Trilogie van Zeven wateren / Juliet Marlier (Fantasy)

Reacties op recensies van, door leden gelezen, Fantasy- en SF-boeken
Larien
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 Jan 2007, 21:50
Locatie: Zele

Trilogie van Zeven wateren / Juliet Marlier (Fantasy)

Berichtdoor Larien » 25 Jan 2007, 23:47

Eén van de prachtigste fantasyboeken die ik al gelezen heb. Het speelt zich af in de Keltische schemering van het oude Ierland, beheerst door mythen en magie

Het is een serie van drie boeken

deel 1 : Dochter van het woud

De vesting van Zeven Wateren is een afgelegen, vreemde en stille plaats. Ze wordt bewaakt door zwijgende mannen die in grijze kledij door de wouden sluipen en hun wapens scherp houden. Want er zijn vijanden in de bossen: vernielzuchtige Britten en vikingen op oorlogspad. En nu is er ook een vijand binnen de muren van de vesting: Vrouwe Oonagh. Zij is een zwarte tovenares, die heer Colum in haar bekoringen heeft verstrikt en die de familie wil vernietigen. Daarom betovert ze de zes zoons van heer Colum. Sorcha is de enige die de betovering kan verbreken. Als zij faalt, zullen haar broers sterven. Dan wordt Sorcha ontvoerd door de Britse strijders en meegenomen naar hun land. Daar komt ze voor de moeilijke keuze te staan tussen haar plicht om de vloek over haar broers te verbreken, en haar groeiende verboden liefde voor de strijdheer die haar gevangenhoudt.


deel 2 : Zoon van de schaduw

De woudgeesten waarschuwen Liadan, de dochter van Sorcha, dat ze voor eeuwig in Zeven Wateren blijven moet. Want zij hebben in Liadans toekomst een vervloekte liefde gezien, dood, een kind en een verschrikkelijke keuze. Ierland is in oorlog. De kuststreken staan bloot aan roofovervallen - en een nieuw geloof veroorzaakt tweespalt onder de bevolking. In dit gevaarlijke tijdsgewricht wordt één man boven alle andere gevreesd: de Beschilderde Man. Hij is de leider van vogelvrije vechters en staat bekend als de meedogenloze huurling, de sluwe bedrieger, de angstaanjagende schim die komt roven en als bij toverslag weer verdwijnt. Juist door deze bandiet wordt Liadan gevangengenomen - zal de strijd om de heilige eilanden in een tragedie eindigen? Valt er een vloek over Zeven Wateren door Liadams verboden liefde?

deel 3 : Kind van de profetie

Het grote ogenblik is aangebroken. Het Kind van de Profetie is een volleerd krijger geworden. Met hem als aanvoerder, en met een leger bondgenoten zoals er nooit eerder op de been is gebracht, kan de overwinning hun gewoon niet ontgaan.
De jonge tovenares Fainne, opgegroeid in een schuilplaats aan de rotsige westkust, is naar Zeven Wateren gezonden met een vreselijke opdracht. Uit alle macht en tot elke prijs moet zij voorkomen dat het Feeënvolk de Eilanden herovert - gehoorzaamt zij niet, dan sterven allen die zij liefheeft.

bianca
Berichten: 191
Lid geworden op: 30 Dec 2004, 09:57
Locatie: Capelle a/d IJssel
Contact:

Berichtdoor bianca » 26 Jan 2007, 20:50

Ik heb het hier ook eens met Janna op een meeting overgehad. Ik heb de boeken met moeite uitgelezen, dit is niet mijn genre fantasy boeken. Maar ik heb inmiddels ontdek dat ik in die mening alleen sta.
Mijn website over bookcrossing
http://www.bi-sa.nl/

Larien
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 Jan 2007, 21:50
Locatie: Zele

Berichtdoor Larien » 26 Jan 2007, 22:44

Ja, fantasy is ook uitgebreidt te interpreteren hé. ;)
Ik hou dan weer niet echt van de Harry Potter fantasy ... en daar zullen het ook niet veel met mij eens zijn, denk ik :)


Terug naar “Fantasy en Science Fiction”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten