Hilde Schuurmans - Uppie en het nieuwe schooljaar (4+)

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Hilde Schuurmans - Uppie en het nieuwe schooljaar (4+)

Berichtdoor Dettie » 08 Jul 2016, 17:12

Uppie is een hooggevoelig kind en als het nieuwe schooljaar aanbreekt en hij voor het eerst naar zijn nieuwe klas mag dan kriebelt het, zoals bij zoveel kinderen, in zijn buik. Het is ook zo heerlijk spannend allemaal. Hij kan haast niet wachten tot het zover is. Eindelijk is de dag aangebroken en om zes uur 's ochtends zit hij al helemaal aangekleed aan tafel. Hij heeft er zin in.

lees verder http://www.leestafel.info/hilde-schuurmans

Dettie

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Hilde Schuurmans - Uppie en het nieuwe schooljaar (4+)

Berichtdoor Annemarie » 09 Jul 2016, 15:31

Zijn de tips ook echt geschikt voor de doelgroep? Op zich lijkt me dit zeker een fijn boek voor hooggevoelige kinderen.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Hilde Schuurmans - Uppie en het nieuwe schooljaar (4+)

Berichtdoor Dettie » 09 Jul 2016, 18:19

De tips zijn zeker geschikt voor de doelgroep maar ik denk dat iedereen er wel baat bij heeft.
Zoek een stil plekje op, ga even wandelen enz.
Ik heb het boek aan iemand gegeven die jeugdpsychologe is, omdat het me daar wel geschikt voor leek dus alle tips kan ik niet meer noemen

Het mooie van dit boek vind ik dat aan de ene kant de wereld voor minder gevoelige mensen/kinderen is weergegeven en aan de andere kant de gevoelige wereld. Je ziet Uppie helemaal een beetje draaierig worden van alle indrukken en dan is ineens alles niet meer zo leuk, het is teveel. Maar als hij even zich terug kan trekken - Uppie kroop in een doos en ging even slapen - dan is daarna alles weer prima.
Gelukkig voelt juf dat aan en laat ze hem ook even met rust, Hij krijgt zelfs zijn eigen doos!
Heel leuk gedaan zowel in de tekst als de afbeeldingen

Dettie

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Hilde Schuurmans - Uppie en het nieuwe schooljaar (4+)

Berichtdoor Annemarie » 09 Jul 2016, 20:11

Dat zijn inderdaad fijne tips. Wat goed ook dat er wordt aangegeven dat een hooggevoelig kind af en toe een rustplekje nodig heeft en dat zo'n rustige plek heel eenvoudig te creëren is.


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten