Tahereh Mafi - Verdermeer (12+)

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Tahereh Mafi - Verdermeer (12+)

Berichtdoor Marjo » 19 Mar 2017, 20:15

Wonderbaarlijk en magisch, een verhaal om in te verdwijnen zoals Alice in haar konijnenhol verdween.

Lees meer: http://www.leestafel.info/t-mafi

-

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: # Tahereh Mafi - Verdermeer (12+)

Berichtdoor Annemarie » 20 Mar 2017, 14:45

Is de schrijfstijl je bevallen? Ik heb ook eens een boek van haar gelezen en dat vond ik vrij rommelig, las ik net terug.

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: # Tahereh Mafi - Verdermeer (12+)

Berichtdoor Marjo » 20 Mar 2017, 16:11

Dat iemand het rommelig zou kunnen vinden, kan ik helemaal begrijpen, het is namelijk in ieder geval erg veel. Veel magie, veel actie, veel gevoelens, alles veel. Je tuimelt van het een in het ander. Maar ja, ik houd daar wel van.
Ik las ergens dat iemand het vervelend vond dat de schrijfster je tussendoor gewoon toespreekt, maar ook dat vind ik helemaal prima.
Dus ja, wat jij er van zou vinden? Geen idee.

Even gelezen wat jij over dat andere boek schreef (dat ik nu toch wel op mijn lijstje heb staan) Er is in ieder geval geen sprake van doorgestreepte zinnen in Verdermeer. En zwijmelen doen we ook niet, maar het is dan ook voor jongere lezers.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44029
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: # Tahereh Mafi - Verdermeer (12+)

Berichtdoor Dettie » 20 Mar 2017, 17:01

het klinkt toch wel heel erg leuk met al die geheimzinnige toestanden en die papieren vos en zo.
Ik vind de cover ook erg leuk en deze zin: ’Haar haar dat veel te zwaar was voor haar hoofd, deed zijn best haar bij te houden.’ vind ik echt helemaal geweldig.

Dettie

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: # Tahereh Mafi - Verdermeer (12+)

Berichtdoor Annemarie » 20 Mar 2017, 17:06

Ik heb het idee dat deze stijl toch heel anders is dan die in het boek dat ik heb gelezen. Dit lijkt me echt een leuk verhaal. Lekker veel van alles vind ik niet vervelend.


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten