Thema december 2017 - Boekenweekgeschenken

Elke maand een nieuw thema vertaald in boeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44097
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Thema december 2017 - Boekenweekgeschenken

Berichtdoor Dettie » 18 Dec 2017, 13:34

Citaat van de dag

Duizend dingen verbeteren, negenhonderdnegenennegentig verslechteren; dàt is vooruitgang.

Henri-Frédéric Amiel (1821-1881)
Zwitsers filosoof

Dettie
Site Admin
Berichten: 44097
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Thema december 2017 - Boekenweekgeschenken

Berichtdoor Dettie » 19 Dec 2017, 13:44

Afbeelding

De glazen brug
Marga Minco


51e Boekenweekgeschenk ter gelegenheid van de boekenweek 1986
Thema boekenweek: Van boeken krijg je nooit genoeg


Moeder Aarde bezwijkt haast onder haar overbevolking. Er worden nieuwe werelden ontdekt en gekoloniseerd. Een bekroond SF-werk.


Recensie
De hoofdpersoon, Stella, tooit zich in de Tweede Wereldoorlog met de naam Maria Rosier, een overleden meisje uit Avezeel in Zeeuws-Vlaanderen. Als ondergedoken jodin, opgejaagd naar verschillende onderduikadressen, ondervindt zij niet alleen steeds verdergaande beperkingen, maar zij verliest ook haar eigen identiteit.
De verbondenheid met haar vader en haar eigen losmaking, gesymboliseerd in de afstand op een beijzelde brug, worden treffend uitgebeeld. Heel de sfeer van beklemming, beperking en identiteitsverlies is met realisme, met raffinement in stijl en wisseling van tijd gekaraktiseerd. Op zoek naar gegevens over de ware Maria Rosier gaat Stella na de oorlog op een bijna gedreven speurtocht naar haar dubbelgangster in Zeeuws-Vlaanderen.
Een ontroerend en geladen verhaal. Normale druk.


ISBN 9070066556 | 96 pagina's | Oplage 467.575 | Uitgave CPNB 1984 | Afmeting 20 x 12,5 cm
Er is ook een gebonden uitgave verschenen voor vrienden en relaties van Marga Minco, CPNB en Uitgeverij Bert Bakker.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44097
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Thema december 2017 - Boekenweekgeschenken

Berichtdoor Dettie » 19 Dec 2017, 13:44

Citaat van de dag

Het is beter voor een schrijver te debuteren met een boek dat niet alom de aandacht trekt. Een schrijver moet zich kunnen ontwikkelen.

Marga Minco
Nederlands schrijfster

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Thema december 2017 - Boekenweekgeschenken

Berichtdoor Renate » 19 Dec 2017, 14:49

Wacht even, worden er hier nu 2 boeken beschreven?
Eerst een science fiction werk dat bekroond is en dan een boek over de nasleep van de Tweede Wereldoorlog?

Dettie
Site Admin
Berichten: 44097
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Thema december 2017 - Boekenweekgeschenken

Berichtdoor Dettie » 19 Dec 2017, 15:14

Je hebt gelijk Renate, de bovenste beschrijving stond bij Bol bij dit boek, maar ik denk inderdaad dat het niet bij dit boek hoort.

Goed gezien van je!

Dettie

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Thema december 2017 - Boekenweekgeschenken

Berichtdoor Renate » 19 Dec 2017, 15:36

Ik zag het gisteren en ik was een beetje in de war. Ik had al het idee dat er op de een of andere manier een stukje over een ander boek bij dit boek terecht was gekomen.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44097
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Thema december 2017 - Boekenweekgeschenken

Berichtdoor Dettie » 20 Dec 2017, 15:16

Het rookoffer
Tessa de Loo


52e Boekenweekgeschenk ter gelegenheid van de boekenweek 1987
Thema boekenweek: Amsterdam, culturele hoofdstad van Europa

Toen Guido Maenhout geboren werd, was Barbara zo oud als hij nu was. Daarom deed ze net alsof ze nog sliep toen de matras naast haar opveerde. Ze hoorde hoe zijn benen in zijn broekspijpen gleden, zijn voeten in zijn schoenen, zijn vingers door zijn haar - al die ingehouden, heimelijke geluiden sneden door haar ziel. Ze had het gevoeld dat de adertjes in haar hoofd knapten terwijl ze zich inspande om ontspannen te lijken: lippen iets van elkaar, gladde roerloze oogleden, handen onbevangen geopend aan weerszijden van haar gezicht. Hij liep op zijn tenen over het tapijt, draaide zich met de deurknop in de hand om.


Een tragische liefde op een middelbare school tussen een lerares en een leerling. Bespot, verraden en in de steek gelaten is het uiteindelijk de vrouw die moet boeten.


ISBN9070066602 (ISBN13: 9789070066604) | 96 pagina's | Oplage 460.450 | Uitgave CPNB 1987 | Afmeting 20 x 12,1 cm
Er is ook een gebonden uitgave met stofomslag verschenen voor relaties

Dettie
Site Admin
Berichten: 44097
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Thema december 2017 - Boekenweekgeschenken

Berichtdoor Dettie » 20 Dec 2017, 15:17

Citaat van de dag


Verdoofd door de angstaanjagende intensiteit van de droom bleef Barbara liggen. Langzaam drong Guido's aanwezigheid tot haar door. Ze lag met de rug naar hem toe. De vorige avond bij haar thuiskomst lag hij in haar bed en sliep. Ze had neer staan kijken op het slapende gezicht, waaruit de eerste symptomen van mannelijkheid verdwenen leken. Zijn huid had de halfmatte gaafheid van die van een kind. Af en toe trilden zijn oogleden. De half geopende lippen leken verbazing uit te drukken over iets dat hij in zijn slaap zag. Zijn haar lag in een sierlijke krans rond zijn hoofd, alsof een schilder hem als model voor 'De slapende Endymion' had gekozen en alles zo geënsceneerd had. Hij was een geschenk, door een mirakel in haar bed terechtgekomen.


Fragment uit Het rookoffer

Dettie
Site Admin
Berichten: 44097
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Thema december 2017 - Boekenweekgeschenken

Berichtdoor Dettie » 21 Dec 2017, 13:41

Afbeelding

De zwaardvis
Hugo Claus

54e Boekenweekgeschenk ter gelegenheid van de boekenweek 1989
Thema boekenweek: Boek en film

'Een typisch Claus-verhaal vol hartstocht, frustratie en geweld op het Vlaamse platteland, en een bewijs te meer van het grote vakmanschap van de auteur.' - Arnold Heumakers, de Volkskrant

'...groot meesterschap in de enscenering van een alomvattend drama tegen de achtergrond van een morbide, broeierige en door en door burgerlijke sfeer... Een prachtige, niet gemakkelijk uit te putten novelle derhalve, een aanwinst voor het werk van de auteur en de hele Nederlandstalige literatuur.' - Jaap Goedegebuure, Haagse Post

'Rapide comme une pochade L'Espadon pourfend la sottise. Remuant, lyrique, brutal, baroque, grand satiriste, donc moraliste, l'auteur est un écrivain en mouvement.' - C.M. Cluny, Le Figaro


Recensie
Tijdens het verloop van een idyllische zomerdag op het land kruisen de lotsbestemmingen van vier mensen elkaar: een jonge, gescheiden vrouw, haar grillige zoontje, een aan lager wal geraakte veearts, en een dorpsonderwijzer. Een redeloze misdaad wordt begaan. Droombeeld en hartstocht, verlangen en teloorgang worden met elkaar verweven tot een intrigerend en vooral spannend verhaal.

Dit is een zeer goed boekenweekgeschenk, een van de beste van voor 1995. De zoon en zijn godsdienstwaan is uitermate humoristisch, de trieste waarheid speelt prachtig op de achtergrond en het verhaal blijft spannend tot het einde. Het is een detective waarbij niet naar de dader, maar ook naar het slachtoffer wordt gezocht. Prachtig! Een aanrader!
Bron: http://persoonlijk.wimpelgrim.nl/2008/0 ... henk-1989/


ISBN 9789070066741 | 96 pagina's | Oplage 540.174 | Uitgave CPNB 1989 | Afmeting 19 x 12 cm

Dettie
Site Admin
Berichten: 44097
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Thema december 2017 - Boekenweekgeschenken

Berichtdoor Dettie » 21 Dec 2017, 13:41

Citaat van de dag

Waarom zou je de realiteit beschrijven? Die bestaat toch al?

Hugo Claus (1929-2008)
Vlaams dichter en schrijver, kunstschilder en filmmaker

Dettie
Site Admin
Berichten: 44097
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Thema december 2017 - Boekenweekgeschenken

Berichtdoor Dettie » 22 Dec 2017, 14:10

Afbeelding

In de mist van het schimmenrijk
fragmenten uit het oorlogsdagboek van de student Karel R.
W.F. Hermans


58e Boekenweekgeschenk ter gelegenheid van de boekenweek 1993
Thema boekenweek: Het leven geschreven - Dagboeken, brieven en biografieën


Karel R. is student in Amsterdam ten tijde van de Tweede Wereldoorlog. Hij is ondergedoken en in het bezit van een vals persoonsbewijs om onder de tewerkstelling in Duitsland uit te komen. Douwe, een vriend van Karel, wordt opgepakt na een aanslag op een foute tandarts en wordt ter dood gebracht. Karel, die ook aanwezig was bij deze verzetsdaad, besluit hierop zelf ook in het verzet te gaan.


De korte roman In de mist van het schimmenrijk. Fragmenten uit het oorlogsdagboek van de student Karel R. verscheen in maart 1993 als Boekenweekgeschenk, in een oplage van 582.000 exemplaren. Hermans baseerde de tekst op zijn ongepubliceerd gebleven manuscript ‘Argeloze terreur’ (1944). Ruim een jaar later volgde de uitgebreide herdruk onder de titel Madelon in de mist van het schimmenrijk. Fragmenten uit het oorlogsdagboek van de student Karel R. De gebonden heruitgave had een oplage van 3500 exemplaren.


Zie ook de uitgebreide toelichting over dit boek en de latere uitgave Madelon in de mist van het schimmenrijk


ISBN10 9074336027| ISBN13 9789074336024| 96 pagina's |Oplage 582.000 | Uitgave CPNB 1993| Afmeting 19 x 11,5

Dettie
Site Admin
Berichten: 44097
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Thema december 2017 - Boekenweekgeschenken

Berichtdoor Dettie » 22 Dec 2017, 14:10

Citaat van de dag

Een dagboek schrijven is zoiets als improviseren op de zwarte toetsen van de piano: het kan niet misgaan, maar het is ook zelden echt goed.

W.F. Hermans
Nederlands schrijver 1921-1995

Dettie
Site Admin
Berichten: 44097
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Thema december 2017 - Boekenweekgeschenken

Berichtdoor Dettie » 23 Dec 2017, 11:43

Afbeelding

Serenade
Leon de Winter


61e Boekenweekgeschenk ter gelegenheid van de boekenweek 1995
Thema boekenweek: De vijftigste mei - De Tweede Wereldoorlog in de literatuur


Ben Weiss is componist van Top veertig hits en muziek voor reclamespots. Hij is het enige kind van Anneke Weiss, een levenslustige vrouw van vierenzeventig bij wie op een dag een tumor wordt vastgesteld. De artsen brengen Ben op de hoogte van haar fatale ziekte, en hij besluit het voor zijn moeder verborgen te houden. Anneke herstelt en lijkt ogenschijnlijk niets te mankeren. Ze ontmoet Fred Bachman, wordt verliefd op hem en wekt de indruk aan een nieuw leven te willen beginnen. Dan verdwijnt ze opeens. Ben weet niet wat haar ertoe bewogen heeft te vertrekken. Waar is ze ? Samen met Fred gaat hij op zoek en stuit op het tragische geheim dat zijn moeder haar leven lang gekweld heeft.


Recensie
De hoofdpersoon, Ben(jamin), is joods en maakt muziek voor reclamedoeleinden. Zijn moeder heeft haar tweelingbroer verloren in de oorlog. Ze blijkt ongeneeslijk ziek. Ben besluit het haar niet te vertellen. Dan plots is moeder verdwenen. Dat deed ze wel vaker, plots, alleen, naar Parijs of zo. Fred, moeders nieuwe vriend, en Ben gaan moeder zoeken. Het blijkt dat ze naar aanleiding van een televisie-uitzending over de oorlog in Bosnie naar Zagreb is gereisd.


Deze novelle beleeft nu haar tweede druk; het was het Boekenweekgeschenk van 1995*. De thematiek is nog steeds actueel. Prachtig beschrijft De Winter hoe hij vol liefde uiteindelijk een serenade voor zijn moeder gaat schrijven. Leon de Winter - we kennen hem uiteraard van 'Zoeken naar Eileen W.' en 'Hoffman's honger' - is hier op zijn best. Makkelijk en vlot leesbaar. Paperback; kleine druk.
Drs. E.A. van Kemenade


Van de oplage werden 280.000 ex. gegeven aan leerlingen in de eindexamenklassen van VBO, MBO, MAVO, HAVO, VWO.


ISBN 9789074336161 | 96 pagina's |Oplage 884700 | Uitgave CPNB 1995| Afmeting 19 x 11,5

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Thema december 2017 - Boekenweekgeschenken

Berichtdoor Marjo » 23 Dec 2017, 17:30

Slaat als een tang op een varken, maar ik las: 'wordt meegeven aan eindexamenleerlingen'. Ik was gisteren op de middelbare school waar stapels en stapels Multatuli's lagen. Ze gaan dat boek - als zijnde 'het beste boek uit de hele Nederlandse literatuur'! - gezamenlijk lezen. Dat lijkt mij een heel goed plan, want het beste boek uit de literatuur is voor die leeftijd ondoorgrondelijk.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44097
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Thema december 2017 - Boekenweekgeschenken

Berichtdoor Dettie » 24 Dec 2017, 15:19

Palmwijn
Adriaan van Dis


62e Boekenweekgeschenk ter gelegenheid van de boekenweek 1996
Thema boekenweek: Eeuwig El Dorado - Latijns-Amerika en het Caribisch gebied

Na een leven vol omzwervingen belandt een oudere vrouw op een eiland voor de kust van Afrika. Niets bindt haar meer. Ze zoekt sensaties, staat voor alles open, maar haar hart blijft gesloten. Tot ze, in een dramatische confrontatie met het lot van de eilandbewoners, de intensiteit van het leven hervindt.

Palmwijn is een novelle over betrokkenheid en over het onvermogen iets aan andermans misère te veranderen. In zijn beeldrijke en energieke stijl weet Adriaan van Dis als geen ander de zwakte en de kracht te schilderen van een mens, een eiland, een continent.

Recensie
Adriaan van Dis (1946) behoeft als schrijver en televisiemaker geen introductie. Zijn reisverhalen, zijn toneelwerk en zijn romans en novelles als 'Nathan Sid', 'Zilver of het verlies van de onschuld' en 'Indische duinen' zijn veel gelezen en positief ontvangen boeken.

'Palmwijn' is het verhaal van een westerse rapporteur die op een eiland voor de kust van Afrika in contact komt met een oudere schilderes. Zij vertelt het verhaal van hoe een hulpactie van haar, bedoeld om een groep vluchtelingen te redden, op een catastrofe uitloopt.

Deze raamvertelling is een metafoor voor de onmogelijkheid van westerlingen om Afrika te hervormen zonder dat er rampspoed geschiedt en de onmogelijkheid in het algemeen van de ene mens om de andere werkelijk te helpen. Van Dis beschrijft een en ander evocatief, meeslepend, geestig, overtuigend en betrokken. 'Palmwijn' is een spannend boek met een belangwekkende boodschap. Normale druk.
(Biblion recensie, Redactie)

- In de tijdens de Boekenweek gesigneerde exemplaren is door Van Dis een stempel van een palmboom aangebracht. -

ISBN 9789074336253 | 96 pagina's | Oplage 647.600 | Uitgave CPNB 1995| Afmeting 19 x 11,5

Dettie
Site Admin
Berichten: 44097
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Thema december 2017 - Boekenweekgeschenken

Berichtdoor Dettie » 24 Dec 2017, 15:20

Citaat van de dag

Het is veel gemakkelijker om de wereld te verbeteren dan jezelf.

Adriaan van Dis
Nederlandse auteur, journalist en televisiepresentator, die in 1983 als schrijver debuteerde met de novelle Nathan Sid.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44097
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Thema december 2017 - Boekenweekgeschenken

Berichtdoor Dettie » 25 Dec 2017, 12:25

Mijn avonturen door V. Swchwrm
Toon Tellegen


Kinderboekenweekgeschenk ter gelegenheid van de kinderboekenweek 1998
De 44ste editie van de Kinderboekenweek (7 tot en met 17 oktober) heeft 'Van Rijm tot Rap' als thema.


'In dit boek staan een aantal van mijn avonturen. Sommige heb ik echt beleefd, andere heb ik verzonnen. Ik vind dat verzonnen avonturen net zo goed avonturen zijn als echt beleefde avonturen.

In dit boek gebruik ik een schuilnaam: V. Swchwrm. Ik wil namelijk niet dat iemand weet wie ik echt ben. Daarom heb ik iedereen die in dit boek nog meer voorkomt onherkenbaar gemaakt (behalve de koningin).

Dit is mijn eerste boek. Ik hoop dat het een diepe indruk zal achterlaten.
V. Swchwrm'

V. Swchwrm wil schrijver worden. En niet zomaar schrijver. Hij wil mooie boeken schrijven én belangrijke boeken. Mensen die ze lezen moeten er vrolijk van worden en stoppen met oorlog en misdaad en zieken moeten er beter van worden. V.Swchwrm vertelt over de kameel die hij zijn vader cadeau geeft, over het meisje op wie hij besluit verliefd te worden, over de koningin – in zilveren badpak en gouden, met diamanten bezette badmuts – die hij uit de zee redt, over de tuin waarin alle mensen slechts één eigenschap vertegenwoordigen: de zenuwachtige man, de deerniswekkende vrouw, de verdrietige meisjes en de gelukkige jongen.


ISBN | 9789074336420 | 96 pagina's | Oplage 293.000 | Uitgave CPNB 1998| Afmeting 18,8 x 11,3 | Leeftijd 11+

Dettie
Site Admin
Berichten: 44097
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Thema december 2017 - Boekenweekgeschenken

Berichtdoor Dettie » 25 Dec 2017, 12:25

Citaat van de dag


“Als we samen zijn, zijn we het mooiste weer van de wereld.' Hij haalde diep adem. 'Dan zijn we tijdloos.”


Toon Tellegen
Nederlandse schrijver, arts en dichter die vooral bekend is om zijn kinderboeken

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Thema december 2017 - Boekenweekgeschenken

Berichtdoor Renate » 25 Dec 2017, 13:20

Ik kwam het citaat gisteren tegen in Het verlangen van de egel.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44097
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Thema december 2017 - Boekenweekgeschenken

Berichtdoor Dettie » 25 Dec 2017, 14:19

Mooi he.

Dettie

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Thema december 2017 - Boekenweekgeschenken

Berichtdoor Renate » 25 Dec 2017, 15:51

Ja, Toon Tellegen kan mooie zinnen schrijven. Zijn z'n boeken voor volwassenen nu eigenlijk hetzelfde als die voor kinderen?

Dettie
Site Admin
Berichten: 44097
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Thema december 2017 - Boekenweekgeschenken

Berichtdoor Dettie » 25 Dec 2017, 17:08

Dat vraag ik me af Renate. Ik vind de kinderboeken van Toon Tellegen eigenlijk niet zulke kinderboeken maar boeken voor iedereen. Ik snap ook niet zo goed waarom het kinderboeken genoemd worden want ik de boeken van Toon Tellegen zit altijd een diepere laag waarvan ik me afvraag of kinderen dat zien. Hij is meer een soort filosoof, een observator die aan ons doorgeeft hoe je dingen kunt zien en benaderen. En dat op een heel mooie manier.
Voor mij zijn al zijn boeken voor alle leeftijden. Maar ja, ik weet niet hoe anderen daarover denken.

Dettie

Dettie
Site Admin
Berichten: 44097
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Thema december 2017 - Boekenweekgeschenken

Berichtdoor Dettie » 26 Dec 2017, 12:59

De erfenis
Connie Palmen


Boekenweekgeschenk ter gelegenheid van de boekenweek 1999
De 65e boekenweek heeft 'Familie-album - Ouders en kinderen in de literatuur' als thema

Als de schrijfster Lotte Inden ontdekt dat ze ziek is, besluit ze een jonge man in dienst te nemen voor vierentwintig uur per dag, kost en inwoning inbegrepen. Hij is niet alleen haar verzorger, chauffeur, tafelheer, eerste lezer en secretaris, maar ook de archivaris van wat ze haar ‘erfelijk materiaal’ noemt: de aantekeningen die als bouwstenen moeten dienen voor haar laatste grote roman. Omdat Lotte bang is dat ze het werk dat haar oeuvre compleet maakt niet meer zelf zal kunnen voltooien, bereidt ze hem er langzaam op voor dat zijn handen de hare moeten vervangen als ze zelf niet meer kan schrijven. Ze maakt hem executeur-testamentair van haar erfenis: een zolder vol aantekeningen over de dood, de liefde, de verleiding, het geheim en de familie.

De erfenis is een ontroerende novelle over een schrijfster en haar lezer, die zelf het verhaal maakt dat zij in stukken en brokken aanreikt. Connie Palmen schetst daarmee niet alleen een indringend beeld van een verrassende menselijke relatie, maar ook van de relatie tussen de literatuur en de werkelijkheid.


Recensie
Het Boekenweekgeschenk wordt dit jaar geschreven door Connie Palmen. Het vertelt het verhaal van Max en zijn fascinatie voor Lotte Inden, de beroemde schrijfster die hem heeft ingehuurd om haar bibliotheek en haar persoonlijke documenten te ordenen. Zij bereidt hem langzaam erop voor dat zijn handen de hare moeten vervangen als ze zelf niet meer kan schrijven vanwege haar ziekte. Een ontroerende novelle over een schrijfster en haar lezer die zelf het verhaal maakt dat zij in stukken aanreikt.
Het boekenweekgeschenk zal op de bekende wijze door de NBD aan de bibliotheken ter beschikking worden gesteld. Bibliotheken die extra exemplaren van deze uitgave willen hebben, kunnen deze via deze aanschafinformatie bestellen.
(Biblion recensie, Redactie...)


ISBN | 9789074336420 | 96 pagina's | Oplage 751.852 | Uitgave CPNB 1999| Afmeting 19 x 11,5

Dettie
Site Admin
Berichten: 44097
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Thema december 2017 - Boekenweekgeschenken

Berichtdoor Dettie » 26 Dec 2017, 12:59

Citaat van de dag

“Boeken zijn de erfenis die een groot schrijver achterlaat aan de mensheid,
die doorgeleverd worden van generatie naar generatie als geschenken aan
het nageslacht van hen die nog ongeboren zijn.”

Joseph Addison
Engels politicus, schrijver en dichter 1672-1719

Dettie
Site Admin
Berichten: 44097
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Thema december 2017 - Boekenweekgeschenken

Berichtdoor Dettie » 26 Dec 2017, 17:39

Sorry het kwam er vandaag niet van een nieuw boek te plaatsen. Morgen beter. :D

Dettie


Terug naar “Thema's”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 160 gasten