W.J. Maryson - De onmagiër (Fantasy)

Reacties op recensies van, door leden gelezen, Fantasy- en SF-boeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

W.J. Maryson - De onmagiër (Fantasy)

Berichtdoor Dettie » 22 Jan 2007, 15:12

eeeys,,
Heeft iemand van jullie soms de serie onmagiër gelezen? van W.J. Maryson die ook de serie meestermagiër heeft geschreven?
Ik heb ze namelijk gelezen en het heeft een grote indruk op gemaakt. Dus ik kan ze iedereen aanraden!

Op eiland Loh wordt voor het eerst een jongen geboren die geen magische krachten bezit. Maar een van de Hoogmagysters (ik weet de termen allemaal niet meer precies ik heb die 2 weken gelede gelezen op vakantie) denkt dat hij misschien wel de kracht bezit om het eiland te redden van kleurloze magie. Dus gaan zij met nog anderen op zoek naar 'de oplossing' tegen de kleurloze magie.
Ik kan het niet fatsoenlijk uitleggen omdat het al zo lang geleden is dat ik het heb gelezen (of jah ik heb er zeg maar nog een stuk of 8 boeken na gelezen:p)

In dit eerste deel van de magistrale Onmagiër-trilogie belandt u op het tovenaarseiland Loh, waar voor het eerst sinds eeuwen een toverloze, een onmagier wordt geboren. De boreling, de jongen Lethe Welmszoon, dreigt een verstotene te worden. Tot Matei, een van de zeven machtige magiërs die hoogmysters worden genoemd, een ontdekking doet die het voortbestaan van de eilandengroep bedreigt. Zo begint, ingrijpend en met vaart, de sage van de Onmagiër.

dit staat op een andere site als omschrijving van het eerste boek.

xxx
Sanne
Laatst gewijzigd door Dettie op 22 Jan 2007, 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 22 Jan 2007, 15:12

Ik denk dat het Bianca misschien wel aanspreekt. Mij iets minder..

Marjo

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 22 Jan 2007, 15:13

Hahaha, nee Maryson spreekt me niet aan. Ik heb ooit deel 1 gelezen en dat vond ik zo saai dat ik nooit meer verder ben gegaan. Maar ik ben blij dat jij er wel van genoten heb Sanne.

Bianca
_________________
Mijn website over bookcrossing
http://www.bi-sa.nl/

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 22 Jan 2007, 15:13

haha jammer dat het jullie het allemaal niet aanspreekt,, ik vond het wel sjiek:P ik had misschien in het begin van deel 1 moeite om door te lezen maar ik ben blij dat ik dat toch gedaan heb :)

Sanne

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: W.J. Maryson - De onmagiër (Fantasy)

Berichtdoor Renate » 30 Jun 2020, 13:52

Ik heb alles van Maryson gelezen en heb ook 2 CD's met muziek, die hij de boeken van Meestermagiër heeft gemaakt.


Terug naar “Fantasy en Science Fiction”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten