Peter Brown - Meneer Tijger wordt wild 4+

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Peter Brown - Meneer Tijger wordt wild 4+

Berichtdoor Dettie » 29 Sep 2014, 16:03

Meneer Tijger woont in een keurige stad, vol keurige dieren in keurige kleren en ze gedragen zich ook héél keurig. Op de afbeeldingen zien we dan ook allemaal keurige grijze dieren, in grijze huizen en grijze kleren... Zelfs de vogels op het dak zijn grijs. Alleen Meneer Tijger valt op met zijn mooi gestreepte oranje vacht. Niet dat je daar veel van ziet want ook hij loopt er keurig bij, in een zwart maatpak, net als alle andere mannetjesdieren.
Maar Meneer Tijger is dat keurige zo enorm zat...

lees verder http://www.leestafel.info/peter-brown

dettie

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Peter Brown - Meneer Tijger wordt wild 4+

Berichtdoor Annemarie » 30 Sep 2014, 14:53

Goed zo meneer Tijger!

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Peter Brown - Meneer Tijger wordt wild 4+

Berichtdoor Marjo » 30 Sep 2014, 18:55

Ik denk dat er in het boek zelf wat meer kleur komt? Hoewel ik groen prima vind, is het wel erg groen..

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Peter Brown - Meneer Tijger wordt wild 4+

Berichtdoor Dettie » 01 Okt 2014, 11:26

Nee, er komt niet veel kleur in, alleen de dieren en bloemen die in het wild leven krijgen een licht kleuraccent zoals de vogels met oranje snavels.
Eenmaal terug in de stad zitten er ook wat meer kleuraccenten in de voorheen totaal grijze stad, maar niet heel veel.

Maar het gaat natuurlijk om het strakke stramien waarin de stadsbewoners leven. Als alles maar gaat 'zoals het hoort', niemand mag afwijken, anders zijn, wild zijn... Niemand is een persoonlijkheid, iedereen is grijs.
En als die 'wilde' Meneer Tijger op gegeven moment zijn keurige zwarte pak uitdoet en in vol ornaat in zijn prachtige gestreepte oranje vel staat dan spat dat ook gelijk van de pagina af. Heel leuk om te zien. Dat oranje kleuraccent doorheen
het boek vestigt ook steeds de aandacht op het 'wild' zijn van Meneer Tijger.
In het filmpje kun je het wel een beetje zien wat ik bedoel.

Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Peter Brown - Meneer Tijger wordt wild 4+

Berichtdoor Marjo » 01 Okt 2014, 15:53

Dat had ik bekeken. Maar ik wilde het nog even horen van iemand die het gezien heeft.


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten