Thema juli 2014 - Vriend en vriendin

Elke maand een nieuw thema vertaald in boeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Thema juli 2014 - Vriend en vriendin

Berichtdoor Dettie » 27 Jul 2014, 09:29

Citaat van de dag

Alles doen om het geluk van onze vrienden te bevorderen is beter dan voortdurend op hun voorspoed te drinken.

Minna Antrim

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Thema juli 2014 - Vriend en vriendin

Berichtdoor Renate » 27 Jul 2014, 10:44

Dettie schreef:Vrienden voor het leven
Philippe Pozzo di Borgo


De rijke zakenman Philippe kan zich alles veroorloven in zijn luxe leven. Een ongeluk tijdens het paragliden maakt hem in een klap zwaar invalide. Met veel wilskracht en de hulp van Abdel kan hij uiteindelijk weer genieten van het leven met al zijn beperkingen. Juist de vriendschap tussen hem en Abdel maakt het verhaal bijzonder.

Philippe en Abdel, afkomstig uit Algerije, kind van de straat, vechtersbaas, zonder veel respect voor vrouwen, met vrienden uit de bajes, blijken elkaar volledig te respecteren, ondanks al hun verschillen. Een klik voor het leven dat langzamerhand voor beiden ten goede keert.


Ondanks het zware leven voor Philippe geen triest boek, maar juist door de bijzondere vriendschap, relativerend en hoopvol. Deel uit de serie Leeslicht in gemakkelijk Nederlands. Mooi doorgevoerd taalgebruik: korte zinnen in overzichtelijke tekstblokken met uitleg van moeilijke woorden (cursief gedrukt in de tekst) achterin.

Het waargebeurde verhaal is door de succesvolle verfilming, Intouchables, nog bekender geworden. Met inleiding over de achtergrond van het verhaal en kort nawoord over hoe het verder is gegaan met de hoofdpersonen. Filmfoto op het omslag, duidelijke druk.
A.C. Rietveld-Prinsen


ISBN 9789086961757 Paperback 64 pagina's Eenvoudig Communiceren B.V. juli 2013
red. Sonja Markowski Makkelijk lezen uitgave van de autobiografie van Philippe Pozzo di Borgo,
op basis van de filmeditie Intouchables.

Op zich wel interessant, maar ik geloof toch dat ik de voorkeur zou geven aan een uitgebreidere editie. Een boek van 64 pagina's lijkt me nog beknopter dan de film, die ik gezien heb op TV.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Thema juli 2014 - Vriend en vriendin

Berichtdoor Dettie » 27 Jul 2014, 10:50

"Het is een deel uit de serie Leeslicht in gemakkelijk Nederlands.
Met korte zinnen in overzichtelijke tekstblokken met uitleg van moeilijke woorden (cursief gedrukt in de tekst) achterin."

Dus voor mensen die moeite met lezen hebben.

Ik heb bewust deze editie geplaatst omdat ik het wel bijzonder vind dat Leeslicht bestaat, ik kende het niet.

http://www.leeslicht.nl

Dettie

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Thema juli 2014 - Vriend en vriendin

Berichtdoor Marjo » 27 Jul 2014, 11:24

Ik heb er ook nog nooit van gehoord. Ik ken wel Daisy, een andere 'uitvinding' voor mensen die moeite hebben met lezen, Dat zijn ingesproken boeken.

berdine
Berichten: 3619
Lid geworden op: 23 Mei 2006, 20:42
Locatie: breda

Re: Thema juli 2014 - Vriend en vriendin

Berichtdoor berdine » 27 Jul 2014, 11:55

Ja, met Daisy heb ik wel ervaring, vanwege de boeken die ik uitzoek voor mijn "oude dame". Die luistert wat af met haar Daisy-speler. Dat is een mooie uitvinding. Van Leeslicht had ik ook nog nooit gehoord. Goed dat zoiets bestaat.
Overigens een heerlijke film Intouchables!

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Thema juli 2014 - Vriend en vriendin

Berichtdoor Renate » 27 Jul 2014, 13:36

berdine schreef:Ja, met Daisy heb ik wel ervaring, vanwege de boeken die ik uitzoek voor mijn "oude dame". Die luistert wat af met haar Daisy-speler. Dat is een mooie uitvinding. Van Leeslicht had ik ook nog nooit gehoord. Goed dat zoiets bestaat.
Overigens een heerlijke film Intouchables!

Van leeslicht had ik wel gehoord, op zich misschien geen slecht initiatief, alleen niet iets waar ik zelf echt op zit te wachten. Ik houd gewoon niet zo van gesimplificeerde versies van boeken. Waarom lees je dan eigenlijk literatuur? Dan gaat het toch niet alleen om het verhaal dat verteld wordt, maar ook om de manier waarop en wat er achter de personen zit? Anders kun je net zo goed Bouquetreeksboekjes lezen.

berdine
Berichten: 3619
Lid geworden op: 23 Mei 2006, 20:42
Locatie: breda

Re: Thema juli 2014 - Vriend en vriendin

Berichtdoor berdine » 27 Jul 2014, 13:53

Ik ken die boeken van Leeslicht dus niet, maar ik denk dat het niveau toch wat hoger is dan een bouquetromannetje. Ik zou denken beter een versimpelde versie van literatuur dan dat soort rommel. Vergeet niet dat je met een paar woorden een hele wereld op kunt roepen, die door iemand met b.v. een hersentrauma wel in een flits opgenomen kan worden, terwijl dat met een uitgebreid stuk tekst juist niet lukt, omdat de eerste zin dan alweer vergeten is.
Het lijkt mij knap als je een tekst zo kunt bewerken. Je moet er toch niet aan denken dat je als literatuurlezer meteen veroordeeld wordt tot de bouquetreeks.

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Thema juli 2014 - Vriend en vriendin

Berichtdoor Renate » 27 Jul 2014, 14:31

berdine schreef:Ik ken die boeken van Leeslicht dus niet, maar ik denk dat het niveau toch wat hoger is dan een bouquetromannetje. Ik zou denken beter een versimpelde versie van literatuur dan dat soort rommel. Vergeet niet dat je met een paar woorden een hele wereld op kunt roepen, die door iemand met b.v. een hersentrauma wel in een flits opgenomen kan worden, terwijl dat met een uitgebreid stuk tekst juist niet lukt, omdat de eerste zin dan alweer vergeten is.
Het lijkt mij knap als je een tekst zo kunt bewerken. Je moet er toch niet aan denken dat je als literatuurlezer meteen veroordeeld wordt tot de bouquetreeks.

Maar waar blijft het literaire gehalte van een boek als het een en ander tot een soort kleuterniveau gereduceerd wordt? Moet je een boek dan echt in een kwartiertje uit kunnen lezen, omdat het anders te moeilijk is?

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Thema juli 2014 - Vriend en vriendin

Berichtdoor Dettie » 27 Jul 2014, 15:56

Renate schreef:Maar waar blijft het literaire gehalte van een boek als het een en ander tot een soort kleuterniveau gereduceerd wordt? Moet je een boek dan echt in een kwartiertje uit kunnen lezen, omdat het anders te moeilijk is?


Wat ik juist mooi vind van Leeslicht is dat het juist niet vervalt tot boequettboekjes maar de betere verhalen omzet in goed leesbare verhalen. Want het gaat wel om mensen, die om wat voor reden dan ook, erge moeite met lezen hebben, waarvoor een heel boek van 200 of 300 pagina's veel te veel gevraagd is.
Wat ik begreep uit de recensie is het erg mooi gedaan.

Ik geloof ook niet dat het tot kleuterniveau is teruggebracht. Het verhaal zelf is alleen ingekort en mogelijk in makkelijker taal omgezet, wat niet wil zeggen dat er dan geen literair gehalte meer is.
Stel, net wat berdine schrijft, iemand heeft een hersenbloeding gehad en kan daardoor niet zo goed meer lezen of dingen opslaan, maar wil wél lezen en dan geen prutverhalen lezen, dan is dit een heel mooie oplossing.
Ik denk ook niet dat deze mensen die 64 pagina's in een kwartiertje uitlezen, als dat zo was dan hadden ze de Leeslichtboeken niet nodig. Het zal ze mogelijk evengoed nog moeite kosten.

Dettie

berdine
Berichten: 3619
Lid geworden op: 23 Mei 2006, 20:42
Locatie: breda

Re: Thema juli 2014 - Vriend en vriendin

Berichtdoor berdine » 27 Jul 2014, 16:18

Renate schreef:Maar waar blijft het literaire gehalte van een boek als het een en ander tot een soort kleuterniveau gereduceerd wordt? Moet je een boek dan echt in een kwartiertje uit kunnen lezen, omdat het anders te moeilijk is?

Inderdaad. Wie zegt dat het literaire gehalte tot kleuterniveau gereduceerd wordt? Ik heb er nog nooit een onder ogen gehad. Ik vind dat je niet zo hard mag oordelen.

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Thema juli 2014 - Vriend en vriendin

Berichtdoor Renate » 27 Jul 2014, 19:48

berdine schreef:
Renate schreef:Maar waar blijft het literaire gehalte van een boek als het een en ander tot een soort kleuterniveau gereduceerd wordt? Moet je een boek dan echt in een kwartiertje uit kunnen lezen, omdat het anders te moeilijk is?

Inderdaad. Wie zegt dat het literaire gehalte tot kleuterniveau gereduceerd wordt? Ik heb er nog nooit een onder ogen gehad. Ik vind dat je niet zo hard mag oordelen.

Het probleem voor mij is, dat het literaire gehalte toch voor een behoorlijk deel in de zinsbouw en het woordgebruik zit. Als alles wordt omschreven in een soort Jip en Janneke taal, met korte zinnen, zoals ook in de nieuwtjes op die website te zien is, voor mij gevoel het literaire gedeelte gewoon verdwijnt en er niet veel meer overblijft dan een beknopt verhaaltje, waarvan je alleen nog kan zeggen dat de film beter was, in plaats dat je kunt zeggen dat het boek beter was, omdat dat in ieder geval meer diepgang had.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Thema juli 2014 - Vriend en vriendin

Berichtdoor Dettie » 27 Jul 2014, 20:03

Het probleem is dat het voor mensen is die problemen met lezen hebben. Jij bent niet de doelgroep, die mensen wel.
Zinsopbouw is altijd belangrijk evenals woordgebruik, dat zal ook nu het geval zijn, alleen de doelgroep is anders. Deze keer is de doelgroep niet mensen die gewoon een boek kunnen lezen zoals wij, maar voor mensen daar juist moeite mee hebben.
Als je dan een mooi verhaal toch zo kunt presenteren dat het toch een mooi verhaal voor die mensen blijft dan heb je het doel bereikt.
Ik geloof ook niet dat het literaire helemaal verdwijnt, dat zit hem niet alleen in taalgebruik, maar ook in een soort tijdloosheid. Dit verhaal heeft dàt wel.

dettie

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Thema juli 2014 - Vriend en vriendin

Berichtdoor Marjo » 27 Jul 2014, 20:23

Het wordt een kwestie van proberen. Onze bieb heeft verschillende boeken uit de serie 'Leeslicht'.

berdine
Berichten: 3619
Lid geworden op: 23 Mei 2006, 20:42
Locatie: breda

Re: Thema juli 2014 - Vriend en vriendin

Berichtdoor berdine » 28 Jul 2014, 10:13

Ah! Die van ons ook. Ze hebben er zelfs eentje van Tommy Wieringa. Die zal ik eens proberen. Ik ben wel benieuwd naar een Wieringa in Jip en Janneke-stijl... :!:

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Thema juli 2014 - Vriend en vriendin

Berichtdoor Dettie » 28 Jul 2014, 10:32

Ik had een vriend in Gaza
Valérie Zenatti


Na een bomaanslag in Jeruzalem, waarbij ze zelf slachtoffer had kunnen zijn, schrijft de 17-jarige Tal Levine met gevaar voor eigen leven een brief aan een Palestijnse jongen in de Gazastrook. Maar deze 'Gazaman' blijkt helemaal niet zo geïnteresseerd te zijn in Tal als zij in hem. Met de mysterieuze jongeman die zich in zijn emails 'Gazaman' noemt probeert Tal een dialoog te starten over de strijd tussen Israël en de Palestijnen. Zijn eerste reacties zijn niet echt bemoedigend. 'Ik ben niet van plan om je mijn levensverhaal te vertellen. Dat wil je wel, maar ik doe het niet. Tot ziens voor altijd!'
Maar Tal geeft niet op. Na een radiostilte beantwoordt hij toch weer haar mail, en langzaam legt hij zijn masker af.
Van Gazaman leert Tal hoe het is om op een klein strookje land met duizenden anderen samengepakt te zitten, zonder hoop op een toekomst. Gazaman krijgt door Tal een minder sarcastische en meer positieve kijk op het leven én meer begrip voor de Israëlische zaak. Dit boek is een verpletterend verslag van een turbulente 'krijgen-ze-elkaar-of-niet' liefdesrelatie.


Recensie
Na bijna het slachtoffer te zijn geworden van een bomaanslag besluit de 17-jarige joodse Tal Levine uit Jeruzalem contact op te nemen met een Palestijns meisje van haar leeftijd. Onnozel genoeg kiest ze daarbij voor flessenpost, die haar broer voor haar bij Gaza in zee moet werpen. Anders dan verwacht wordt de brief gelezen door een aanvankelijk onwillige en verbitterde 20-jarige Palestijnse jongeman die zich Gazaman noemt in de e-mailwisseling die volgt. Gevoelens van angst, vooroordelen, boosheid, maar ook genegenheid en een innig verlangen naar vrede komen voorbij en worden op knappe wijze geïintegreerd in dit boeiende verhaal dat een verrassend einde kent.
De auteur zet het menselijk perspectief in het Midden-Oostenconflict centraal en geeft zowel een doorkijk in het alledaagse leven, alsook in de harten van jonge mensen die, zonder dit te willen, op voet van oorlog met elkaar moeten leven. De uitgebreide e-mailwisseling geeft het verhaal enorm veel vaart. Uitstekend geschreven en hoopgevend boek waarin en passant veel informatie over het Midden-Oostenconflict voorbij komt. Vanaf ca. 14 jaar.
Silvester van der Pol


ISBN 9789026619755 Paperback 172 pagina's Callenbach augustus 2010

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Thema juli 2014 - Vriend en vriendin

Berichtdoor Dettie » 28 Jul 2014, 10:33

Citaat van de dag

Alles doen om het geluk van onze vrienden te bevorderen is beter dan voortdurend op hun voorspoed te drinken.

Minna Antrim

(vergeten een nieuw citaat te plaatsen zie ik nu)

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Thema juli 2014 - Vriend en vriendin

Berichtdoor Renate » 28 Jul 2014, 14:09

Dettie schreef:Het probleem is dat het voor mensen is die problemen met lezen hebben. Jij bent niet de doelgroep, die mensen wel.
Zinsopbouw is altijd belangrijk evenals woordgebruik, dat zal ook nu het geval zijn, alleen de doelgroep is anders. Deze keer is de doelgroep niet mensen die gewoon een boek kunnen lezen zoals wij, maar voor mensen daar juist moeite mee hebben.
Als je dan een mooi verhaal toch zo kunt presenteren dat het toch een mooi verhaal voor die mensen blijft dan heb je het doel bereikt.
Ik geloof ook niet dat het literaire helemaal verdwijnt, dat zit hem niet alleen in taalgebruik, maar ook in een soort tijdloosheid. Dit verhaal heeft dàt wel.

dettie

Tja, als je problemen hebt met lezen, dan lees je niet, of je probeert het te leren.
Ik heb maar een mavo-diploma en ik ben ook in staat om te lezen.
Een blad als Spits, of Metro kan ik ook geen krant noemen.

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Thema juli 2014 - Vriend en vriendin

Berichtdoor Marjo » 28 Jul 2014, 14:29

Nou ben je wel erg kort door de bocht. Er zijn veel mensen die altijd graag gelezen hebben en het dus goed kunnen, maar het door omstandigheden niet meer kunnen. Ik ken er meerdere. Moeten die dan maar duimen gaan draaien?

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Thema juli 2014 - Vriend en vriendin

Berichtdoor Dettie » 28 Jul 2014, 16:12

Ik ken ook mensen die altijd graag gelezen hebben maar door afasie of ouderdom niet meer de dikke boeken of grote werken kunnen lezen.
Dan is een luisterboek, grote letter boek of dit soort boeken een welkome uitkomst.
Het heeft niet altijd iets met ongeletterdheid te maken of niet kunnen lezen (analfabetisme) te maken.
Er zijn mensen die heel graag lezen maar door een ongeluk of hersenbloeding niet alles meer kunnen en dan zijn ze blij met werken als dit.


Dettie

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Thema juli 2014 - Vriend en vriendin

Berichtdoor Renate » 28 Jul 2014, 16:52

Dettie schreef:Ik ken ook mensen die altijd graag gelezen hebben maar door afasie of ouderdom niet meer de dikke boeken of grote werken kunnen lezen.
Dan is een luisterboek, grote letter boek of dit soort boeken een welkome uitkomst.
Het heeft niet altijd iets met ongeletterdheid te maken of niet kunnen lezen (analfabetisme) te maken.
Er zijn mensen die heel graag lezen maar door een ongeluk of hersenbloeding niet alles meer kunnen en dan zijn ze blij met werken als dit.


Dettie

Tja, boeken zijn wat mij betreft heilig en daar ga je dus niet mee rommelen, dus niets inkorten, of het taalgebruik vereenvoudigen. Een boek, of ander kunstwerk, hoort te zijn zoals de maker het bedoeld heeft en dient niet vereenvoudigd te worden.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Thema juli 2014 - Vriend en vriendin

Berichtdoor Dettie » 28 Jul 2014, 17:03

Dat is wat anders wat je nu zegt. Het leek eerst alsof je de boeken veroordeelde omdat het 'niets' zou zijn en dat bestreden we.
Dat je commentaar hebt omdat je vindt dat je niet met het origineel moet rommelen ben ik in m'n hart wel met je eens. Maar
je hebt ook erg mooie kinderboeken over kunst waarin de kunst van schilders uitgelegd en versimpeld wordt weergegeven.
Toch maken kinderen daardoor wel op een heel leuke manier kennis met kunst en wordt vaak het eerste zaadje tot latere
interesse gewekt.
Misschien dat deze Leeslicht boeken dat ook doen, je weet maar nooit.

Dettie

berdine
Berichten: 3619
Lid geworden op: 23 Mei 2006, 20:42
Locatie: breda

Re: Thema juli 2014 - Vriend en vriendin

Berichtdoor berdine » 28 Jul 2014, 17:44

Renate schreef:Tja, boeken zijn wat mij betreft heilig en daar ga je dus niet mee rommelen, dus niets inkorten, of het taalgebruik vereenvoudigen. Een boek, of ander kunstwerk, hoort te zijn zoals de maker het bedoeld heeft en dient niet vereenvoudigd te worden.

En als de maker nou eens bedoeld heeft dát het boek ingekort wordt en dát de taal vereenvoudigd wordt, zodat ook mensen met een handicap zijn werk kunnen lezen? Ik neem tenminste aan dat alle auteurs toestemming hebben verleend tot deze veranderingen zo ze dat niet zelf hebben gedaan.
Misschien gunnen zij minderbedeelden wél een fractie van hun kunst.

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Thema juli 2014 - Vriend en vriendin

Berichtdoor Renate » 28 Jul 2014, 20:06

berdine schreef:
Renate schreef:Tja, boeken zijn wat mij betreft heilig en daar ga je dus niet mee rommelen, dus niets inkorten, of het taalgebruik vereenvoudigen. Een boek, of ander kunstwerk, hoort te zijn zoals de maker het bedoeld heeft en dient niet vereenvoudigd te worden.

En als de maker nou eens bedoeld heeft dát het boek ingekort wordt en dát de taal vereenvoudigd wordt, zodat ook mensen met een handicap zijn werk kunnen lezen? Ik neem tenminste aan dat alle auteurs toestemming hebben verleend tot deze veranderingen zo ze dat niet zelf hebben gedaan.
Misschien gunnen zij minderbedeelden wél een fractie van hun kunst.

Ik weet het niet. Zou Rembrandt het leuk gevonden hebben als iemand z'n schilderijen opnieuw geschilderd zou hebben, maar dan met minder kleurschakeringen, ten behoeve van mensen die problemen hebben met het zien van kleuren?

Ik blijf gemengde gevoelens houden. Een kinderboek is bewust geschreven voor een groep met een bepaalde leesvaardigheid.

Voor auteurs kan ook het extra geld dat op deze manier verdiend kan worden, een rol spelen.

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Thema juli 2014 - Vriend en vriendin

Berichtdoor Marjo » 29 Jul 2014, 09:17

Je wil dus eigenlijk dat er dan voor die doelgroep nieuwe boeken geschreven worden? Geen bewerkingen maar nieuw. Dat zou ook kunnen.
Alleen kunnen zij dan niet 'meepraten'. Ik zou dat persoonlijk niet erg vinden, kan ik nu ook al vaak niet. Behalve op dit forum dan.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Thema juli 2014 - Vriend en vriendin

Berichtdoor Dettie » 29 Jul 2014, 09:33

Mijn nieuwe beste vriend
Henk van Straten



Ik hoor hem jammeren in zijn microfoon, daar op dat kleine podium. Huub van Bijnen, zijn stem breekbaar en gepanikeerd. Hij krijgt zijn hand niet in zijn buikspreekpop. Het publiek raakt ongeduldig en begint hem uit te joelen. Maar hij is nog niet klaar. Eerst zijn hand in die pop, verdomme. Die man, eenenzeventig jaar oud, zo kwetsbaar en toch zo moedig. Ze lachen hem uit. Ze bekogelen hem met gehaktballetjes en wijzen naar zijn minirokje en naakte benen. En ik zit daar, gehurkt, verscholen, en vraag me af wanneer – en of – ik moet ingrijpen. Een bierviltje zeilt door de lucht en raakt me in mijn nek. Iemand roept: 'Doe eens dansen, ouwe!'


Recensie
'Ik sta op de rand van het begin,' aldus de 71-jarige (straat)artiest Huub van Bijnen (onder meer levend standbeeld) over de fase waarin zijn carrière zich bevindt. Aan het begin van deze geschreven documentaire treffen we hem aan gehuld in een rokje en een string, terwijl hij door 150 man voetbalpubliek met bitterballen bekogeld wordt, aan het eind leidt hij voor een bijna duizendkoppig publiek een optreden van cabaretier Theo Maassen in.


Gedurende een halfjaar trok schrijver Henk van Straten (1980) op met de bejaarde, excentrieke Van Bijnen en doet daar verslag van op een manier die zowel vermaakt als ontroert. Van Bijnen klampt zich vast aan Van Straten, die zich heen en weer geslingerd voelt tussen compassie en het besef dat alles materiaal voor zijn boek is: 'Een moreel moeras, dat is het.' Het resultaat is een mooi portret van een artiest in de marge, met grote betrokkenheid geschreven, en vol fraaie observaties als: 'Het is alsof ik op de bodem van een zwembad met warme urine zit.'
Bevat een voorwoord van Theo Maassen. Paperback; normale druk.
Martin de Jong


ISBN 9789077740552 Paperback 232 pagina's De Boekenmakers Bv november 2009


Terug naar “Thema's”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten