Mark Frost - De ondergrondse orde (14+)

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Mark Frost - De ondergrondse orde (14+)

Berichtdoor Annemarie » 16 Mar 2016, 19:45

Van veel reeksen of trilogieën kun je best een deel missen. Dat geldt niet voor dit boek. Het is het tweede deel in een reeks die je echt vanaf het begin moet lezen.

Lees mijn recensie hier: http://www.leestafel.info/mark-frost

Marjo
Berichten: 25850
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Mark Frost - De ondergrondse orde (14+)

Berichtdoor Marjo » 16 Mar 2016, 19:56

Als je nu eerst het eerste deel leest, begrijp je misschien een ingewikkeld derde deel?
Ik vind het bij dit soort series eigenlijk gewoon nodig dat je begint bij het begin. De schrijver legt maar summier uit, en dan alleen nog maar gedurende het verhaal. Dat moet je dan maart doorhebben. Ik begrijp tenminste dat het bij deze serie ook zo is.

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Mark Frost - De ondergrondse orde (14+)

Berichtdoor Annemarie » 16 Mar 2016, 20:07

Geen idee. Aan het eind van dit boek begreep ik het wel zo ongeveer hoor dus het volgende deel zou wel gaan, maar eigenlijk moet je hier echt bij het begin beginnen. Ik krijg wel vaker een deel twee en dan zit ik meestal wel snel in het verhaal maar nu had ik er moeite mee.

Ook is het allemaal wel heel erg hetzelfde: weer jongeren op een school, weer speciale krachten, weer monsters, weer een duistere wereld, weer twee meisjes die verliefd zijn op dezelfde jongen. Meestal vind ik dat helemaal niet erg maar nu viel het me echt op. Misschien kwam dat omdat ik de hoofdverhaallijn niet altijd goed kon volgen.

Marjo
Berichten: 25850
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Mark Frost - De ondergrondse orde (14+)

Berichtdoor Marjo » 16 Mar 2016, 21:01

Als iets een succes is, zijn er altijd mensen die proberen mee te liften, Soms met succes, soms niet. Deze is minder begrijp ik.

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Mark Frost - De ondergrondse orde (14+)

Berichtdoor Annemarie » 16 Mar 2016, 21:14

Ja, ik vind van wel. Maar wie weet had ik er anders over gedacht als ik deel 1 had gelezen. Nu komt het boek een beetje als een "meelifter" op me over inderdaad.


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten