--------------------------------------------------------------------------------
Het juiste woord
L. Brouwers
F. Claes
Weer een boek dat ik zou willen hebben en dat erg nuttig voor me zou kunnen zijn, maar de berg is al zo groot

Dettie schreef:Citaat van de dag 16 december 2008
"Ik ben absoluut tegen de puurheid van de taal. Als het iets wezenlijks meebrengt, moet je anglicismen, germanismen en gallicismen meteen cultiveren. Ik geloof niet in het uitgedunde, dat men voorhoudt als het enige Nederlands, ik irriteer me aan de Nederlandse overheersing."
Hugo Claus
Rutger schreef:Ben er natuurlijk fier op, dat het Groot Dictee door een Vlaming gewonnen is. Maar het had evengoed een Nederlander kunnen zijn. Ik denk dat het toeval wel een rol zal spelen.
Wanneer men het gemiddeld aantal fouten bekijkt (34), kan men zich toch nog vragen stellen bij de eenvoud van de spelling van het Nederlands. Een spelling die trouwens na zo vele veranderingen nog steeds niet volledig consequent is.
PieterW schreef:Geplaatst: Vr dec 19, 2008 13:18 Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
Het juiste woord
L. Brouwers
F. Claes
Weer een boek dat ik zou willen hebben en dat erg nuttig voor me zou kunnen zijn, maar de berg is al zo groot
Dettie schreef:Gisteren hoorde ik op de radio ook zoiets raars 'work-life balance' Het ging erover dat je je werk- en privéleven goed in evenwicht moest houden. Zeg dat dan in het Nederlands denk ik dan. Ik erger me daar erg aan. 'Pimpen' en 'kids' vind ik ook vreselijke woorden.
Dettie
Dettie schreef:Ja ik ben bang dat kids al zo ingeburgerd is dat er geen redden meer aan is. Het is ook makkelijk maar ik vind het een vreselijk 'woord'.
Zeg je dan ook ik heb kleinkids? :D
(gruwel gruwel)
Dettie
mira schreef:En een mannelijke mannequin, Pieter, die bestaat toch ook, of noem je die niet zo?
mira
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten