'De poort des doods' Weis & Hickman (Fantasy)

Reacties op recensies van, door leden gelezen, Fantasy- en SF-boeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

'De poort des doods' Weis & Hickman (Fantasy)

Berichtdoor Dettie » 22 Jan 2007, 15:31

Kent iemand van jullie Weis & Hickman?

Ze schrijven fantasyboeken, o.a. de zevendelige reeks 'De poort des doods' waar ik echt ongelooflijk gek op ben. 'Drakevleugel' (het eerste deel van die reeks) is het tweede fantasyboek dat ik las (na Tolkien) en natuurlijk kan het wel niet aan 'In de ban van de ring' tippen maar het is wel heel meeslepend. Het leest enorm vlot en is zo wat ze noemen een pageturner. Daarom wil ik iedereen aanraden om naar de bibliotheek te hollen en het boek daar te ontvoeren (met een bibliotheekpasje liefst).

Het is echt de moeite waard! Feitelijk is het niet eens moeite! Puur leesplezier, neem dat van mij aan (ook al ken je me niet).

De enige voorwaarde is wel dat je graag fantasy leest. Als je een hekel hebt aan een draak of een tovenaar hier en daar, dan is dit idd niet het geschikte boek want hier puilen ze er bijna uit. Zalig gewoon.

Unknown
_________________
United we stand, divided we fall.
Laatst gewijzigd door Dettie op 22 Jan 2007, 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 22 Jan 2007, 15:31

Dit is de enige fantasy serie die ik ooit met veel plezier helemaal heb gelezen! Maar al weer zo lang geleden..Ze roepen me nog steeds toe vanaf de boekenplank: lees mij, lees mij...

Marjo

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 22 Jan 2007, 15:32

Ik heb vroeger veel en graag fantasie gelezen en daar zaten de boeken van Weis en Hickman zeker bij. Niet alleen de Death Gate, maar ook de Dragonlance serie vond ik erg goed. Dus laat je zeker niet weerhouden door wat magie en een tovenaar meer of minder.

Desiree

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 22 Jan 2007, 15:33

Ja, Marjo, ik kan het mij voorstellen. Ik heb zo ook alle zeven op mijn boekenrek staan (op een ereplekje) en ik heb soms ook het gevoel (vooral terwijl ik wiskunde of natuurwetenschappen aan het leren ben) dat die vragen/schreeuwen/smeken/eisen/... om nog eens gelezen te worden. Eén keer is gewoon niet genoeg.

@Desiree, wel er zitten alleszins genoeg tovenaars, magie en draken en zo in. :p Welke fantasyboeken heb je nog gelezen? Terry Goodkind toevallig niet? Ik ben nu bezig met de Wetten van de Magie. Magnifiek gewoon!

Unknown

_________________
United we stand, divided we fall.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 22 Jan 2007, 15:33

Van Terry Goodkind heb ik er een stuk of 7 gelezen, vond de eerste vier leuk maar daarna ging het zich steeds meer herhalen dus daar ben ik mee gestopt. Heb wel genoten van de Wheel of time serie van Robert Jordan (hoewel daar helaas geen einde aan lijkt te komen) en van the Dragonbone chair serie van Tad Williams. Ik las graag boeken van Mercedes Lackey, David Eddings, Katharine Kerr en Anne McGaffrey. Maar tegenwoordig lees ik niet meer zoveel fantasy.

Desiree

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 22 Jan 2007, 15:34

Ik ben nog maar aan het eerste boek van de Wetten van de Magie, dus kan niets zeggen over de volgende, maar deze eerste is alleszins fantastisch.

Van Robert Jordan heb ik nog niet veel gelezen. Ooit eens een poging gedaan op het eerste boek maar die werd onderbroken door verplichte schoollectuur (die helaas nooit fantasy is natuurlijk) maar ooit ga ik ze nog lezen! Belofte aan mezelf!

the Dragonbone chair serie ken ik niet maar Tad Williams wel. Ik ben aan het tweede boek van de Anderlandserie en de andere twee liggen ongeduldig op mijn boekenrek te wachten. Ik vind de serie mooi maar soms wat te langdradig en te ingewikkeld. Ik heb ook eens een kort boekje van hem gelezen Caliban's wraak, dat was ook fantastisch: kort en bondig maar prachtig en aangrijpend.

Mecedes Lackey --> nooit van gehoord
David Eddings --> komt me bekend voor maar nooit gelezen
Katharine Kerr --> ook nooit van gehoord
Anne McCaffrey --> één boek van gelezen, vond het wel goed maar niet zo bijzonder (want ik ben de titel vergeten).

Unknown
_________________
United we stand, divided we fall.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 22 Jan 2007, 15:34

Als je van Weis en Hickman houdt, dan vind je Lackey en Eddings misschien ook leuk. Eddings is er volgens mij ook in het Nederlands, van Lackey weet ik dat niet. Als je ook engelse fantasy leest, ik ben mijn boeken in een database aan het zetten en daarbij gelijk een beetje aan het opschonen dus dan heb ik binnenkort vast wel een doosje over.

Desiree

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 22 Jan 2007, 15:35

Mijn favoriete fantasy schrijver is Raimon E. Feist, een paar jaar gelezen heb ik al zijn boeken (voor zover toen uitgekomen en in de bib) gelezen in een paar weken. (vakantie)

Laatst heb ik het eerste deel van de Krondor serie en het laatste deel van de Slangenoorlog trilogie herlezen. Zodra ik weer aan het vaste land ben - komende Vrijdag - koop ik de boeken van de Grote Scheuring.

Hendrik

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 22 Jan 2007, 15:35

Deze serie beslaat 7 delen en ik heb ze binnen no time uitgelezen. Wat een serie! Het is spannend met humor en leest als een trein. Een van mijn favorieten series .

Eeuwen geleden hebben de sartanen de wereld gespilts in vier rijken. Een van lucht, een van steen een van vuur en een van zee.
De patryen zijn de vijanden van de sartanen en die zijn in het labyrint gestopt, een verschrikkelijke gevangenis, waar niet veel mensen uit ontsnappen.
De heer van Nexus is iemand die als eerste uit het labyrint ontsnapte. Haplo is zeer toegewijd aan de heer van Nexus en gaat voor hem de vier rijken af en op zoek naar de sartanen.
Maar langzaam komt Haplo er achter dat het toch wat anders in elkaar steek als zijn heer het voorspiegeld. Dan gaat hij twijfelen aan zijn trouw. Met alle gevolgen van dien.

Bianca
_________________
Mijn website over bookcrossing
http://www.bi-sa.nl/

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 22 Jan 2007, 15:35

Ik ben het bijna met je eens Bianca. Ik heb vijf delen gelezen en om de een of andere reden zijn die laatste twee blijven liggern, terwijl ze netjes met zevenen op de plank staan..

Marjo

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 22 Jan 2007, 15:36

Terwijl vaak de laatste delen van de serie zorgen dat de rest "klopt"....

Desiree


Terug naar “Fantasy en Science Fiction”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten