thema oktober 2005 - magie, mythen, mystiek, rituelen enz.

Elke maand een nieuw thema vertaald in boeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 31 Okt 2005, 23:24

Groene Magie
Patrick Cunningham


Groene magie – De verborgen krachten van het plantenrijk beschrijft de folklore en magische eigenschappen van meer dan 400 planten. Het boek behandelt niet zozeer de moeilijk verkrijgbare, esoterische plantensoorten als wel veel oude bekenden: uien, cashewnoten, appels, rijst en sla..., maar ook dille, basilicum, venkel, knoflook en peterselie.

Van iedere plant wordt de meest populaire volksnaam, de Latijnse benaming, andere veelgebruikte namen, de aan de plant toegedichte krachten en de magische toepassingen ervan beschreven. Een verklarende woordenlijst en uitgebreide tabellen waarin namen en gegevens eenvoudig kunnen worden opgezocht, maken Groene magie tot een waardevolle, praktische gids.

Lang geleden leefden onze voorouders in harmonie met de aarde. Ze wisten welke planten helende eigenschappen hadden en welke levensgevaarlijk waren. Ze kenden ook de magische krachten van planten, die kunnen worden gebruikt om behoeften te vervullen – van het beschermen van je huis tot het vinden van de ware liefde. Groene magie wendt deze krachten aan om positieve veranderingen te realiseren.

Paperback | 344 Pagina's | Altamira-Becht | 2005
ISBN: 9069636727

Het was vandaag alweer de laatste dag van dit thema. Ik vond het heel interessant en stond verbaasd dat er zoveel mooie en goede boeken over zijn.
Bedankt Sharleen voor al je opzoekwerk, het was voor mij vrij relaxed zo om zoveel boeken met beschrijving en plaatjes aangeleverd te krijgen. Ik hoefde ze alleen maar te plaatsen.

Groetjes
Bernadet

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 01 Nov 2005, 12:15

Citaat 31 oktober

Wat is onkruid? Een plant waarvan de verdiensten niet zijn ontdekt

Ralph Waldo Emmerson


Terug naar “Thema's”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 143 gasten