Mirjam Mous - Pistolen Paula (8-10 jr)

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Mirjam Mous - Pistolen Paula (8-10 jr)

Berichtdoor Dettie » 27 Jun 2004, 11:18

Pistolen Paula
met tekeningen van Marja Meijer


Paula is een heel dapper meisje, ze is nergens bang voor. Ze wil later, net als haar vader Sherrif van het Wilde Westen worden.
Als ze op een dag langs de bank komt ziet ze dat die beroofd wordt. Ze gaat op haar paard de boeven achterna maar haar paard wil alleen lopen als hij suikerklontjes krijgt en ze heeft maar twee suikerklontjes bij zich...
Samen met haar vriendje Sjonnie zoekt ze de dieven, maar steeds zijn ze ineens verdwenen. Lukt het haar toch om de boeven op te sporen?


Mijn mening:
Erg leuk en humoristisch boekje. De cowboys gebruiken computers, maar de saloon en de paarden ontbreken ook niet. Er zit zelfs een knipoog naar een romannetje in met een knappe boef, de leuke schooljuf en de verliefde sherrif. Gewoon een erg leuk boekje.
Voor kinderen van 8-10 jaar


Hardcover | 71 Pagina's | Unieboek ISBN10: 9026992793 | ISBN13: 9789026992797

© Dettie
Laatst gewijzigd door Dettie op 03 Jun 2010, 10:02, 4 keer totaal gewijzigd.

Inge
Berichten: 1366
Lid geworden op: 18 Mei 2004, 08:47
Locatie: Kuurne België

Berichtdoor Inge » 14 Jul 2004, 08:09

Ik ben gisteren begonnen met voorlezen in Pistolen paula. Mijn zoontje was direct wild enthousiast. Was het omdat het boek dat ik daarvoor aan het voorlezen was hem enorm tegenviel???? Ik was Kapitein Seppe aan het voorlezen. Een boek over een jongentje wiens vader op rommelmarkten staat, wiens moeder een baby verwacht en waarnaast op de rommelmarkt een nieuwe "verkoper" komt te staan. Die verkoper is een rasechte zeeman die mooie verhalen kan vertellen over zijn reizen.
Mijn zoontje vond die reizen dus maar niets alhoewel het over piraten ging. Ik had al een paar keer vastgesteld dat hij na 2 minuten afgeleid werd door vanalles en nog wat( wat zijn gewoonte niet is) en toen ik gisteren een bladzijde aan het voorlezen was, was hij ondertussen zijn teentje aan het verzorgen. :?
Ik heb hem toen gevraagd wat hij van het verhaal vond. Hij vond het STOM en SAAI. Ik heb hem toen voorgesteld om met pistolen paula te beginnen en hij zei zonder enthousiasme: "Je mag". Maar toen ik het eerste stuk gelezen had was hij zoals gezegd wild enthousiast. Hj kon zich het achternazitten van de boeven levendig voorstellen en is dat niet het doel van een boek??????
groetjes Inge

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 14 Jul 2004, 12:05

Wat een gezellig verhaal!!
Wat leuk Inge dat je zoontje het zo leuk vindt, ik heb zelf ook zitten grinniken om het boek.
Echt fijn dat je het even vertelt.

Groetjes
Bernadet

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 16 Sep 2004, 20:03

Ik ben niet als je zoontje, Inge, het verhaal sprak mij niet aan. Maar ik kan me wel voorstellen dat als je dit leuk voorleest, het een succes zal zijn. Het staat intussen in onze bieb.

tiba
Berichten: 1559
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 23:58

Berichtdoor tiba » 19 Sep 2004, 23:59

Ik heb het via bookcross opgevraagd omdat ik op de titel viel


Dat is nu eens eigenaardig. Ik vind het zo'n "ambetante" titel, meer nog ergerlijk. Iedere keer als ik hem lees gaat er zo iets raars door mijn maag. Wat wel overeenstemt is dat een titel van een boek er wel degelijk toe doet. Hij trekt je aan of stoot je af!!!
Ik durf dat zelf verder doortrekken: er zijn zo van die rare schrijversnamen die afkeer bij me oproepen, bv. Bram Stoker: wat een vervelende naam. Zijn er nog mensen die dat bij de titels van een boek of de naam van een schrijver hebben (een nieuw item, Bernadet?)?

Groetjes. Tiba.


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten