Benjamin Lacombe - Madame Butterfly 6 - 100 jr.

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Benjamin Lacombe - Madame Butterfly 6 - 100 jr.

Berichtdoor Dettie » 07 Sep 2014, 13:27

Benjamin Lacombe 'versprookt' bestaande verhalen door middel van dromerige sfeervolle afbeeldingen in zijn heel eigen stijl.
Na onder andere het prachtige Christmas naar een novelle van Olivia Ruiz en het in beelden omgezette mythe over Ondine is er nu dit unieke boek verschenen, Madame Butterfly, naar de opera van Puccini, wat het droevige verhaal rond de Japanse geisha Butterfly weergeeft.

Lees verder http://www.leestafel.info/b-lacombe

Dettie

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Benjamin Lacombe - Madame Butterfly 6 - 100 jr.

Berichtdoor Annemarie » 07 Sep 2014, 16:14

Wat een schitterend boek. De afbeeldingen zijn echt beeldschoon, alleen daarvoor zou ik het al kopen. Vanmorgen zag ik toevallig een programma over blauwe vlinders op Discovery. Deze lijken er wel op. Je hebt nu al meerdere boeken van deze auteur gelezen. Welke is favoriet?

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Benjamin Lacombe - Madame Butterfly 6 - 100 jr.

Berichtdoor Dettie » 07 Sep 2014, 16:55

Deze is wel héél erg mooi qua afbeeldingen maar Christmas was ook prachtig, heel sfeervol.
Maar het feeënboek is ook op een andere manier weer schitterend.
Alle verhalen zijn dromerig en hebben ook een soort melancholische triestheid wat het ook weer niet té mooi maakt.
Maar de boeken zijn stuk voor stuk echt beeldschoon, ik kijk er ook regelmatig in, gewoon weer even genieten.

Dettie

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Benjamin Lacombe - Madame Butterfly 6 - 100 jr.

Berichtdoor Annemarie » 08 Sep 2014, 12:20

Het is moeilijk kiezen dus! Ik kan me voorstellen dat je ze regelmatig even tevoorschijn haalt.

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Benjamin Lacombe - Madame Butterfly 6 - 100 jr.

Berichtdoor Marjo » 08 Sep 2014, 16:32

Vind je niet dat juist doordat een kind die finesses niet opmerkt, het 'dus' geen boek voor kinderen is? Ook het verhaal vind ik eigenlijk geen kinderverhaal. Neemt niet weg dat het een mooi boek is natuurlijk.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Benjamin Lacombe - Madame Butterfly 6 - 100 jr.

Berichtdoor Dettie » 08 Sep 2014, 16:50

Ja, je hebt gelijk, het is dat de uitgeverij zelf aangeeft dat het vanaf 6 jaar is maar ik vind het meer een verhaal voor volwassenen.
Voor kinderen zijn de 'plaatjes' prachtig. Ik denk tenminste dat ik dit als kind enorm mooi had gevonden.
Maar een volwassene haalt al die symboliek en nuances eruit. Een kind niet.

Dettie


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten