Annie van Gansewinkel - Niemandsdochters (14+)

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Annie van Gansewinkel - Niemandsdochters (14+)

Berichtdoor Dettie » 02 Jun 2016, 16:25

Het zal je gebeuren, zit je eindelijk in een fijn pleeggezin, krijg je veel aandacht van je pleegouders, begin je na vier maanden net je draai te vinden, en dan komt er nóg een meisje van je eigen leeftijd bij je in huis wonen.

Lees verder http://www.leestafel.info/a-van-gansewinkel

Dettie

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Annie van Gansewinkel - Niemandsdochters (14+)

Berichtdoor Annemarie » 02 Jun 2016, 18:10

Wat een indrukwekkend verhaal! Ik denk dat jij niet de enige zult zijn die een traantje wegpinkt.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Annie van Gansewinkel - Niemandsdochters (14+)

Berichtdoor Dettie » 02 Jun 2016, 18:13

ja het is echt prachtig, ik kon m'n geluk niet op. Twee van zulke mooie jeugdboeken achter elkaar. Heerlijk!
Op de cover zie je ook heel mooi Chantal en Ange uitgebeeld. Chantal in het zwart, Ange in het wit, maar wel kijkend naar dezelfde horizon, mooi gedaan.

dettie

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Annie van Gansewinkel - Niemandsdochters (14+)

Berichtdoor Annemarie » 02 Jun 2016, 19:17

Bofkont! De cover is inderdaad heel mooi.

Anton
Berichten: 228
Lid geworden op: 21 Jun 2015, 15:27

Re: Annie van Gansewinkel - Niemandsdochters (14+)

Berichtdoor Anton » 03 Jun 2016, 15:10

Wat een verschillende reacties bij dit boek dat ik zeker links had laten liggen als het niet bij jullie besproken was. Dat komt omdat collega Rob van Veen in 'Eenboekjeopen.nl' niet veel overlaat van dit verhaal. Hij noemt het langdradig en moeilijk te volgen. Dat zijn geen beschrijvingen om razend enthousiast van te worden. Jullie brengen dat weer in balans, dus ga ik het toch lezen.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Annie van Gansewinkel - Niemandsdochters (14+)

Berichtdoor Dettie » 03 Jun 2016, 15:24

Dat is grappig, vanmorgen dacht ik, al een tijd niets van Anton 'gehoord' en daar ben je!

Moeilijk te volgen is dit boek zeker niet. Je fietst zo door het verhaal heen. Langdradig vind ik het ook niet, maar misschien is het voor mannen anders dan voor vrouwen. Het gaat om twee meiden die proberen een nieuw thuis te vinden en daar de nodige gedachten over hebben. Ik denk dat vrouwen dat anders invoelen dan mannen. Geen idee of dat ook echt zo is hoor, maar ik kwam over de opmerking van Rob van Veen aan het nadenken, waarom hij het boek langdradig kan vinden.
Zoals je hebt kunnen lezen ben ik erg enthousiast. Ik vond het een prachtig, ontroerend verhaal. Maar ik leef me wel altijd helemaal in, wat niet iedereen heeft tijdens het lezen.

Dettie
die benieuwd is naar jouw bevindingen, Anton.

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Annie van Gansewinkel - Niemandsdochters (14+)

Berichtdoor Marjo » 03 Jun 2016, 15:29

Dat heb ik hier wel geleerd: nooit afgaan op een enkele recensie! Zeker kan het zo zijn dat je het eens bent met een andere lezer, maar net zo goed dus helemaal niet!

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Annie van Gansewinkel - Niemandsdochters (14+)

Berichtdoor Dettie » 03 Jun 2016, 16:02

Nou... het ligt eraan wie de recensie heeft geschreven.
Als mijn smaak veelal overeenkomt met die van de recensent dan ga ik er wel van uit dat het ook wat voor mij zal zijn.

Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Annie van Gansewinkel - Niemandsdochters (14+)

Berichtdoor Marjo » 03 Jun 2016, 19:08

Zelfs dan weet ik dat ik daar niet van uit kan gaan.

Anton
Berichten: 228
Lid geworden op: 21 Jun 2015, 15:27

Re: Annie van Gansewinkel - Niemandsdochters (14+)

Berichtdoor Anton » 03 Jun 2016, 20:01

Dettie, ik moet ook wel eens werken, haha! Examentijd, dus veel correctie. Het lezen lijdt er trouwens niet onder, want ik heb wederom veel boeken verslonden! Ik reageer uiteraard ook niet op al jullie beschrijvingen.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Annie van Gansewinkel - Niemandsdochters (14+)

Berichtdoor Dettie » 04 Jun 2016, 08:24

Ha ja, heb zelf op een school gewerkt Anton, gaf geen les maar op de administratie van een dag-avondschool voor volwassenen. De examentijd was altijd hectisch en geheid overwerken om alles op tijd af te krijgen. (o.a. ook zorgen dat de uitgewerkte examens van de leerlingen naar de 2e corrector gingen) Maar diezelfde examentijd had ook wel weer iets. We leefden erg mee met de leerlingen en duimden erg dat ze het haalden.
Maar inderdaad héél druk en hard werken! Sterkte ermee.

Dettie


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 20 gasten