Holly Black & Cassandra Clare - De koperen vuist

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Holly Black & Cassandra Clare - De koperen vuist

Berichtdoor Annemarie » 21 Mei 2016, 15:03

De koperen vuist is het tweede deel van de Magisterium-serie. Lekker spannend maar ook behoorlijk griezelig! Niet geschikt voor tere zieltjes dus.

Lees mijn recensie hier: http://www.leestafel.info/holly-black-a-cassandra-clare

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Holly Black & Cassandra Clare - De koperen vuist

Berichtdoor Dettie » 21 Mei 2016, 15:43

"Callum is nooit geweest wie hij dacht te zijn. Hij blijkt het kwaad in eigen persoon te zijn. De Vijand des Doods. Een kwaadgezinde magiër heeft de waarheid aan Callum onthuld. Toen Callum nog maar een baby was, heeft de ziel van Constantine Maddens, De Vijand des Doods, bezit van zijn lichaam genomen. Callums eigen ziel is verjaagd. Callum is geen doodgewone jongen van dertien. Hij is het kwaad dat iedereen vreest. Hij wordt opgeleid om samen met zijn schoolgenoten juist dit kwaad te bestrijden. Callum voelt zich bang en verward. Hij is De Vijand des Doods maar hij voelt zich helemaal niet gemeen. Moeten zijn vrienden hem werkelijk vrezen? Callum durft niemand de waarheid te vertellen."

Dat is toch vreemd? Callums ziel is gestolen, hij blijkt het kwaad in eigen persoon te zijn. Hoe kan hij dat niet weten? Dat klopt toch niet?

Nou ja, dat is waarschijnlijk ook waarom ik dit soort boeken niet lees, ik snap het vaak niet. :-(

Dettie

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Holly Black & Cassandra Clare - De koperen vuist

Berichtdoor Annemarie » 21 Mei 2016, 15:46

Callums ziel is gestolen toen hij nog maar een baby was. Er is een andere ziel voor in de plaats gekomen. De ziel van een slechterik. Callum is opgegroeid zonder te weten dat hij eerder iemand anders was. Hij heeft geen herinneringen aan het leven van de slechterik en er nooit weet van gehad. Het is een beetje zoals The boys from Brazil zeg maar.

Misschien leg ik het niet goed genoeg uit maar in het boek is het goed te volgen.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Holly Black & Cassandra Clare - De koperen vuist

Berichtdoor Dettie » 21 Mei 2016, 15:55

je schrijft "Hij heeft geen herinneringen aan het leven van de slechterik en er nooit weet van gehad." Maar hij is NU toch opgezadeld met die ziel van de slechterik? (ik ben echt heel slecht in dit soort verhalen hoor, ik begrijp ze echt vaak niet, sorry als ik doorzeur) Als hij nu de ziel van de slechterik heeft dan weet hij toch niet hoe goed zijn voelt?

Dettie

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Holly Black & Cassandra Clare - De koperen vuist

Berichtdoor Annemarie » 21 Mei 2016, 16:18

Callum dacht altijd dat hij een gewone jongen was maar nu hij weet dat hij in werkelijkheid een gevreesd persoon is, is hij zich erg bewust van zijn gedrag. Hij vraagt zich ineens bij alles af of hij zich soms als een echte slechterik gedraagt. Hij houdt lijstjes bij met goede en slechte dingen. Hij vertrouwt zichzelf niet meer en is bang dat hij op een dag iets vreselijks zal doen. Ook al kan hij zich daar nu nog geen voorstelling van maken. Wat als de slechterik in hem de overhand zal nemen?

De slechterik in dit boek was niet altijd slecht. Hij is door iemand slecht gemaakt. Toen zijn ziel in een baby werd geplaatst, werd hij die baby. Het gaat dus niet om een volwassen ziel in een kinderlijf. Callum is zich niet bewust van de kwade krachten die hij in zich meedraagt en weet ook niet waar hij toe in staat is. Degene die het slechte in hem geactiveerd heeft, probeert dat nu opnieuw.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Holly Black & Cassandra Clare - De koperen vuist

Berichtdoor Dettie » 21 Mei 2016, 16:21

Dankje voor je uitleg! Ik geloof dat ik het nu wel begrijp. :D

Dettie

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Holly Black & Cassandra Clare - De koperen vuist

Berichtdoor Annemarie » 21 Mei 2016, 16:22

Pffieeuw! ;)


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten