Marloes Bloedjes - Wittie en de Regenboogfontein 6+

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Marloes Bloedjes - Wittie en de Regenboogfontein 6+

Berichtdoor Dettie » 04 Jul 2014, 12:04

Wittie is een witte knikker die in Regenboogstad woont. Regenboogstad ligt, mocht u het onverhoopt niet weten, in Knikkerland, waar de huizen én de knikkers de meest prachtige kleuren hebben. Dat komt door het water van de Regenboogfontein waar alle knikkers iedere dag uit drinken. Doen ze dat niet dan verliezen ze hun kleur, hun energie en uiteindelijk ook hun leven.

lees verder http://www.leestafel.info/marloes-bloedjes

Willeke

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Marloes Bloedjes - Wittie en de Regenboogfontein 6+

Berichtdoor Annemarie » 05 Jul 2014, 09:15

Dit is echt zo'n boek waarvan ik denk: hoe verzin je het! Wat een leuk, origineel verhaal.

Willeke
Berichten: 1002
Lid geworden op: 24 Apr 2014, 12:12

Re: Marloes Bloedjes - Wittie en de Regenboogfontein 6+

Berichtdoor Willeke » 05 Jul 2014, 20:43

En het ziet er ook zo mooi uit ,die tekeningen zijn echt geweldig.
Ik had echt zin dit boek te promoten. Er is vaak zoveel "rommel" die goed scoort, maar dit soort verzorgde kwalitatief goede boeken verdienen ook echt een plaatjes in de spotlights.

Er zijn ook heel veel kwalitatieve goede boeken hoor, begrijp me niet verkeerd, maar schrijvers moeten vaak eerst zichzelf in het voetlicht spelen en naam maken voor ze echt voet aan de grond krijgen. En deze schrijfster verdient dat.

Ik wilde het eerst zelf houden, maar ik groei tot mijn verdriet een beetje uit mijn voorleeskinderen. Maar ik heb er een erg leuk adres voor gevonden waar het vast lekker vaak voorgelezen wordt.

En Wittie komt er aan het eind achter dat hij een vader heeft, daar gaat hij vast naar op zoek in het volgende boek. :)

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Marloes Bloedjes - Wittie en de Regenboogfontein 6+

Berichtdoor Dettie » 05 Jul 2014, 21:16

Ja heerlijk he zo'n mooi boek. Ik kan ook zo enorm genieten van een goed en mooi verzorgd kinderboek.
Die afbeeldingen zijn vaak echte kunstwerkjes.
Dit verhaal klinkt ook heel bijzonder, lekker fantasievol en eens wat anders dan over een beertje of poesje.
Hoewel dat ook leuk kan zijn.

Ik vind het ook altijd wat extra's hebben als je een kinderboek weg kunt geven aan een iemand waarvan je weet
dat het gewaardeerd en gebruikt wordt.
Zelf geef ik veel aan mijn buurjongetje, of andere kleine kindertjes of aan een nichtje die met kinderen werkt of voor
de bieb van Marjo of als het een bijzonder onderwerp is aan iemand die het aan een kinderpsychologe doorgeeft.

Dettie


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten