Katie Dale - Het leven van de ander

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Katie Dale - Het leven van de ander

Berichtdoor Annemarie » 11 Jan 2016, 14:11

De schrijfster heeft het verhaal weg erg royaal gevuld met informatie en allerlei mogelijke scenario's. Toch leest dit boek, dat gaat over de ziekte van Huntington, soepel weg.

Lees mijn recensie hier: http://www.leestafel.info/katie-dale

Dettie
Site Admin
Berichten: 44073
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Katie Dale - Het leven van de ander

Berichtdoor Dettie » 11 Jan 2016, 14:40

Heftig verhaal! en inderdaad wel heel veel tegelijk. En de ziekte en de verwisseling.
Zo tussen de regels door te lezen ben je niet heel erg te spreken over het boek omdat er teveel gebeurt. Vind je het wel een boek voor jongeren?
Of is het meer een roman voor volwassenen?

Dettie

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Katie Dale - Het leven van de ander

Berichtdoor Annemarie » 11 Jan 2016, 15:07

En er gebeurt nog veel meer! Het is absoluut een boek voor jongeren, met allerlei liefdesperikelen en jongerenproblemen. De schrijfster heeft alleen te veel elementen in één verhaal gestopt. Daardoor is het boek niet geloofwaardig meer. Er gebeurt zo enorm veel, dat kan eigenlijk niet. Een slecht boek is het niet maar de schrijfster is gewoon te enthousiast geweest.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44073
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Katie Dale - Het leven van de ander

Berichtdoor Dettie » 11 Jan 2016, 16:57

Zonde is dat he, het is dan zo overweldigend aan gebeurtenissen dat het verhaal bijna ondersneeuwt.
Eigenlijk kun je zoveel gebeurtenissen nauwelijks goed uitwerken, lijkt me, of heeft ze dat toch wel knap gedaan?

Dettie

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Katie Dale - Het leven van de ander

Berichtdoor Annemarie » 11 Jan 2016, 20:45

De boodschap kwam op mij wel over maar of jongeren ook alles eruit pikken, betwijfel ik. Het hoofdonderwerp is de identiteitscrisis (wat niet alleen voor Rosie geldt) en die raakt inderdaad wat ondergesneeuwd.

Anton
Berichten: 228
Lid geworden op: 21 Jun 2015, 15:27

Re: Katie Dale - Het leven van de ander

Berichtdoor Anton » 12 Jan 2016, 20:02

Bij de bibliotheekrecensies is het boek als volwassen literatuur gerubriceerd. Uit de uitwisseling hierboven begrijp ik dat jullie dat jammer vinden, maar nu staat het in de categorie 13-15 jaar. Is het toch niet eerder een 15+ boek?

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Katie Dale - Het leven van de ander

Berichtdoor Annemarie » 12 Jan 2016, 20:09

Ik twijfelde ook even, Anton maar op de zijkant van het boek staat "young adult". En dat zijn boeken voor jongeren vanaf 14 jaar. Vandaar dat ik het in deze rubriek heb geplaatst. In de categorie 15+ zou het wat mij betreft ook kunnen.


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten