Thema juli 2010 - Vakantieliefde

Elke maand een nieuw thema vertaald in boeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 31 Jul 2010, 08:55

Citaat van de dag


"Een autopanne is een verrassing die toeristen in de gelegenheid stelt iets van het landschap te zien."


Jan Vercammen
Vlaams schrijver

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 31 Jul 2010, 11:23

Laatste dag alweer, het gaat veel te hard allemaal!

Bedankt Jeannette voor je lijst met titels, zonder jou had ik geen maand met boeken over vakantieliefde vol gekregen.

Marjo ook bedankt voor de tips.

Morgen een nieuw thema

Dettie

jeanette
Berichten: 291
Lid geworden op: 27 Apr 2008, 11:45

Berichtdoor jeanette » 31 Jul 2010, 17:05

Dettie schreef:Laatste dag alweer, het gaat veel te hard allemaal!

Bedankt Jeannette voor je lijst met titels, zonder jou had ik geen maand met boeken over vakantieliefde vol gekregen.

Dettie


Graag gedaan Dettie!

Maar jij hebt ook leuke titels gevonden.

Ik ben benieuwd wat het thema van de volgende maand is.

Groeten,

Jeannette

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 01 Aug 2010, 09:14

Vrij
K. Cann



Kelly heeft echt zin om met Mike op vakantie te gaan. Lekker de hele tijd samen, romantisch op het strand... Maar Mike heeft al afgesproken om met vier vrienden door Europa te trekken. Kelly mag wel met hen mee! Dat is dus echt het laatste waar Kelly zin in heeft. Dan gaat ze wel zonder hem.
Op het moment dat Kelly me Jade en Sarah in Griekenland aankomt, weert ze dat ze de juiste beslissing heeft genomen. De oude boerderij op de heuvel ziet er fantastisch uit, de zon schijnt de hele dag, het strand is vlakbij en het barst van de leuke jongens. Kortom, het lijkt allemaal perfect.

NBD|Biblion recensie
Kelly zou het liefst samen met haar nieuwe vriend Mike op vakantie gaan, maar die had al afgesproken om met vier vrienden door Europa te trekken. Ze zou wel mee mogen, maar dat ziet ze absoluut niet zitten. Dan maar met twee vriendinnen naar een vakantiehuis in Griekenland. De hele dag zon, strand en veel leuke jongens. De drie meisjes zijn heel verschillend in karakter. Ondanks de kleine kibbelpartijtjes hebben ze het reuze naar hun zin, totdat er een busje met vijf bekende jongens arriveert... Dit boek kun je een echte meidenroman noemen: dik, vlot geschreven, vleugje seks en een redelijke karaktertekening, waarin met name de omgang met elkaar positief overkomt. De commentaren van lezeressen op de Engelse editie op Amazon.com zijn over het algemeen zeer positief en dat zal hier niet veel anders zijn. De auteur schreef meer titels, waarvan enkele bekroond. Dit is overigens haar eerste boek in een Nederlandse vertaling. Veel dialoog, geschreven vanuit het pespectief van Kelly (ik-vorm). Een lekker dik vakantieboek over relaties, vriendschap en vakantie voor meiden vanaf 14 jaar.
(Biblion recensie, R.A. Wagenaar-Duursma)


ISBN 9789020621167 Hardcover 287 pagina's | Kluitman | april 2001
Vertaald door Jenny Zee

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 01 Aug 2010, 09:15

Citaat van de dag


"Afgunst neemt nooit vakantie."


Francis Bacon
Engels filosoof en staatsman (1561-1626)


Terug naar “Thema's”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 132 gasten