citaten over boeken en lezen

Elke maand een nieuw thema vertaald in boeken
Gast

Berichtdoor Gast » 10 Apr 2006, 12:38

irene schreef:Henk schreef:

ik denk niet dat ik veel ga posten


"Leestafel is verslavend, voor je het weet zit je iedere dag op je post".

Kijken of de quote nu wel gelukt is. :?:

Groetjes, Irene


Ja, niet gezond dit (zoals ik bezig ben). Even mijn pillen gaan halen. Maakt me sterker (doordat het mijn denkkracht wat verlaagd).

groet,
Henk

Gast

Berichtdoor Gast » 10 Apr 2006, 15:09

[Mulisch]

Bernadet schreef:

Hij was gisteren bij de herdenkingsuitzending van Reve en werd tot 3 x toe terechtgewezen dat het nog géén herdenking was van hém was.

Bernadet


Gemist, helaas. Hoezo werd hij dan terechtgewezen? En zei hij ook waarom het nog geen herdenking van hem was?

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 10 Apr 2006, 15:19

Er was een uitzending met allerlei mensen die Reve goed gekend hadden én Harry Mulisch was er ook bij. Dit omdat hij en Reve niet geweldig met elkaar op konden schieten. Als tegenwicht denk ik.
Maar Mulisch wist steeds het gesprek zo te draaien dat het over zijn werk en hemzelf ging.
Door de presentator werd hij tot 3 x toe terecht gewezen dat deze uitzending niet over hém was maar over Reve.

Waarom het geen herdenking voor Mulisch was???? Mulisch was niet dood gegaan.

Bernadet

Gast

Berichtdoor Gast » 10 Apr 2006, 15:44

Bernadet schreef:Er was een uitzending met allerlei mensen die Reve goed gekend hadden én Harry Mulisch was er ook bij. Dit omdat hij en Reve niet geweldig met elkaar op konden schieten. Als tegenwicht denk ik.
Maar Mulisch wist steeds het gesprek zo te draaien dat het over zijn werk en hemzelf ging.
Door de presentator werd hij tot 3 x toe terecht gewezen dat deze uitzending niet over hém was maar over Reve.

Bernadet


Ik kan het niet beoordelen, omdat ik het niet gehoord heb (staat het nog ergens op het net?). Hier een interview met Mulisch over Reve:
http://tinyurl.com/phkn7
Misschien toch nog maar een keer wat van Reve's vroege werk lezen. Misschien dat toen het verhaal nog wel centraal stond bij hem.

joyce
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 Mar 2006, 13:06
Locatie: rotterdam

Berichtdoor joyce » 10 Apr 2006, 19:42

Ja dat is weer typisch Harry Mulisch.
Daarom worden er ook altijd grappen over hem gemaakt .
Eerlijk gezegd toen hij aan het woord kwam heb ik de t.v uitgedrukt
Heel personelijk maar ik kan die man werkelijk niet uitstaan
Elk afscheid,is de geboorte van een herrinnering(Dali)

elviratoverspin
Berichten: 386
Lid geworden op: 21 Mei 2005, 22:33
Locatie: leuven

Berichtdoor elviratoverspin » 11 Apr 2006, 14:36

Marjo schreef:Ik zie het aan oude mensen, en ben er bang voor dat het mij ook zal overkomen. Hetgeen je geleerd hebt, blijft: mijn demente schoonmoeder kan nog prima lezen, maar een boek lukt niet omdat het niet meer blijft hangen.
Dit begrijp je wel, dat dementie je het lezen ontneemt. Maar helaas hoef je niet dement te zijn. Naarmate mensen ouder worden neemt de interesse in de wereld vaak af, ook in boeken helaas.


goh, daar ben ik eigenlijk helemaal niet mee akkoord. mijn grootmoeder, het mensje is 86 of 87, ben even de tel kwijt, kan niet meer uit de voeten. mijn grootvader, een dik jaar jonger is nog veel beter te been en gaat nog fietsen en biljarten en zingt in het koor en zo. dus mijn grootmoeder zit wel geregeld alleen thuis. haar zicht gaat enorm achteruit, ze is nu bijna blind. vóór dat gebeurde, heb ik haar de grote letterbibliotheek leren kennen. dat was zotjes! elke week verslond ze zomaar even drie boeken en ze was steeds hongerig naar nieuwe. nu lukt dat ook niet meer, maar nu luistert ze naar ingelezen boeken. ze kan er enorm over vertellen en als er een boek was dat haar erg geraakt heeft, dan kan ze daar aan telefoon enorm over uitwijden. ik kan echt zeggen dat haar wereld terug is opengegaan nu!

elviratoverspin
Berichten: 386
Lid geworden op: 21 Mei 2005, 22:33
Locatie: leuven

Berichtdoor elviratoverspin » 11 Apr 2006, 14:40

"there are worse crimes than burning books. One of them is not reading them."
"leven is veel meer dan eten en vechten om de macht" (J.L. Seagull)

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 11 Apr 2006, 16:32

Jouw oma heeft nog belangstelling voor de buitenwereld, en ik hoop voor jou dat dat nog lang zo blijft!


Terug naar “Thema's”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 130 gasten