Afgelopen week "Perenbomen bloeien wit "gelezen
(met dank aan Berdine!!!!)
en ik moet zeggen..ik ben zwaar onder de indruk..wat een mooi boek zeg,
wat verrassend van vorm en toon, en wat subtiel geschreven,
met grote dingen thema's, en toch niet te "zwaar"om te lezen...
het jaar is nog maar net begonnen, maar een boek als dit zou maar zo m'n top tien kunnen halen.
groeten
Wil
Gerbrand Bakker - Perenbomen bloeien wit (13+)
ja prachtig is het he. Ook dat spelletje 'zwart' wat ze steeds spelen en hoe dat spel uiteindelijk achteraf vrij wrang blijkt.
En het subtiele hoe ze met 'moeder' omgaan. echt prachtig.
'Boven is het stil' vind ik in het verlengde liggen van dit boek.
Als je dit mooi vindt Willeke dan zou ik zeker 'Boven is het stil' lezen.
Dettie
En het subtiele hoe ze met 'moeder' omgaan. echt prachtig.
'Boven is het stil' vind ik in het verlengde liggen van dit boek.
Als je dit mooi vindt Willeke dan zou ik zeker 'Boven is het stil' lezen.
Dettie
Het boek 'perenbomen bloeien wit' is herschreven en geldt nu als de nieuwe roman van Bakker. Voor volwassenen.
Dit heb ik van de site van de schrijver:
Perenbomen bloeien wit verscheen in 1999 bij uitgeverij Piramide (Amsterdam) en beleefde in Nederland en Duitsland (als Birnbäume blühen weiß) vijf drukken.
In oktober 2006 kwam een luister-cd uit met een nogal uitgeklede tekst, gelezen door de auteur. Zie verder www.cossee.com
Nieuw bewerkte versie van Perenbomen bloeien wit
In maart 2007 verschijnt bij Uitgeverij Cossee een bewerkte versie van het boek, voor volwassen lezers.
Dit heb ik van de site van de schrijver:
Perenbomen bloeien wit verscheen in 1999 bij uitgeverij Piramide (Amsterdam) en beleefde in Nederland en Duitsland (als Birnbäume blühen weiß) vijf drukken.
In oktober 2006 kwam een luister-cd uit met een nogal uitgeklede tekst, gelezen door de auteur. Zie verder www.cossee.com
Nieuw bewerkte versie van Perenbomen bloeien wit
In maart 2007 verschijnt bij Uitgeverij Cossee een bewerkte versie van het boek, voor volwassen lezers.
Er is niet veel veranderd hoor.
Mijn vriendin die er gisteren bij was heet Marianne, oorspronkelijk Marian. Bakker zei toen dat hij die naam gebruikt had in 'perenbomen', en dat hij nu in de bewerking er 'Marian' van had gemaakt omdat dat harder klonk en de moeder immers niet zo aardig was.
Zulke kleine dingetjes zijn veranderd, en hier en daar de woordkeuze, maar het verhaal is hetzelfde.
O ja, de omslag is natuurlijk ook veranderd: het is denk ik (ik heb het niet gecontroleerd) door dezelfde tekenaar gemaakt als die wolken en koeien van 'boven'. Het is eenzelfde stijl. Ook heel mooi.
Mijn vriendin die er gisteren bij was heet Marianne, oorspronkelijk Marian. Bakker zei toen dat hij die naam gebruikt had in 'perenbomen', en dat hij nu in de bewerking er 'Marian' van had gemaakt omdat dat harder klonk en de moeder immers niet zo aardig was.
Zulke kleine dingetjes zijn veranderd, en hier en daar de woordkeuze, maar het verhaal is hetzelfde.
O ja, de omslag is natuurlijk ook veranderd: het is denk ik (ik heb het niet gecontroleerd) door dezelfde tekenaar gemaakt als die wolken en koeien van 'boven'. Het is eenzelfde stijl. Ook heel mooi.
Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”