Gayle Forman - Hier was ik 15+

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Gayle Forman - Hier was ik 15+

Berichtdoor Annemarie » 30 Nov 2015, 15:27

Dit boek gaat over zelfdoding. Niet echt een vrolijk onderwerp misschien maar in dit boek wordt het heel integer behandeld. De boodschap is in een meeslepend verhaal verpakt en kan jongeren belangrijke steun bieden. Knap gedaan!

Lees mijn recensie hier: http://www.leestafel.info/gayle-forman

-

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Gayle Forman - Hier was ik 15+

Berichtdoor Dettie » 30 Nov 2015, 16:51

Mooie recensie Annemarie, ook erg goed dat de schrijfster het zeer moeilijke, heftige onderwerp uitvoerig toegelicht heeft én dat er hulp te vinden is!
Een zelfmoord is afschuwelijk en laat de nabestaanden vaak in shock achter. Het kost lange tijd om het te aanvaarden.
Mooi als dat alles integer beschreven wordt.

Dettie

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Gayle Forman - Hier was ik 15+

Berichtdoor Annemarie » 30 Nov 2015, 16:57

Het is echt goed gedaan. Cody pluist het leven van Meg uit en ontdekt dat Meg heel bewust met zelfdoding bezig was. Ze was zelfs lid van een forum. Cody zelf zoekt naar een zondebok maar dat is eigenlijk niet de juiste manier om dit nare verlies te verwerken. Er ontstaat uiteindelijk een duidelijk beeld van de volledige situatie waardoor Cody het gebeuren met andere ogen gaat bekijken. In het nawoord schrijft Gayle Forman uitgebreid over depressies en dat jongeren die aan zelfmoord denken vaak niet beseffen dat een depressie een ziekte is en geen definitieve gemoedstoestand. In veel gevallen kan er hulp geboden worden.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Gayle Forman - Hier was ik 15+

Berichtdoor Dettie » 30 Nov 2015, 17:41

Het klinkt goed, voorzover je over goed kan spreken over zelfmoord dan he.

Dettie


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten