantastic Beasts and Where To Find Them is het eerste filmscenario dat door J.K. Rowling is geschreven. Het is een heerlijk fantasieverhaal over de auteur van het boek Fabeldieren en Waar Ze Te Vinden (dat in werkelijkheid natuurlijk ook door J.K. Rowling is geschreven).

Lees mijn recensie hier: http://www.leestafel.info/jk-rowling-12

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: #Fantastic Beasts and Where To Find Them - J.K. Rowling

Berichtdoor Marjo » 27 Mar 2017, 19:01

Had je de film ook gezien?
Het komt door jouw verhaal weer helemaal terug. Dat wil dan - helaas - ook zeggen dat ik het boek voorlopig niet hoef te lezen.

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: #Fantastic Beasts and Where To Find Them - J.K. Rowling

Berichtdoor Annemarie » 27 Mar 2017, 19:06

Nee, ik heb de film nog niet gezien maar dat ga ik zeker doen. Je zult in het boek geen nieuwe inhoud aantreffen natuurlijk maar misschien dat je wel van de fraaie vormgeving zal genieten. Het is in dezelfde stijl als de cover maar dan niet in het goud maar in het zwart.

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: #Fantastic Beasts and Where To Find Them - J.K. Rowling

Berichtdoor Marjo » 27 Mar 2017, 19:13

Ja, maar om nu alleen om de vormgeving een boek te lezen? Ik wacht gewoon wel een flinke tijd, tot de film weggezakt is.

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: #Fantastic Beasts and Where To Find Them - J.K. Rowling

Berichtdoor Annemarie » 27 Mar 2017, 19:16

Het is wel heel erg fraai hoor! Ben je van plan ook de volgende films te gaan kijken? Het wordt waarschijnlijk een trilogie.

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: #Fantastic Beasts and Where To Find Them - J.K. Rowling

Berichtdoor Marjo » 27 Mar 2017, 19:18

Geen idee. Het was wel een leuke film, maar zo bijzonder nu ook weer niet. Geen Harry Potter...

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: #Fantastic Beasts and Where To Find Them - J.K. Rowling

Berichtdoor Annemarie » 27 Mar 2017, 19:19

Dat is ook heel moeilijk te overtreffen.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: #Fantastic Beasts and Where To Find Them - J.K. Rowling

Berichtdoor Dettie » 28 Mar 2017, 08:36

Wow, dat klinkt goed Annemarie, vooral die prachtige pagina's met al die versieringen. Echt een bewaarboek lijkt me, om af en toe eens in te kijken.

Het verhaal is wel grappig zo te lezen, met die ontsnappende fabeldieren. Mijn fantasie gaat gelijk aan de slag en zie het al voor me, ineens zo'n hagedisje met 3 koppen en een vogelnek in de tuin beneden. :-) JDe schilderijen van Jeroen Bosch zijn er niets bij.

Dettie

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: #Fantastic Beasts and Where To Find Them - J.K. Rowling

Berichtdoor Annemarie » 28 Mar 2017, 09:13

Ja, het is heel mooi om te zien. Deze ontwerpstudio heeft ook aan alle Harry Potter-films gewerkt en eveneens aan Fantastic Beasts and Where To Find Them. Er valt heel wat te ontwerpen. Als er ergens een krantje op tafel ligt bijvoorbeeld, moet die helemaal kloppen met de tijd en het verhaal. Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld posters en affiches. Hier staat een leuk artikel: https://www.creativereview.co.uk/fantas ... -minalima/

Het verhaal is lekker vrolijk maar net als in de Harry Potter verhalen, zwerft er ook iets kwaadaardigs rond.... Brrrrrr. ;)


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten