citaten over boeken en lezen
Palmen is natuurlijk wel erg bekend. Ook schijnt ze een van de weinige Nederlandse schrijfsters te zijn die veel gelezen wordt in Belgie. Maar, ik denk niet dat ze Mulisch ooit zal evenaren, nee. 'De Vriendschap' en 'De Wetten' kunnen wat mij betreft niet tippen aan 'De Aanslag' of 'De Ontdekking van de Hemel'.
"Een boek is een vriend die ons nooit teleurstelt".
J. des Barreaux
"Hoe minder je gelezen hebt hoe minder je weet....".
Elias Canetti
"Men moet boeken lezen die bijten".
Franz Kafka
Weer even naar boven gehaald, dit item. Kwam citaten tegen in een oud boek, dat ik vorige week meegenomen had van mijn ouders.
Groetjes Irene
J. des Barreaux
Elias Canetti
Franz Kafka
Weer even naar boven gehaald, dit item. Kwam citaten tegen in een oud boek, dat ik vorige week meegenomen had van mijn ouders.
Groetjes Irene
irene schreef:"Een boek is een vriend die ons nooit teleurstelt".
J. des Barreaux
Elias Canetti
Franz Kafka
Groetjes Irene
Leuke citaten, Irene, die aanleiding geven tot reflectie.
groet,
Henk
Bernadet schreef:"Goede schrijvers hebben twee dingen gemeen:
zij willen liever begrepen worden dan aangegaapt en
zij schrijven niet voor spitse, bijzonder scherpzinnige lezers."
Friedrich Nietzsche
(Misschien kan Mulisch hier nog wat van leren!)
Misschien, maar ik denk het niet. Tuurlijk wil Mulisch begrepen worden, hij heeft zelfs een boek daarover geschreven: "Voer voor psychologen". Bij de tweede uitspraak is ook sprake van een "fit". Mulisch heeft nog nooit aan iemand gevraagd of ie een boek van hem gelezen heeft (zegt ie).
groet,
Henk
Mulisch heeft nog nooit aan iemand gevraagd of ie een boek van hem gelezen heeft (zegt ie).
Nee dát misschien niet, omdat ie gewoon aanneemt dat mensen zijn boeken gelezen hebben!
Hij was gisteren bij de herdenkingsuitzending van Reve en werd tot 3 x toe terechtgewezen dat het nog géén herdenking was van hém was.
Bernadet
die zoals je misschien begrijpt geen fan van het persoon Mulisch is, maar sommige van zijn boeken wel erg goed vindt, De ontdekking van de hemel is schitterend.