Eventuele thema-onderwerpen

Elke maand een nieuw thema vertaald in boeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 27 Mei 2011, 09:42

librije schreef:Ik zie dat Suriname en de Ned. Antillen wel in de lijst suggesties staan, maar ik geloof dat ze nog niet aan de beurt geweest zijn?. Misschien een idee i.v.m. het overlijden van Clarke Accord? Koningin van Paramaribo, Bingo. Verder bv. Albert Helman, Astrid Roemer, Cynthia Mc Leod. En Van Oeveren over Bonaire. Maar ook boeken over Bouterse. Via de bieb catalogus heb ik er nog meer ontdekt. Maar daar weet je wel raad mee, toch Dettie?

Groetjes, Librije.


Nee, wel Indonesië/Nederlands Indië.

Voor aankomende maand (juni) hebben we al een erg leuk thema en heb ik van berdine een heel mooie lijst met titels gekregen maar we kunnen Suriname en ned, Antillen wel doen. Even vragen aan berdine wat er nog in de planning stond. (warhoofd als ik ben vergeet ik nog wel eens wat, hè berdine :D)

Dettie

berdine
Berichten: 3619
Lid geworden op: 23 Mei 2006, 20:42
Locatie: breda

Berichtdoor berdine » 27 Mei 2011, 14:55

In de planning staat verder nog niks. Ik heb al wel een thema rond, maar dat kan gewoon wachten. We kunnen Suriname en Ned. Antillen voor juli proberen. Het is wel heel leuk! (kan ik dat prachtige boek van Marylin Simons onder de aandacht brengen :D) Als we vastlopen kloppen we wel bij jou aan Librije!

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 27 Mei 2011, 15:25

Nou ik heb hier ook een heel mooi boek over Suriname en Ned. Antillen liggen dan schrijf ik daar een recensie over.

Dettie

librije
Berichten: 346
Lid geworden op: 16 Dec 2006, 16:01
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contact:

Berichtdoor librije » 27 Mei 2011, 21:37

Dat zou ik heel tof (ouderwets woord hè) vinden. Ik wil het komende jaar met mijn leesgroep een thema kiezen. Dan gaat het wel om fictie, maar het is ook wel leuk ze naar andere boeken over het onderwerp te verwijzen.
Wat rondneuzend kwam ik bij Suriname. Helaas zijn er van veel boeken niet genoeg exemplaren in de Zeeuwse biebs voor de hele groep, maar zo kwam ik wel boeken tegen waarvan ik dacht: die mogen best een beetje aandacht krijgen.
Dus ik denk wel mee hoor! Bingo van Clark Accord bv. is een roman die gaat over Surinaamse vrouwen in Nederland die verslaafd zijn aan het bingospelen. Maar ook niet genoeg exemplaren in Zeeland. Net zomin als van de verhalenbundels van Marylin Simons. Jammer hoor. Maar we komen er wel uit :)

Jannie.
"Een mens die het aandurft om een uur te verspillen heeft de waarde van het leven nog niet ontdekt."
Charles Darwin Engels medicus en bioloog (1809-1882)

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 27 Mei 2011, 21:54

Nu heb ik ooit eens een debuut gelezen volgens mij over suriname er werd een bepaald merk bier gedronken... hm ik ga denken...

Dettie

berdine
Berichten: 3619
Lid geworden op: 23 Mei 2006, 20:42
Locatie: breda

Berichtdoor berdine » 28 Mei 2011, 09:17

librije schreef: Helaas zijn er van veel boeken niet genoeg exemplaren in de Zeeuwse biebs voor de hele groep

Jannie.


Is het te duur om ze dan tweedehands aan te schaffen? Bij Boekwinkeltjes vind je diverse exemplaren van Bingo voor 6 of 7 euro en Koorddansers van Marylin Simons heb ik bij De Slegte gekocht voor (ik meen) 7 euro.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 28 Mei 2011, 09:29

Koorddansers is ook nieuw te koop bij Bol voor 6,99

http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boe ... index.html

Dettie

berdine
Berichten: 3619
Lid geworden op: 23 Mei 2006, 20:42
Locatie: breda

Berichtdoor berdine » 29 Mei 2011, 11:26

Bij De Slegte was het ook nieuw voor die prijs. Sorry, ik schreef het niet duidelijk....

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 29 Mei 2011, 11:28

ha ja, dat kan ook natuurlijk. In mijn hoofd zit nog steeds de combinatie De Slegte = tweehands. Dat is het tegenwoordig allang niet meer. Ze hebben nu heel veel ramsj.

Dettie

librije
Berichten: 346
Lid geworden op: 16 Dec 2006, 16:01
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contact:

Berichtdoor librije » 29 Mei 2011, 14:25

Erger nog, ze verkopen zelfs nieuw verschenen boeken voor de nieuwprijs... :-).
Dank jullie wel hoor. Ik wist het van Bingo en de Slegte. Ik twijfel erover. Inmiddels heb ik al enkele boeken gevonden waarvan wel genoeg ex. in de bieb zijn. De groep heeft nl. al een leesclubabonnement en twee abonnementen op boekentijdschriften. Ik wil ze niet nog eens boeken laten kopen, ook al zijn ze niet zo duur. Maar misschien doe ik het ze cadeau...

Naar wie zal ik de titels mailen die ik gevonden heb? Ik maak het lijstje toch voor de leesclub, dus zal ik het dan ook aan een van jullie sturen?
"Een mens die het aandurft om een uur te verspillen heeft de waarde van het leven nog niet ontdekt."

Charles Darwin Engels medicus en bioloog (1809-1882)


Terug naar “Thema's”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten