Bram Stoker's Dracula

Van alles en nog wat over boeken, literatuur enz.
(o.a. leesuitdaging 2022)
Gast

Berichtdoor Gast » 27 Aug 2004, 23:45

ff googelen:
http://www.dbnl.org/tekst/bork001schr01 ... 1_0300.htm

(en nog veel meer hits natuurlijk - wat zouden we zijn zonder google.)

Misschien heb je ooit iets van haar gelezen?

Groet,
Noa

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 28 Aug 2004, 10:03

Ja zie je wel, ze schreef zelf ook!
ik dacht ut al!

Het komt me erg vaag in m'n achterhoof bekend voor, volgens mij heb ik ooit, heel vroeger iets van haar gelezen.
Bernadet

Roel
Berichten: 992
Lid geworden op: 22 Jul 2004, 12:09
Locatie: Maastricht

Berichtdoor Roel » 20 Sep 2004, 20:08

Hallo allemaal en speciaal Inge,
Ik heb de verfilming van Daphne du Maurier's boek Don't look now op dvd aangeschaft. Ik zag hem voor 7.99 liggen, ik dacht meenemen die handel. Dus binnenkort heb de film ook gezien. Ik ben heel benieuwd. Deze film is met Donald Sutherland in de hoofdrol en toevallig heb ik een andere film met hem in de hoofdrol op dvd gekocht: Invasion of the body snatchers. Iets voor onze Sci fi liefhebbster Marjo, deze nieuwe versie in kleur (de oude is zwartwit en heb volgens mij nog nooit gezien) is een hele enge film over buitenaardse peulen die in mensen veranderen, zodat je niet meer kunt zien of een bekende nog een mens is of een buitenaards wezen. Ik kijk zeer naar beide films uit.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 20 Sep 2004, 20:27

Oh Roel, ik heb ze alletwee gezien en alletwee zijn het enorm goede films!! Als je ze gezien hebt laat je dan nog even horen hoe je ze vond?

Groetjes
Bernadet

Inge
Berichten: 1366
Lid geworden op: 18 Mei 2004, 08:47
Locatie: Kuurne België

Berichtdoor Inge » 20 Sep 2004, 20:27

Ik ben zéér benieuwd naar de film. Meestal vind ik het boek beter dus ik ben benieuwd. Don't look now..... Welk boek is dat in het nederlands????
groetjes Inge

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 20 Sep 2004, 20:33

Titel in het Nederlands: Kijk nu maar es efkes niet :D

Het gaat over een architect die net een dochtertje verloren heeft. Hij heeft een opdracht in Venetie en daar gebeuren zeer vreemde dingen. Is een beetje kort door de bocht dit hoor, erg mooie film. Erg spannend!
Bernadet

lizzy
Berichten: 174
Lid geworden op: 17 Mei 2004, 20:14

Berichtdoor lizzy » 20 Sep 2004, 21:48

Vooral de vrijscene tussen Sutherland, een van mijn favorieten en Julie Christie. Normaal hou ik niet van vrijen, noch in boeken, noch in films, maar dit is echt mooi.

Inge
Berichten: 1366
Lid geworden op: 18 Mei 2004, 08:47
Locatie: Kuurne België

Berichtdoor Inge » 21 Sep 2004, 09:00

Ik ken dat boek niet :( zal ernaar op zoek moeten gaan.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 21 Sep 2004, 11:45

Het was een grapje Inge. Ik weet de Nederlandse titel niet.

Groetjes
Bernadet

Inge
Berichten: 1366
Lid geworden op: 18 Mei 2004, 08:47
Locatie: Kuurne België

Berichtdoor Inge » 21 Sep 2004, 12:01

:? :? :? :? :shock: :shock: :shock:
Het gaat over een architect die net een dochtertje verloren heeft. Hij heeft een opdracht in Venetie en daar gebeuren zeer vreemde dingen. Is een beetje kort door de bocht dit hoor, erg mooie film. Erg spannend!
Bernadet
Dat gaat dus niet over dat boek? Of beter gezegd de verfilming van dat boek??????

Heb ergens een hele breinaald laten vallen want ben niet meer mee :shock: :shock: :shock:

tiba
Berichten: 1559
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 23:58

Berichtdoor tiba » 21 Sep 2004, 13:32

Haha die Inge, een hele breinaald nog wel! ;)

Groetjes. Tiba.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 21 Sep 2004, 14:25

Ja Inge, die beschrijving gaat wel over de film Don't Look now.

Don't look now..... Welk boek is dat in het nederlands????

Daarvoor ik had als titel "Kijk nu maar es efkes niet" gegeven en dat klopt dus niet, dat was een grapje.
Kan je nu je hele breinaald weer opzetten?

Bernadet

Inge
Berichten: 1366
Lid geworden op: 18 Mei 2004, 08:47
Locatie: Kuurne België

Berichtdoor Inge » 21 Sep 2004, 15:14

tja :? ik kijk maar effekens niet naar mijn breiwerk en lap een hele naald kwijt :lol: :lol: :lol:
Ja hoor nu kan ik weer volgen. Ik zal eens kijken of ik de vertaling vind

groetjes Inge

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 21 Sep 2004, 15:54

Volgens mij is het boek niet in het nederlands uitgegeven.
(Helemaal zeker ben ik daar niet van)

Bernadet

Roel
Berichten: 992
Lid geworden op: 22 Jul 2004, 12:09
Locatie: Maastricht

Berichtdoor Roel » 25 Sep 2004, 15:17

Ik heb gisteren dat eindelijk "Don't look now" van dvd gekeken. Ik was gisteravond wat aan vermoeide kant en dat is nooit een goed tijdstip om een film te kijken. De sfeer van de film gaat deels verloren, je merkt gewoon dingen niet op, omdat je zintuigen niet op scherp staan. Dus heb ik de film vandaag in twee stukken nog een keer gezien. Eerst vanaf een bepaald punt na drie kwartier tot het einde en daar nog een keer vanaf het begin tot dat punt. Ik dacht gisteren, goeie film, maar het middenstuk is wat langdradig. Dat is dus absoluut niet zo. Het is een film met vaart gemaakt, uitstekend camerawerk (wat me deed denken aan Dario Argento-films) en nog speciaal het montagewerk. Hoe Roeg de tijd manipuleert door gebeurtenissen uit het verleden in het heden te plaatsen en dingen die nog moeten gebeuren in het heden al laat gebeuren! Dat maakt de film intens. Hij trouwens steeds intenser in het laatste uur en een kwartier.
Daarom is het goed om een film minstens twee keer te zien, omdat je de eerste keer gewoon niet alles meekrijgt (dat is het knappe van de regiseeur, hoe hij al van alles introduceert, waarvan van pas later blijkt hoe belangrijk het was).
De moord scene was een klassieke Argento-scene met een mes en veel bloed.
Sutherland en Christie spelen voortreffelijk.
De vrij-scene die Lizzy noemde, die heb ik pas bij de tweede keer begrijpen. Ik bedoel dat uit-en aankleden tegelijkertijd. Dat blijkt ook weer een manipulatie van tijd. Het vrijen is eigenlijk verleden tijd en het aankleden tegenwoordig, want ze kleden zich aan om buiten het hotel te gaan eten.
Dus mijn conclusie: een zeer goeie film.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 25 Sep 2004, 19:52

Ik vond het begin al zo mooi Roel, dat glas in lood waar bloed overheen vloeit. En de begrafenisscene in de gondel! Gewoon een erg goede film die ook prachtig gemaakt is.
Donald Sutherland vind ik sowieso een van de betere acteurs. Hij speelt ook in The body snatchers! Doodenge film vond ik dat!

Groet
bernadet

Roel
Berichten: 992
Lid geworden op: 22 Jul 2004, 12:09
Locatie: Maastricht

Berichtdoor Roel » 27 Sep 2004, 10:33

Hallo Bernadet,
"Invasion of the body snatchers" heb ik nu opnieuw gekeken. Het blijft een spannende, inderdaad enge film. Het einde is komt als een schok!
Ik was gisteravond "The Abyss" aan het kijken. Heb ik moeten afbreken op een zeer spannend moment, misschien dat ik de film vanavond afkijk. Het is een hele lange.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 27 Sep 2004, 12:10

ja dat einde is zeker een schok. Geen film voor hartpatienten!!
The abyss zegt me niets, maar nu kijk ik zelden films, dus is dat niet zo verwonderlijk.

Bernadet

Roel
Berichten: 992
Lid geworden op: 22 Jul 2004, 12:09
Locatie: Maastricht

Berichtdoor Roel » 29 Sep 2004, 20:02

The Abyss is een superspannende onderwaterfilm. Het verhaal gaat over een nuclaire onderzeeer die onder mysterieuze omstandigheden naar de haaien gaat. Het team wordt op de zaak gezet om nog te kijken of er overlevenden zijn. Het schip ligt in the Abyss (de afgrond) waar duikers moeite hebben om te komen. Maar later in de film dalen nog veel verder af in die Abyss. Er zit ook nog een subplot rond Russen in de film.
De regisseur is dezelfde die verantwoordelijk is voor Terminator, maar ook de zeer succesvolle Titanic. Ik heb het over James Cameron.
Ik daarentegen ben een groot filmliefhebber met een voorliefde voor vele genre's. Ik kijk heel veel films.

gerard sol

Berichtdoor gerard sol » 16 Okt 2005, 14:49

hallo wie kan mij mischien helpen aan de nederlandse uitgave van jamaica Inn ik zoek m al een hele poos met de reden om m mijn vrouw kado te doen ik weet namelijk dat zij er al jaren naar op zoek is.

gerard sol

Jamaica Inn

Berichtdoor gerard sol » 16 Okt 2005, 14:50

gerard sol schreef:hallo wie kan mij mischien helpen aan de nederlandse uitgave van jamaica Inn ik zoek m al een hele poos met de reden om m mijn vrouw kado te doen ik weet namelijk dat zij er al jaren naar op zoek is.


Je kan me mailen op damain@home.nl mocht iemadn het boek hebben en willen verkopen of weten waar ik hem kan halen ben al veel boekenwinkels afgeweest en op het net vint ik ook aleen de engelse maar te koop.

Gerard Sol

Berichtdoor Gerard Sol » 16 Okt 2005, 14:53

de schrijfster van Jamaica in is trouwens.
Daphne Du Maurier ik hoop dat iemadn mij kan helpen aan dit boek.

lizzy
Berichten: 174
Lid geworden op: 17 Mei 2004, 20:14

Berichtdoor lizzy » 16 Okt 2005, 15:18

Hallo Gerard,

Kijk eens op www.boekwinkeltjes.nl

Je kunt dan de naam van de auteur of boektitel invoeren. Ik weet zeker dat ze het hebben.


Terug naar “Diversen - proza”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 108 gasten