Theo Thijssen - Kees de Jongen 10+ (bewerking)

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Theo Thijssen - Kees de Jongen 10+ (bewerking)

Berichtdoor Dettie » 07 Okt 2014, 09:30

Het beroemde verhaal over Kees Bakels bewerkt door Tiny Fisscher naar modernere taal zodat jongeren het boek ook kunnen gaan waarderen.

zie http://www.leestafel.info/t-thijssen

http://www.leestafel.info/tiny-fisscher

Dus bij beide geplaatst.

Dettie

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Theo Thijssen - Kees de Jongen 10+ (bewerking)

Berichtdoor Marjo » 07 Okt 2014, 10:50

Wat leuk dat het bewerkt is!!
En ik ben ook blij te horen dat de schrijfster het in jouw ogen goed heeft aangepakt. Van haar eerdere boeken ben ik niet zo gecharmeerd namelijk.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Theo Thijssen - Kees de Jongen 10+ (bewerking)

Berichtdoor Dettie » 07 Okt 2014, 15:48

Ja het is zeker leuk dat het bewerkt is. Ik heb opnieuw van het verhaal genoten.

Welke boeken ken jij van Tiny Fisscher? Ik zie ze niet op Leestafel, kan dat?
Ik heb nog niet eerder een boek van haar gelezen maar vindt dat ze dit knap gedaan heeft. Ze heeft het verhaal niet kapot
gemaakt waar ik dus wel bang voor was. Ze heeft het boek wel een frissere taal gegeven.
Ik hoop echt dat het gewaardeerd gaat worden door jongeren.

Dettie

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Theo Thijssen - Kees de Jongen 10+ (bewerking)

Berichtdoor Annemarie » 07 Okt 2014, 16:32

Best heftig om zo'n beroemd en geliefd boek te bewerken. Maar... ik vind het een goede zet. Wie weet zullen kinderen en jongeren het verhaal herontdekken!

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Theo Thijssen - Kees de Jongen 10+ (bewerking)

Berichtdoor Marjo » 07 Okt 2014, 18:01

Ik heb er twee geprobeerd, maar nooit uitgelezen dus. Ze was vorig jaar op de middelbare school, en dan vind ik dat ik iets gelezen moet hebben. Maar, tja, dus..

Tiny
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 Okt 2014, 11:33

Re: Theo Thijssen - Kees de Jongen 10+ (bewerking)

Berichtdoor Tiny » 23 Okt 2014, 11:37

Annemarie schreef:Best heftig om zo'n beroemd en geliefd boek te bewerken. Maar... ik vind het een goede zet. Wie weet zullen kinderen en jongeren het verhaal herontdekken!


dat hoop ik ook!

Tiny
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 Okt 2014, 11:33

Re: Theo Thijssen - Kees de Jongen 10+ (bewerking)

Berichtdoor Tiny » 23 Okt 2014, 11:42

Marjo schreef:Ik heb er twee geprobeerd, maar nooit uitgelezen dus. Ze was vorig jaar op de middelbare school, en dan vind ik dat ik iets gelezen moet hebben. Maar, tja, dus..


Ik schrijf diverse genres, Marjo, dus natuurlijk zal niet alles daarvan je aanspreken. 'Dat stomme boek' is een heel andere stijl dan mijn eerdere (meer meisjesachtige) boeken en 'Kees de jongen' is weer totaal anders. Smaken verschillen natuurlijk (gelukkig wel!), maar wie weet kan ik je nog eens aangenaam verrassen ;). En zo niet, dan zijn er gelukkig nog heel veel andere schrijvers :).

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Theo Thijssen - Kees de Jongen 10+ (bewerking)

Berichtdoor Marjo » 23 Okt 2014, 13:21

Helemaal waar Tiny! Ik probeer best vaak een ander boek van een schrijver waarvan ik een eerder boek niet kon waarderen, maar in dit geval heb ik gemerkt dat jouw boeken echt boeken zijn voor de moderne hippe -of is het coole? - jongere. Een tijdsgeest waar ik niet in mee kan gaan, maar jongeren natuurlijk wél!


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten