Layla Alizadah - Kleermakerszit (15+)

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Marjo
Berichten: 25850
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Layla Alizadah - Kleermakerszit (15+)

Berichtdoor Marjo » 29 Dec 2015, 21:58

Debuut van een 21-jarige, de pas in Nederland kwam toen ze een jaar of drie was. Dan is en blijft het knap dat je al een boek schrijft.
Niet vreemd dat het een beetje wringt..

Lees meer: http://www.leestafel.info/layla-alizadah

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Layla Alizadah - Kleermakerszit (15+)

Berichtdoor Annemarie » 30 Dec 2015, 13:36

Voor een 21-jarige lijkt me dit inderdaad een veelbelovend debuut. We wachten gewoon rustig haar volgende boeken af.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Layla Alizadah - Kleermakerszit (15+)

Berichtdoor Dettie » 30 Dec 2015, 16:11

Als iemand 3 jaar is als ze in een land komt dan kan ze waarschijnlijk nog niet schrijven. Dus zo bijzonder is het niet dat ze een boek in het Nederlands schrijft, dat zal ze net als ieder kind gewoon op school geleerd hebben.

ik las bovendien ook dit:
"Momenteel studeer ik International Business and Management Studies aan de Avans Hogeschool in Breda. Behalve studeren, vind ik het ontzettend fijn om te reizen. Andere culturen, gerechten en gewoontes interesseren mij enorm. Daarnaast vind ik het natuurlijk heel leuk om te schrijven, dat is een uitlaatklep voor me."

Dus de taal zal dus zeker geen probleem zijn als ze zo'n hoge opleiding kan volgen.

Ik vind het wèl knap dat ze op 21 jarige leeftijd al zo'n indringend boek weet te schrijven. Het lijkt me vrij aangrijpend als ik het zo lees.

Dettie

Marjo
Berichten: 25850
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Layla Alizadah - Kleermakerszit (15+)

Berichtdoor Marjo » 30 Dec 2015, 17:19

Je leert een taal in de eerste jaren van je leven, en ik denk dat in de thuissituatie geen of toch niet veel Nederlands gesproken is.
Ik denk dat er met haar taalgebruik op zich niets mis is, alleen heb je toch iets meer nodig om te kunnen schrijven.
Anders zou iedereen een boek kunnen schrijven, en dat is niet zo.

Het gaat niet om het verhaal, daar is niets mis mee. Het is de toon, die is in mijn ogen te simpel. Babbelig noem ik het.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Layla Alizadah - Kleermakerszit (15+)

Berichtdoor Dettie » 30 Dec 2015, 17:26

[quote="Marjo"}Debuut van een 21-jarige, de pas in Nederland kwam toen ze een jaar of drie was. Dan is en blijft het knap dat je al een boek schrijft.
Niet vreemd dat het een beetje wringt.. [/i]

Ah, ik dacht dat je hiermee bedoelde dat ze dan de Nederlandse taal niet goed machtig zou zijn.
Maar als ze kan studeren dan zal dat wel meevallen dacht ik. Maar je vindt het te babbelig vertelt. Nu snap ik het.

Dettie


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten