Philippe Jalbert - Goede manieren leer je zo (4+)

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Marjo
Berichten: 25850
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Philippe Jalbert - Goede manieren leer je zo (4+)

Berichtdoor Marjo » 07 Feb 2016, 20:21

Nou, voor kinderen vanaf 4 jaar staat er. Soms krijg ik wel eens de indruk dat menige volwassene er bij gebaat zou zijn, bij een boek als dit!

Lees meer: http://www.leestafel.info/philippe-jalbert

-

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Philippe Jalbert - Goede manieren leer je zo (4+)

Berichtdoor Annemarie » 07 Feb 2016, 20:25

Ha ja, ik ken wel een paar volwassenen die wat aan dit boek zullen hebben. Misschien moet ik daar eens stiekem een exemplaar in de bus gooien. ;)

Marjo
Berichten: 25850
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Philippe Jalbert - Goede manieren leer je zo (4+)

Berichtdoor Marjo » 07 Feb 2016, 20:26

Kunnen ze nog lol hebben ook! De tekeningetjes zijn echt leuk.

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Philippe Jalbert - Goede manieren leer je zo (4+)

Berichtdoor Annemarie » 07 Feb 2016, 20:30

Het is wel een boek dat je zelf moet kopen, vind ik. Als je het aan iemand geeft, is het net of je vindt dat er opvoedkundige hulp nodig is.

Marjo
Berichten: 25850
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Philippe Jalbert - Goede manieren leer je zo (4+)

Berichtdoor Marjo » 07 Feb 2016, 20:42

Je zou wel eens gelijk kunnen hebben. Veel mensen hebben steeds langere tenen! Misschien dat het daarom voor kinderen is, in eerste instantie. Dus moet je via de kleintjes de groten zien te bereiken. Nou ja, als dat überhaupt nog nut heeft.

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Philippe Jalbert - Goede manieren leer je zo (4+)

Berichtdoor Annemarie » 07 Feb 2016, 20:49

Het is wel een heel geschikt boekje voor op school! Sommige kinderen moeten het nu eenmaal niet van de goede manieren van hun ouders hebben. Geen idee of kinderen hun ouders nog een beetje op kunnen voeden. Zo heb ik gemerkt dat heel veel kinderen thuis leren dat ze alleen na een grote boodschap hun handen moeten wassen. Jakkes! Ook hoorde ik laatst een kleuter vreselijk vloeken. Tja, als papa en mama dat ook doen...

Marjo
Berichten: 25850
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Philippe Jalbert - Goede manieren leer je zo (4+)

Berichtdoor Marjo » 08 Feb 2016, 10:27

Dan kan een school er ook niet tegen op helaas.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Philippe Jalbert - Goede manieren leer je zo (4+)

Berichtdoor Dettie » 08 Feb 2016, 15:48

haha ja, kleuters testen gewoon alles uit. Dat vloeken hoort er ook bij, is ook een periode en dan is het weer over. Gewoon negeren en dan is de lol er snel af. Mijn buurkinderen hebben allemaal zo'n periode gehad.
Handen wassen na een gewoon wc bezoek (dus geen grote boodschap) was vroeger ook geen gewoonte, je hees als meisje toch alleen je broek op? (de boel afvegen met een wc papiertje of zo'n doekje deed je ook niet) De hygiëne is nu veel verder doorgevoerd, soms veel te ver, vandaar dat heel veel kinderen allergisch blijken, ze hebben geen weerstand opgebouwd doordat alles nu schoner dan schoon is/moet zijn.
Maar ja, nu wijk ik erg af van het boek.

Kreeg je niet een beetje de griebels van die regeltjes Marjo? Ik bedoel daarmee, werd het niet met een geheven vingertje gebracht?

Hier is een 'inkijkexemplaar' in het Frans http://www.philippejalbert.com/dictionn ... -manieres/

Dettie

Marjo
Berichten: 25850
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Philippe Jalbert - Goede manieren leer je zo (4+)

Berichtdoor Marjo » 09 Feb 2016, 09:09

Geen kriebels, nee, het is niet een leesboek, maar een boek dat je zo nu en dan eens pakt. Juist in de situatie dat een kind (of volwassene!!) iets heeft
gedaan dat niet zo netjes is. Door die tekeningen erbij vind ik het helemaal leuk.


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten