Pieter Koolwijk - De baas van de wereld (8+)

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Marjo
Berichten: 25848
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Pieter Koolwijk - De baas van de wereld (8+)

Berichtdoor Marjo » 15 Mei 2016, 19:15

Erg mooi verhaal! Uitstekend geschreven, en een erg belangrijke boodschap, die zodanig in het verhaal verwerkt is dat geen kind er om zal afhaken. Echt een boek waarvan je zou willen dat alle kinderen het lezen. En herlezen..

Lees meer: http://www.leestafel.info/pieter-koolwijk

Dettie
Site Admin
Berichten: 44073
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Pieter Koolwijk - De baas van de wereld (8+)

Berichtdoor Dettie » 16 Mei 2016, 08:45

Leuke recensie Marjo!

Ik heb het bij 8+ geplaatst omdat de uitgever dat aangeeft, (zie pagina 7+ https://issuu.com/lemniscaatuitgeverij/ ... gd_vj_2016 )
Nur 282 staat er ook bij, dat is Fictie 7 - 9 jaar

Ik vind Pieter Koolwijk echt een aanwinst in kinderboekenland. Hij is erg origineel en heeft een mooie en grappige fantasie die je ook nog eens tot nadenken stemt. Zijn Vlo en Stiekel boeken hebben dat ook.

Dettie

Marjo
Berichten: 25848
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Pieter Koolwijk - De baas van de wereld (8+)

Berichtdoor Marjo » 16 Mei 2016, 12:06

Ik geloof je meteen hoor. Ik ga altijd op bol af. Je zou verwachten dat zij de uitgever volgen.
En ja, Koolwijk schrijft erg leuk!

Dettie
Site Admin
Berichten: 44073
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Pieter Koolwijk - De baas van de wereld (8+)

Berichtdoor Dettie » 27 Jun 2016, 17:35

Leuk gevolg van dit boek.

Wat zou jij doen als je de baas van de wereld was? Die vraag stelden het Oranje Fonds en uitgeverij Lemniscaat de kinderen van Nederland. Uit talloze mooie ideeën is een winnaar gekozen: de 9-jarige Ayman Elmakhloufi uit Amsterdam. Hij werd vrijdag op zijn school OBS De Toekomst verrast met een cheque van 500 euro om zijn droom voor de wereld echt uit te kunnen voeren.

Als Ayman baas van de wereld was zou hij een grote tuin maken bij zijn school waar iedereen kan genieten van de natuur. “We maken een grote hek, zodat kinderen het niet kunnen verpesten. Dan beginnen we te planten en dan als er een paar planten zijn, dan halen we het hek weg en doen we een er een raam voor zodat ze kunnen kijken. Het is voor iedereen maar in het begin mag je er niet in, want planten kunnen beschadigd worden. Als alle planten goed gegroeid zijn, dan gaan we het met zijn allen oogsten en eerlijk verdelen”, aldus Ayman.


Taart en tuingereedschap
Ayman zat nietsvermoedend in de les toen schrijver Pieter Koolwijk ineens de klas binnenkwam. De schrijver ontving afgelopen woensdag nog een Vlag en wimpel voor zijn boek Bens Boot en nu was het zijn beurt om een ander in het zonnetje te zetten. Hij had voor Ayman niet alleen een cheque, maar ook taart voor zijn hele klas. En een set tuingereedschap, zodat hij goed kan beginnen aan het uitvoeren van zijn droomplan.

‘Dat de prijs naar een jongen uit Amsterdam gaat die daar graag een stukje natuur naartoe wil halen, vind ik geweldig. Ik ben namelijk niet voor niets zelf ooit vanuit de Randstad naar Drenthe verhuisd. Ayman probeert de wereld om hem heen echt een stukje mooier te maken. Dan ben je voor mij een baas!’ – Pieter Koolwijk

Bron: persbericht

Dettie

Marjo
Berichten: 25848
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Pieter Koolwijk - De baas van de wereld (8+)

Berichtdoor Marjo » 27 Jun 2016, 20:13

Ha, dat is leuk ja!


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten