Brunhilde Borms en Eva Mouton (ill) - Het coolste vriendenboek ter wereld (tot 12 jr)

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Brunhilde Borms en Eva Mouton (ill) - Het coolste vriendenboek ter wereld (tot 12 jr)

Berichtdoor Dettie » 26 Sep 2016, 11:31

Onvermijdelijk in iedere klas; vriendenboekjes die eindeloos de ronde doen in vriendengroepen. Met bijna altijd dezelfde standaard vragen… wat zijn je hobby’s, wat is je lievelingseten enz.. Dit boekje pakt het net iets anders aan. Het principe is hetzelfde, je geeft het boekje aan een van je vrienden, maar die beantwoordt geen standaard vragen, maar kiest één vraag en één opdracht, verdeeld over twee pagina’s.

Bijvoorbeeld:...

Lees verder http://www.leestafel.info/brunhilde-borms

Willeke

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Brunhilde Borms en Eva Mouton (ill) - Het coolste vriendenboek ter wereld (tot 12 jr)

Berichtdoor Annemarie » 26 Sep 2016, 12:10

Deze klinkt inderdaad leuker dan de meeste vriendenboekjes. Leuk om te bewaren voor later!

Willeke
Berichten: 1002
Lid geworden op: 24 Apr 2014, 12:12

Re: Brunhilde Borms en Eva Mouton (ill) - Het coolste vriendenboek ter wereld (tot 12 jr)

Berichtdoor Willeke » 26 Sep 2016, 12:52

Ja vond ik ook, had ik graag gedaan vroeger, en vooral ook later, toen ik als tante en buurvrouw ook vaak dat soort boekjes in handen kreeg.

Al ben ik wel blij dat ik nog mijn mooie poëziealbum heb, die had ik toch niet graag gemist.

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Brunhilde Borms en Eva Mouton (ill) - Het coolste vriendenboek ter wereld (tot 12 jr)

Berichtdoor Annemarie » 26 Sep 2016, 13:06

Ik heb mijn poëziealbum ook nog. Zijn die ook nog te koop of zijn het nu vooral vriendenboekjes?

Willeke
Berichten: 1002
Lid geworden op: 24 Apr 2014, 12:12

Re: Brunhilde Borms en Eva Mouton (ill) - Het coolste vriendenboek ter wereld (tot 12 jr)

Berichtdoor Willeke » 26 Sep 2016, 14:50

Ik heb geen idee, ik kom ze nooit meer tegen, maar dat zegt niet alles natuurlijk.

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Brunhilde Borms en Eva Mouton (ill) - Het coolste vriendenboek ter wereld (tot 12 jr)

Berichtdoor Annemarie » 26 Sep 2016, 15:06

Ik heb net even op het internet gespiekt. Ze zijn nog wel te koop.

Willeke
Berichten: 1002
Lid geworden op: 24 Apr 2014, 12:12

Re: Brunhilde Borms en Eva Mouton (ill) - Het coolste vriendenboek ter wereld (tot 12 jr)

Berichtdoor Willeke » 26 Sep 2016, 15:38

Wat leuk.
Ik heb de mijne inderdaad ook nog ,met van die mooie gedichtjes, soms zelfs zelf gemaakt van allerlei familieleden en vriendinnetjes uit die tijd.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Brunhilde Borms en Eva Mouton (ill) - Het coolste vriendenboek ter wereld (tot 12 jr)

Berichtdoor Dettie » 26 Sep 2016, 17:33

Daar alleen kan liefde wonen
daar alleen is het leven zoet
waar men vrij en ongedwongen
alles voor een ander doet.

Dit had mijn handwerkjuffrouw in prachtig schuinschrift geschreven en ze had er een plaatje met glittertjes bij geplakt, ik was er helemaal weg van. heb het uit mijn hoofd geleerd. Het album heb ik helaas niet meer, maar ik was ook niet zo poesiealbummerig. Je moest er altijd zo achteraan om het terug te krijgen. Enne...

Tip tap top
Willeke krijgt geen drop :D

Dettie

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Brunhilde Borms en Eva Mouton (ill) - Het coolste vriendenboek ter wereld (tot 12 jr)

Berichtdoor Annemarie » 26 Sep 2016, 17:36

Mijn poëziealbum is me echt dierbaar. Er staan ook mensen in die er niet meer zijn en het is heel bijzonder om ze dan toch nog even "tegen te komen".

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Brunhilde Borms en Eva Mouton (ill) - Het coolste vriendenboek ter wereld (tot 12 jr)

Berichtdoor Renate » 26 Sep 2016, 20:36

Nooit een poesiealbum gehad en ook geen vriendenboekje. Dat laatste zou ook erg dun geweest zijn. Vrienden maken is ook nooit mijn sterkste kant geweest. Ik was altijd de vreemde eend en ben dat ondanks alle hulpverleners die m'n ouders in m'n jeugd hebben ingeschakeld en dat zijn er wat geweest, altijd gebleven.


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten