Paula King - Tephran, het geheim van de vulkaan (10-14 jr)

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Paula King - Tephran, het geheim van de vulkaan (10-14 jr)

Berichtdoor Marjo » 07 Jul 2014, 15:41

Het hapt lekker weg dit boek, maar er zit wel erg veel in. Van ieder genre wat zeg maar. Als dat goed gebeurt is er niets aan de hand trouwens, maar het is hier en daar wat langdradig. Vooral het tweede deel.
Dit boek geeft een leeftijd van 13 plus, dat zal deel twee ook wel zijn toch? Het staat als 10 plus..

Lees meer: http://www.leestafel.info/paula-king

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Paula King - Tephran, het geheim van de vulkaan (10-14 j

Berichtdoor Dettie » 07 Jul 2014, 17:16

Ja in het begeleidend schrijver van de uitgever, dat ik toevallig nog had, staat dat de serie 'met name geschikt is voor de leeftijdscategorie tien tot en met veertien jaar'.
Ik heb daarom jouw verslag verplaatst naar 10+

(Ook staat er net als jij al meldt bij je verslag 'Fons Burger schreef onder de naam Paula King het eerste deel van de fantasy-serie voor (jong) volwassenen.'
Vallen kinderen met zo'n leeftijd al onder de noemer jong volwassenen? )

Jouw recensie komt wel aardig overeen met de indruk die ik van de voorafgaande gebeurtenissen had. Leuk om te lezen!

Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Paula King - Tephran, het geheim van de vulkaan (10-14 j

Berichtdoor Marjo » 07 Jul 2014, 19:58

Nou, nee, dus. 10 tot 14 dat is een onmogelijke categorie. 10 tot 12 kan, en 12 tot 14, maar er is een enorm verschil tussen een kind van tien en een van veertien. Nu vind ik het zelf niet echt een boek voor de jongere kinderen, niet qua vormgeving en stijl, maar ook de inhoud is misschien wel hoog gegrepen. De openbare bieb heeft het dus staan als 12 plus.
Maar goed, als die uitgever het zegt...vindt een kind het te moeilijk, dan legt-ie het toch wel weg.

Ik heb jouw verslag nog niet gelezen, ik lees eerst dat tweede deel. Maar niet onmiddellijk.


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten