Konijn is helemaal zenuwachtig, wat duurt het toch lang. Eindelijk komt zuster Saartje hem halen. Vanaf nu heet hij papa Konijn want hij heeft maar liefst zeven kinderen gekregen. Zes konijnendochters en een konijnenzoon. Gauw hupt hij naar binnen. Maar wat is dat? Hij kijkt nog eens goed. Alle konijntjes zien er uit als konijntjes, behalve zijn zoon, die heeft enorm lange oren. Ze zijn wel vijf keer zo lang als die van zijn zusjes.
Lees verder http://www.leestafel.info/kirstin-rozem ... ice-dogger
Dettie
Kirstin Rozema & Yanice Dogger - Cesar superoor (4+)
Re: Kirstin Rozema & Yanice Dogger - Cesar superoor (4+)
Die horentjes van de giraf maken het helemaal af.
Hopelijk blijkt uiteindelijk dat Cesar precies goed is zoals hij is, met lange oren en al!
Ja dat vond ik ook zo leuk Renate! Heb het boek met een brede grijns gelezen. Hoe verzin je het bij elkaar!
Enne... Ik verklap niets Annemarie.
Dettie
Enne... Ik verklap niets Annemarie.
Dettie
Als ik het boek eens zie, zal ik het beslist met aandacht bekijken.
Jij hebt genoten, nou, anders ik wel! Wat een grappig verhaal, en zo leuk getekend! Ik vind de ‘potloodtekeningen’ heel bijzonder, je krijgt de neiging om zelf ook eens aan de slag te gaan, zo makkelijk ziet het er uit. Maar ik weet dat het zo makkelijk niet is!
Want laat het maar eens duidelijk worden wanneer een konijn blij is, of juist heel sip..
Want laat het maar eens duidelijk worden wanneer een konijn blij is, of juist heel sip..
Dit vond ik toch zo'n leuk boekje. Dat konijn met al die verschillende 'orenhoeden' geweldig!
Dick Bruna zei na zo'n paar duizend Nijntje tekeningen dat die uitdrukkingen het moeilijkste bleven, nog altijd na al die keren tekenen.
En hij had dan alleen de beschikking over een X en twee . . (De neus/mond en de twee ogen) Deze tekeningen hebben wel iets meer maar alleen al een konijn tekenen is al heel wat!
Ik vond overigens die schuilende konijnenzusje onder die lange oren ook eeerrruuug leuk.
Dettie
Dick Bruna zei na zo'n paar duizend Nijntje tekeningen dat die uitdrukkingen het moeilijkste bleven, nog altijd na al die keren tekenen.
En hij had dan alleen de beschikking over een X en twee . . (De neus/mond en de twee ogen) Deze tekeningen hebben wel iets meer maar alleen al een konijn tekenen is al heel wat!
Ik vond overigens die schuilende konijnenzusje onder die lange oren ook eeerrruuug leuk.
Dettie
Zeker te weten!
Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”