Phebe Rasch - Het land van Morion (11+)

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Marjo
Berichten: 25849
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Phebe Rasch - Het land van Morion (11+)

Berichtdoor Marjo » 08 Mar 2015, 12:54

Heel anders dus als ik verwachtte. Zeker niet een verhaal dat je leuk noemt, of spannend. Het is een zoektocht, dat wel,
maar geen raadsel dat opgelost moet worden, geen geheime schat die gevonden moet worden.

http://www.leestafel.info/phebe-rasch

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: # Phebe Rasch - Het land van Morion (11+)

Berichtdoor Renate » 08 Mar 2015, 15:07

Klinkt interessant.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44075
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: # Phebe Rasch - Het land van Morion (11+)

Berichtdoor Dettie » 08 Mar 2015, 15:49

Marjo schreef:Dan wordt het een fantasyverhaal, zonder vreemde wezens, maar met een zieke jongen die om beter te worden het zeldzame blauwkruid nodig heeft, die alleen hij kon halen op het eiland in zee.

Een meisje dat in een andere, voor haar vreemde wereld terechtkomt


Voor kinderen is een wereld al snel vreemd. Geen vreemde wezens ook.
Waarom is het dan wel een fantasyverhaal? Omdat de omgeving helemaal vreemd is, een wereld die wij niet kennen?
Vertel, vertel...

Dettie

Marjo
Berichten: 25849
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: # Phebe Rasch - Het land van Morion (11+)

Berichtdoor Marjo » 08 Mar 2015, 16:46

Eigenlijk omdat het meisje zomaar zonder uitleg in een wereld komt die zij zelf niet kent. Er wordt geen woord gezegd over haar eigen vertrouwde omgeving, niet over de vader, de zus, niets meer. Ineens is er dokter Morion en zijn patiënt, ineens is er zee, en moet die blauwe bloem gehaald worden.
Het lijkt dus alsof deze werelden niets met elkaar te maken hebben, vandaar dat ik zeg dat het tweede deel, het eigenlijke verhaal fantasy is. Inderdaad zoals je zegt: niet met vreemde wezens, niet met een rare omgeving.
Toch voelt het voor mij als iets niet echts, fantasie, droom of fantasy. Wat je wil.


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten