Kees Opmeer - Onzichtbaar 10+

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Kees Opmeer - Onzichtbaar 10+

Berichtdoor Dettie » 25 Dec 2014, 15:25

Robin wordt zo gepest door Jenne dat ze het liefst onzichtbaar zou willen zijn. Maar dat is ze niet en Jenne grijpt iedere kans aan die er is om Robin te voor gek te zetten of te treiteren. Robin is namelijk heel stil en maakt nauwelijks contact met haar klasgenoten, bovendien draagt ze rare kleren vindt Jenne.
Op een dag, tijdens de schoolpauze, pest Jenne Robin weer en ze is het zo enorm zat, ze pakt haar fiets en gaat naar huis, denkt iedereen.
Maar Robin is volgens haar moeder nooit thuisgekomen...

Lees verder http://www.leestafel.info/kees-opmeer

Dettie

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Kees Opmeer - Onzichtbaar 10+

Berichtdoor Marjo » 25 Dec 2014, 17:29

'Voor goede lezers -leesniveau uitdagend' Ik neem aan dat het bij het boek staat, wat vind je zelf?

Het lijkt mij een beetje vreemde opmerking. Bij andere boeken staat zoiets toch ook niet..

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Kees Opmeer - Onzichtbaar 10+

Berichtdoor Dettie » 25 Dec 2014, 18:35

Je moet het zien als een soort AVI boek. (AVI M7) het is dus voor kinderen van tien die echt goed kunnen lezen.


Het is een boek uit de Villa Alfabet serie
Daarin zijn drie niveau's

"Omdat steeds meer kinderen steeds sneller door de AVI niveaus hollen is bij Uitgeverij Maretak een leesproject voor de betere lezers in de basisschool gestart. Het project heet Villa Alfabet en bestaat uit leesboeken met een hoger AVI- en Leeslatniveau dan gebruikelijk is voor de gemiddelde lezer. Om deze leerlingen nog verder uit te dagen is extra materiaal in de boeken zelf en in een aparte ringband, Villa Verdieping, ontwikkeld. Hiermee wordt het leesplezier voor deze kinderen nog groter."

Bij Villa Alfabet oranje voor groep 3 en 4 ligt de nadruk op spelen met woorden en genieten van taal in diverse genres.

Villa Alfabet groen voor de groepen 5 en 6, om die leerlingen die al klaar zijn met het technisch lezen zinvol en uitdagend hun leesvaardigheid op een hoger plan te laten brengen. Nadruk op genrekennis, leesbeleving en beschouwing.

Villa alfabet rood voor de groepen 7 en 8, is de kinderen in de bovenbouw en hun leerkrachten behulpzaam bij het literair esthetisch lezen. De leerlingen worden gestimuleerd en uitgedaagd om na te denken over de inhoud van de boeken, en een eigen mening te verwoorden. Kortom een goede voorbereiding op het voortgezet onderwijs en een leven lang actief lezen.

Dit boek is een boek uit de Villa Alfabet Rood serie met 'realistisch' als toevoeging.
Er zijn in Villa Alfabet drie niveau's; eenvoudig, gemiddeld, uitdagend.

Moet ik het bij de recensie zetten Marjo, dat het uit de Villa Alfabet serie is? Wat vind jij?

Dettie

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Kees Opmeer - Onzichtbaar 10+

Berichtdoor Marjo » 26 Dec 2014, 12:10

Misschien wel, met een verwijzing naar deze informatie??

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Kees Opmeer - Onzichtbaar 10+

Berichtdoor Marjo » 19 Jan 2015, 17:51

Je vertelt het allemaal, ik hoef geen verslag meer te maken. Het leest als een trein, en ook al vind ik het een beetje zoetsappig allemaal - het loopt allemaal goed af en inkeer en berouw en zo - daar is eigenlijk voor deze categorie jongeren helemaal niets mis mee.
Ik vind het een leuk verhaal, en denk dat kinderen dat ook vinden.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Kees Opmeer - Onzichtbaar 10+

Berichtdoor Dettie » 19 Jan 2015, 18:40

nee zoetsappig vond ik het niet. Eigenlijk was die Robin ook niet zo aardig, het was best een rotstreek van haar om
zo te verdwijnen en Jenne zo in de zenuwen te laten zitten. Maar ja, het loopt verder goed af.
Jenne krijgt wel een koekje van eigen deeg, kan hij eens voelen hoe akelig dat gepest van hem is.

Dettie

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Kees Opmeer - Onzichtbaar 10+

Berichtdoor Marjo » 19 Jan 2015, 19:34

En dat vind ik dus zoetsappig. Eerst gaat het slecht met de pester, dat koekje dus - en dat mocht die Robin best doen!!- , en dan komt alles goed. Voor iedereen, zelfs voor de padden...


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten