Christopher Paolini -Eragon (Fantasy)

Reacties op recensies van, door leden gelezen, Fantasy- en SF-boeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Christopher Paolini -Eragon (Fantasy)

Berichtdoor Dettie » 22 Jan 2007, 15:27

Hoi Bianca, Je bent de enige die bij Fantasy post, ik hoop dat ik dat ook mag doen.
Heb je toevallig de 1e 2 delen van Eragon gelezen? Het 1e deel (Het erfgoed) gaat over een boerenjongen van 16 die in het woud een glanzende blauwe steen vindt. Hij neemt de steen mee naar huis en 's nachts is hij getuige vd geboorte ve drakenjong. Helaas zijn duistere figuren op zoek naar het drakenei en begint hier dus een spannend avontuur.
Deel 2 heet De Oudste en er komt nog een 3e deel.
De auteur is Christopher Paolini, hij was pas 15 jaar toen hij deel 1 schreef.
Ik had het mijn 12 jarige zoon voor zijn verjaardag gegeven, en na enig aandringen heb ik het ook maar gelezen. In 1 woord geweldig. Spannend, sprookjesachtig, Tolkien-achtige figuren, duistere figuren, etc.
Misschien iets voor jou?
Groet, MoniquevZ
Laatst gewijzigd door Dettie op 22 Jan 2007, 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 22 Jan 2007, 15:28

Hoi Monique, nee ik heb Eragon niet gelezen. Ik ben eigenlijk pas een jaar Fantasy aan het lezen, tussen de thrillers door, want die lees ik het meeste.
Ik hou niet van jeugdboeken, ik had laatst een boek van Meredith Ann Pierce en die heb ik halverwege dichtgeklapt. Duidelijk een jeugdboek.

Bianca
_________________
Mijn website over bookcrossing
http://www.bi-sa.nl/

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 22 Jan 2007, 15:28

Eragon staat bijv bij ECI bij Fantasy voor volwassenen. Een echt jeugdboek zou ik het zeker niet noemen. Misschien toch de moeite vh proberen waard?

Groet, Monique

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 22 Jan 2007, 15:29

Ik heb lang geen jeugdboeken meer gelezen maar door mijn kids ben ik weer begonnen met ze te lezen en ik moet zeggen dat ik ze soms beter vind dan boeken voor volwassenen :oops: . Over het algemeen geen al te grote "inleiding", ze komen veel vlugger ter zake. Het enige nadeel is, voor mij dan toch, dat het meestal boeken zijn die je in 1 avond uitleest. En dat heb ik nu altijd aan het einde van een boek: je blijft altijd een beetje "verweesd" achter. Je gaat zo op in een verhaal en dan plots is het uit. :?
Ik kom ook steeds meer en meer tot de conclusie dat ik niet een bepaald genre heb. Vroeger las ik vooral detectives. Nu lees ik zowat alles. Kinderboeken, jeugdboeken, adolescentenboeken, detectives, historische romans, "literaire" boeken (hoewel ik er nog altijd niet uit ben wat ze nu juist literair noemen), informatieve boeken, fantasy boeken,....
Alleen poezie kan me nog altijd niet bekoren. Om de een of andere reden heb ik geen zin om altijd de diepere betekenis van gedichten te achterhalen. Soms vind ik een gedicht mooi, maar dikwijls erger ik me eraan als ik niet onmiddellijk begrijp wat het juist betekent en dan heb ik geen zin om dat te gaan uitzoeken. En ergens denk ik dat juist dat de bedoeling is van gedichten :( .

Inge

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 22 Jan 2007, 15:29

Heb de boeken nog niet gelezen maar heb ondertussen de film wel gezien.
De film vond ik niet echt geslaagd (meestal bij verfilmingen van boeken)
maar het verhaal boeide me wel dus ik denk wel dat ik nog aan de boeken ga beginnen...

ph03nix
_________________
A ph03nix never dies...


Terug naar “Fantasy en Science Fiction”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 gasten