Janna de Lathouder & Anne Schneider - Berend stuntel 5+

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44075
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Janna de Lathouder & Anne Schneider - Berend stuntel 5+

Berichtdoor Dettie » 02 Dec 2015, 16:15

Arme Berend, zijn vier neven, Jacco, Thijmen, Karel en Gijs slingeren met hun lenige apenlijven van de ene naar de andere tak, maar Berend valt overal van af en struikelt over de gekste dingen. 'Je bent een Amateuraap!' sneert Thijmen. 'Struikel niet over je schaduw!' roept Gijs.

Lees verder http://www.leestafel.info/janna-de-lath ... -schneider

Dettie

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Janna de Lathouder & Anne Schneider - Berend stuntel 5+

Berichtdoor Annemarie » 02 Dec 2015, 16:46

Jammer dat je niet tevreden over de illustraties bent. Normaal vind jij ze wel leuk van haar. Misschien is ze gevraagd om juist deze stijl te gebruiken.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44075
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Janna de Lathouder & Anne Schneider - Berend stuntel 5+

Berichtdoor Dettie » 02 Dec 2015, 17:13

Ja ik weet het niet hoe dat kan, ze heeft al erg leuke boeken gemaakt maar ik vond die Luna en Berend geen apen (de neven wel) Ik heb geen idee hoe het in zijn werk gaat als een prentenboek gemaakt gaat worden. Zou best eens leuk zijn om te weten.

Dettie
leergierig ;-)

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Janna de Lathouder & Anne Schneider - Berend stuntel 5+

Berichtdoor Annemarie » 02 Dec 2015, 17:34

Ja, dat zou inderdaad leuk zijn!

Marjo
Berichten: 25849
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Janna de Lathouder & Anne Schneider - Berend stuntel 5+

Berichtdoor Marjo » 02 Dec 2015, 17:57

Ik had dat niet eens opgemerkt dat de verhoudingen niet echt kloppen. Misschien omdat wel vaker het geval is in prentenboeken.
De twee afbeeldingen die ik zie vind ik wel fris en vrolijk overigens.

Het ene prentenboek is het andere niet, maar ik weet wel dat ze niet zomaar vlug vlug gemaakt worden. Ik hoorde laatst nog een schrijver zeggen dat ze niet zelf de omslag mocht kiezen, terwijl bij een andere uitgever er juist uitputtend overleg over was.
Hier weet je ook niet: er is een illustrator en een tekstschrijver. Hebben die echt samen gewerkt? Of waren er de tekeningen en kwam er de tekst bij? Of andersom? Alles kan.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44075
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Janna de Lathouder & Anne Schneider - Berend stuntel 5+

Berichtdoor Dettie » 02 Dec 2015, 19:14

Ik denk dat je dingen door elkaar haalt? De twee afbeeldingen? Wat bedoel je daarmee?
Ik heb bij een ander boek wel twee afbeeldingen geplaatst van de inhoud van het boek.

Als je de twee covers bedoelt, die zijn ook heel leuk, en zoals in mijn recensie over dit boek staat, over het boek Alles wat overblijft was ik zeer te spreken, dat was érg leuk met heel mooie illustraties. Maar van dit boek vind ik de illustraties van de 'hoofdapen' dus niet goed. Dat zijn geen apen maar mensen.

Dettie

Marjo
Berichten: 25849
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Janna de Lathouder & Anne Schneider - Berend stuntel 5+

Berichtdoor Marjo » 02 Dec 2015, 20:56

Ik vond ergens twee afbeeldingen, van diezelfde twee apen uit dit boek.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44075
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Janna de Lathouder & Anne Schneider - Berend stuntel 5+

Berichtdoor Dettie » 02 Dec 2015, 22:27

Hier zie je een inkijkexemplaar, (onder het boek het woord inkijkexemplaar aanklikken) vooral de laatste twee afbeeldingen vind ik lelijk, dat is geen aap maar een mensenlijf met een apenhoofd.

http://www.cosmox.nl/boeken/berend-stun ... 9044826258

De aapneven zijn wél echte apen.

Dettie

Marjo
Berichten: 25849
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Janna de Lathouder & Anne Schneider - Berend stuntel 5+

Berichtdoor Marjo » 03 Dec 2015, 08:47

Wat je met die laatste zin bedoelt weet ik niet. Verder is het een kwestie van smaak denk ik. Ik kijk nu anders dan de afbeeldingen, maar als ik zonder er verder iets van te weten dit boek had bekeken, had ik er niets bijzonders aan gevonden. Gewoon. Niet speciaal.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44075
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Janna de Lathouder & Anne Schneider - Berend stuntel 5+

Berichtdoor Dettie » 03 Dec 2015, 09:22

In mijn recensies schrijf ik over de Berends aapneven Jacco, Thijmen, Karel en Gijs en op de afbeeldingen zijn dat wél echte apen. Hoewel soms ook zij net iets té menselijk afgebeeld staan, het is op het randje. Maar ze hebben niet die erge menselijke houding die Berend wel heeft. Jammer want op zich is het idee wel grappig zo'n aap die overal tegenop botst en stuntelt omdat hij een bril nodig heeft.

Dettie


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten