Angelo Vergeer - Re-play (13+)

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Angelo Vergeer - Re-play (13+)

Berichtdoor Marjo » 31 Aug 2014, 20:18

Zo kan het ook: een onderwerp aansnijden dat grote problemen met zich meebrengt, maar daar een ludieke oplossing voor bedenken.

Lees meer: http://www.leestafel.info/angelo-vergeer

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Angelo Vergeer - Re-play (13+)

Berichtdoor Annemarie » 01 Sep 2014, 13:33

Van dit soort boeken mogen er van mij nog wel een paar bijkomen. Begrip hebben voor elkaar en voor andere culturen, dat voorkomt een boel ellende!

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Angelo Vergeer - Re-play (13+)

Berichtdoor Dettie » 01 Sep 2014, 14:15

Ja en vooral willen luisteren naar elkaar, openstaan voor elkaar. En niet bij voorbaat al een oordeel hebben.
Het idiote van pesten is dat het zelden door één persoon wordt gedaan. Het is bijna altijd een groep die dat doet en veel (o.a. ook uit die groep) durven er dan niet tegenin te gaan uit angst dat zij dan ook gepest zullen worden.
Als je die pesters alleen spreekt, buiten de groep, is de bravoure vaak een stuk minder.
Maar dat neemt niet weg dat een boek als dit heel belangrijk is. Hopelijk wordt het door de juiste personen gelezen of...
komt de schrijver langs!

Wel bijzonder dat hij een ludieke oplossing wist te bedenken!

Dettie

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Angelo Vergeer - Re-play (13+)

Berichtdoor Annemarie » 01 Sep 2014, 14:42

Het pesten gebeurt inderdaad vaak vanuit een groep maar vaak is wel één bepaald iemand de aanstichter. De rest zijn vaak meelopers en anderen doen mee omdat ze bang zijn zelf gepest te worden. Soms worden gepeste kinderen zelf pesters. Het is en blijft een lastig iets wat veel verdriet veroorzaakt.

Ikzelf werd als kind een tijdje gepest door een knul die naar me spuwde, me uitschold, duwde etc. Eerst deed hij dat samen met een paar meisjes en daarna alleen. Ik kreeg al buikpijn als ik hem zag. Op een gegeven moment zag ik hem weer. Hij wilde wat zeggen maar ik was hem voor. Ik zei: "Dag schat!" Hij was helemaal perplex. "W-Wat zei je", vroeg hij. Ik herhaalde: "Dag schat!". Hij was met stomheid geslagen en heeft me nooit meer lastiggevallen. Had ik dat maar eerder geweten!

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Angelo Vergeer - Re-play (13+)

Berichtdoor Dettie » 01 Sep 2014, 15:12

hahaha nou dat was een goeie van je Annemarie! Je paste onwillekeurig de houding van Gandhi toe. Die zei altijd behandel
iedereen met liefde en benader ze liefdevol dan zal je ergste vijand zich nog bedenken voordat hij je kwaad doet.
haha ik zit nog even na te lachen. Wat een ijzersterke actie van je!

Dettie

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Angelo Vergeer - Re-play (13+)

Berichtdoor Annemarie » 01 Sep 2014, 20:04

Haha, dank je!


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten