Per Nilsson - De geur van Melisse (12+)

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
xkatrien

de geur van melisse / per Nilsson

Berichtdoor xkatrien » 18 Feb 2008, 21:21

Het is echt een mooi, spannend en bijzonder boek. Ik zou iedereen aanraden het te lezen. Het gaat over een jongen die tot over zijn oren verliefd is op Ann-karin. later noemt hij haar Melisse omdat ze naar Melisse-plantjes ruikt. Ze leren elkaar kennen op de bus en hij is meteen weg van haar. Ze worden zeer goede vrienden, wat later uitgroeit tot een relatie. Ze maken vanalles mee en houden er veel herinneringen aan over. Dan moet hij naar Amerika maar hij heeft er echt geen zin in want hij wil Melisse geen maand missen. Het eerste wat hij deed toen hij terugkwam van Amerika was Melisse gaan opzoeken. Hij ontdekte Melisse met een andere jongen. Hij was compleet van streek, zijn hart was gebroken. Hij probeert zelfmoord te plegen maar gelukkig komt Melisse nog net op tijd.. Het boek heeft een open einde.

Marije

Berichtdoor Marije » 15 Apr 2008, 22:03

Ja, Melisse is ook zo'n mooi boek. Ik vind alle boeken van Nilsson mooi, alleen 15 misschien iets minder. Ik wou dat al zijn boeken vertaald werden. Overigens heb ik er maar een in m'n kast staan, jij,jij en jij, en dan ook nog in een goedekope pocketuitgave. Als ik ooit geld te veel heb ga ik ze allemaal kopen ;)
MarijeG (ook bekend als Floddertje)

tiba

Berichtdoor tiba » 15 Apr 2008, 22:11

Willen we toch allemaal: al die mooie boeken kopen.... ;) .

Tiba.

Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”