David Walliams - Broodje rat 8+

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44088
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

David Walliams - Broodje rat 8+

Berichtdoor Dettie » 18 Sep 2014, 17:37

Hilarisch maar soms ronduit goor verhaal

Zie http://www.leestafel.info/david-walliams

Dettie

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: David Walliams - Broodje rat 8+

Berichtdoor Annemarie » 18 Sep 2014, 19:53

Kinderen vinden goor stiekem heel erg leuk hoor! Ik vind het eigenlijk wel interessant dat hij juist niet zo liefjes is. Roald Dahl is uniek, een tweede zal en kan er nooit zijn. De stijl van David Walliams doet wel aan Roald Dahl denken maar hij heeft toch een eigen draai aan zijn verzinsels gegeven. Leuk juist!

Dettie
Site Admin
Berichten: 44088
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: David Walliams - Broodje rat 8+

Berichtdoor Dettie » 18 Sep 2014, 20:24

Ja de meeste verzinsels van Walliams zijn ook leuk. Ik hoop tenminste wel dat dat ook overkomt.
Maar de viezigheid van Roald Dahl was leuk, van Walliams is het vies/heel goor/niet leuk.
Dahl was ook niet liefjes maar ging nooit te ver maar Walliams...
Ratten die in een gehaktmolen gestopt worden en pootjes waar akelige dingen mee gedaan worden...
Ik las op een kindersite dat kinderen sommige gedeeltes ook eng en heel erg vies vonden.

Dettie

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: David Walliams - Broodje rat 8+

Berichtdoor Annemarie » 18 Sep 2014, 20:30

Dettie schreef:Ratten die in een gehaktmolen gestopt worden en pootjes waar akelige dingen mee gedaan worden...
Dettie


O jee, echt? Zulke dingen kwamen in de vorige boeken niet voor. Dan moet ik mijn mening bijstellen want dierenleed vind ik ronduit naar.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44088
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: David Walliams - Broodje rat 8+

Berichtdoor Dettie » 18 Sep 2014, 20:42

Ja Roald Dahl schreef nooit zo expliciet, hij had dan altijd griezelgrazzelgrozzel dingen of zoiets :D

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: David Walliams - Broodje rat 8+

Berichtdoor Annemarie » 18 Sep 2014, 20:54

Ja, griezelgrazzelgrozzel dingen zijn toch beter dan ratten in gehaktmolens.

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: David Walliams - Broodje rat 8+

Berichtdoor Marjo » 24 Sep 2014, 19:52

Vind je het erg als ik geen verslag maak? Ik heb het gelezen, maar ik vind dit soort humor niet leuk.
Prima is de manier waarop afgerekend wordt met die slons van een stiefmoeder - hoe heeft die vader haar ooit kunnen kiezen? - en de manier waarop Zoë en Tina elkaar beter leren kennen. Maar die Burt, bah, moest dat nou?

En ik dacht al dat ik die Raj kende..komt inderdaad in andere boeken ook voor.

Vinden kinderen dit leuk? Nou, ja, ik weet het niet. Het is wel in een enigszins speelse manier geschreven: de schrijver bemoeit zich er mee, er zijn afwijkende lettertypes en lijstjes -kinderen vinden dat blijkbaar leuk - en de tekeningen, nou ja, daar moet je ook van houden, maar ze zijn er en horen duidelijk bij het verhaal.
Behalve Zoë en haar vader zijn het karikaturale typetjes, erg op het negatieve toegespitst. Ja, misschien vinden kinderen dat leuk..Ik niet.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44088
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: David Walliams - Broodje rat 8+

Berichtdoor Dettie » 24 Sep 2014, 20:13

Mijn humor is het ook niet echt hoewel er wel leuke stukken in zitten.
Ik vind dat Walliams dat fijne niet heeft van Roals Dahl. Hij is te goor, hij gaat te ver, dat vond ik in een eerder boek van hem ook.
De afbeeldingen vind ik wel leuk.

Dettie


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten