Twiggy Bossuyt & Isabelle Geeraerts - Het wonderlijke ei van Lady Nana (5+)

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44084
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Twiggy Bossuyt & Isabelle Geeraerts - Het wonderlijke ei van Lady Nana (5+)

Berichtdoor Dettie » 20 Mar 2016, 14:31

Wie kent haar niet, Lady Gaga met haar tatoeages, haar extravagante kleding en exotische uitstraling. Haar fans kunnen allerlei hebbedingetjes kopen waar zij op afgebeeld staat en drommen samen bij een optreden van deze Lady.

Dat Lady Nana die in dit boek de hoofdrol vervult, geïnspireerd is op deze zangeres moge duidelijk zijn. Lady Nana is ook een bejubelde kunstenares, een kunstenares met een rood hart op haar borst getatoeëerd.

lees verder http://www.leestafel.info/twiggy-bossuy ... -geeraerts

Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Twiggy Bossuyt & Isabelle Geeraerts - Het wonderlijke ei van Lady Nana va. 5 jr.

Berichtdoor Marjo » 20 Mar 2016, 20:53

Klinkt goed. Komt de boodschap ook over bij kinderen denk je?

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Twiggy Bossuyt & Isabelle Geeraerts - Het wonderlijke ei van Lady Nana va. 5 jr.

Berichtdoor Annemarie » 20 Mar 2016, 21:14

Klinkt inderdaad goed maar ik vraag me na het lezen van de recensie precies hetzelfde als Marjo af. Begrijpen jonge kinderen de boodschap wel?

Dettie
Site Admin
Berichten: 44084
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Twiggy Bossuyt & Isabelle Geeraerts - Het wonderlijke ei van Lady Nana va. 5 jr.

Berichtdoor Dettie » 20 Mar 2016, 23:32

Ja dat denk ik wel. Ik wilde het einde niet verklappen maar de boodschap komt zeker over.

Dettie

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Twiggy Bossuyt & Isabelle Geeraerts - Het wonderlijke ei van Lady Nana va. 5 jr.

Berichtdoor Annemarie » 21 Mar 2016, 11:30

Oké, gelukkig maar want het is een mooie boodschap!

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Twiggy Bossuyt & Isabelle Geeraerts - Het wonderlijke ei van Lady Nana (5+)

Berichtdoor Marjo » 23 Apr 2016, 16:10

Toch grappig hoor, als ik een boek lees terwijl ik al lang vergeten ben wat hier op het forum gezegd is. Ik had de link met Lady Gaga helemaal niet gelegd. Net als jonge kinderen waarschijnlijk. De boodschap blijft duidelijk genoeg. En is inderdaad duidelijk, denk ik.
In dit boek vind ik het spel met kleuren heel mooi. Primaire kleuren, maar ook gewoon zwart-wit. Er wordt gespeeld met afmetingen, met tekst. Heel erg mooi!! Een koesterboek.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44084
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Twiggy Bossuyt & Isabelle Geeraerts - Het wonderlijke ei van Lady Nana (5+)

Berichtdoor Dettie » 23 Apr 2016, 20:18

ja wat ik zo bijzonder vond is dat de kleuren aanvankelijk vooral gebruikt zijn bij het uiterlijke leven van Lady Nana en dat zwart-wit als ze alleen en eenzaam is, dan is er weinig kleur in haar leven.
Dat verandert later natuurlijk maar het verschil tussen glamour (waar iedereen altijd tegenop kijkt) en het heel andere privéleven is zo wel erg mooi weergegeven.

Dettie

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Twiggy Bossuyt & Isabelle Geeraerts - Het wonderlijke ei van Lady Nana (5+)

Berichtdoor Renate » 24 Apr 2016, 09:13

In dingen voor kinderen zie je wel vaker verwijzingen die eerder gericht lijken te zijn op een oudere groep en soms zelfs op de ouders.

Voorbeelden genoeg in kinderseries.


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten