Inne Vanden Wijngaert en Ina Hallemans Samen sterk (tot 5 jaar)

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Inne Vanden Wijngaert en Ina Hallemans Samen sterk (tot 5 jaar)

Berichtdoor Marjo » 26 Jan 2017, 20:24

Mooi voorleesboek, met een lesje. Ach, dat kan geen kwaad, als er maar genoeg te zien is.

Lees meer: http://www.leestafel.info/inne-vanden-w ... -hallemans

-

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Inne Vanden Wijngaert en Ina Hallemans Samen sterk (tot 5 jaar)

Berichtdoor Annemarie » 27 Jan 2017, 11:41

Leuk! Maar... ik ben het met jou eens dat de feitjes wel moeten kloppen.

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Inne Vanden Wijngaert en Ina Hallemans Samen sterk (tot 5 jaar)

Berichtdoor Renate » 27 Jan 2017, 12:07

Ja inderdaad, de feitjes moeten kloppen. Een haas heeft geen hol. Daarmee zou je dus ook het onderscheid tussen de dieren kunnen maken, zonder ze echt een afwijkende kleur te geven. Bovendien heeft een haas duidelijk grotere oren dan een konijn.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Inne Vanden Wijngaert en Ina Hallemans Samen sterk (tot 5 jaar)

Berichtdoor Dettie » 27 Jan 2017, 12:26

Ik heb een link naar een inkijkexemplaar geplaatst bij de recensie en inderdaad is er op de illustraties qua uiterlijk weinig verschil tussen de haas en het konijn te zien op de vacht na. terwijl, net wat Renate zegt, een haas duidelijk langere oren heeft. Ik las dat de oren van een wild konijn maximaal 10 cm zijn en een bruin puntje hebben en de achterpoten van een haas ook groter zijn. Het had dus wel wat natuurlijker gekund dan dit gevlekte konijn maar verder ben ik het wel met Marjo eens dat het hele leuke illustraties zijn.

Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Inne Vanden Wijngaert en Ina Hallemans Samen sterk (tot 5 jaar)

Berichtdoor Marjo » 27 Jan 2017, 17:40

Was het even leuk geweest als alles prima volgens de regels was getekend en verteld? Dat vraag ik me dan af.
Het was in ieder geval moeilijker geweest voor de illustratrice, al had ze ook karikaturaal kunnen werken (bv de lange oren en de grotere achterpoten van de haas uitvergroten, en het konijn schattiger maken met een wit staartje). Daar heeft ze niet voor gekozen, waarom dat weet ik niet natuurlijk.
En de schrijfster had iets anders moeten bedenken voor de pesterijen van ... want als haas geen hol heeft wat moet er dan besmeurd worden?

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Inne Vanden Wijngaert en Ina Hallemans Samen sterk (tot 5 jaar)

Berichtdoor Renate » 27 Jan 2017, 19:03

Misschien een gewoon huisje, of iets met een afdakje? Ik weet wel dat een haas dat ook niet heeft, maar misschien is er toch wel een soort onderscheid te maken tussen de manier waarop het konijn woont (een konijnenhol heeft ook geen deur) en de verblijfplaats van de haas.


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten