Boekenweekaankopen 2007

Van alles en nog wat over boeken, literatuur enz.
(o.a. leesuitdaging 2022)
Gast

Berichtdoor Gast » 25 Mar 2007, 22:56

Niet echt speciaal voor de boekenweek (fout boekenweekgeschenk ook, je wordt doodgegooid met Geert Mak, irritante kerel, is inderdaad ook niet een literatuur), maar vorige week gekocht:
Marcel Moring - Het Grote Verlangen

Deze week wil ik nog aanschaffen:
Arnon Grunberg - Tirza
Alexandre Dumas - The Count of Monte Cristo

Henk

librije
Berichten: 346
Lid geworden op: 16 Dec 2006, 16:01
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contact:

Berichtdoor librije » 26 Mar 2007, 13:20

Dag Henk,

Als ik jou was zou ik de discussie eens lezen bij Geert Mak - De brug, zie:

http://oscar.messageboard.nl/7067/viewtopic.php?t=3254
"Een mens die het aandurft om een uur te verspillen heeft de waarde van het leven nog niet ontdekt."
Charles Darwin Engels medicus en bioloog (1809-1882)

Gast

Berichtdoor Gast » 26 Mar 2007, 16:04

librije schreef:Dag Henk,

Als ik jou was zou ik de discussie eens lezen bij Geert Mak - De brug, zie:

http://oscar.messageboard.nl/7067/viewtopic.php?t=3254


Hoi Librije,

Jullie hebben goede argumenten. Ik had niet zo moeten zeuren.

Heb net nog "Het einde van de waanzin" van Jorge Volpi aangeschaft. "Tirza" nog even laten liggen, ben nu toch nog bezig in "de Joodse messias". Ga nu even kijken of ik "The Count of Monte Cristo" kan bestellen op internet, want in de winkel hadden ze hem niet. Misschien gewoon in het frans gaan lezen (er is trouwens geen nederlanse vertaling)? Dan krik ik mijn frans ook weer wat op.

Henk

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 26 Mar 2007, 16:12

Natuurlijk is er wel een nederlandse vertaling. Ik heb er een.
Maar lees maar in het Frans..

Gast

Berichtdoor Gast » 26 Mar 2007, 16:29

Marjo schreef:Natuurlijk is er wel een nederlandse vertaling. Ik heb er een.
Maar lees maar in het Frans..


Nederlandse vertaling is niet meer verkrijgbaar. In het frans kan ik hem ook niet eens krijgen... (of ik moet op amazon.fr gaan bestellen), dus dat wordt een engelse vertaling. Deze: http://tinyurl.com/2jc98z (zo'n E.6 goedkoper dan bij bol.com!).

Henk

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 26 Mar 2007, 18:17

Maar dat kan toch niet! Dit is een klassieker! Die moet altijd verkrijgbaar zijn!

Gast

Berichtdoor Gast » 26 Mar 2007, 20:35

Ik heb net nog besteld:

Robert Musil - De man zonder eigenschappen (had deel I al, nu deel II en III erbij)
Honore de Balzac - Lost Illusions
Hafid Bouazza - Salomon

Heeft iemand dit boek van Bouazza gelezen? Het thema spreekt mij aan en heb er nu al zin in om het te gaan lezen. Heb ook nog niet eerder iets van Bouazza gelezen.

Henk

PetraO.
Berichten: 395
Lid geworden op: 29 Dec 2004, 13:42
Contact:

Berichtdoor PetraO. » 27 Mar 2007, 22:15

In de boekenweek heb ik gekocht:
-Lucifer - Connie Palmen
-Onder Andere - J.J. Voskuil
-De vliegeraar - Khaled Hosseini

En vlak na de boekenweek, want het gaat gewoon door natuurlijk dat boeken kopen:
-Slapeloos - Barbara Voors (6,99 bij de Bruna, dat kun je toch niet laten liggen)
Ook dit gaat voorbij.

Gast

Berichtdoor Gast » 27 Mar 2007, 22:37

Net nog besteld:

Slimme vrouwen. tien verhalen uit de Decamerone van Giovanni Boccaccio.
Zie http://tinyurl.com/32k2oh
Met harde kaft!

Lijkt me heerlijk om te lezen. En natuurlijk lekker om te ervaren in het echte leven...

Henk

librije
Berichten: 346
Lid geworden op: 16 Dec 2006, 16:01
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contact:

Berichtdoor librije » 28 Mar 2007, 05:24

Henk:Nederlandse vertaling is niet meer verkrijgbaar


Dumas: De Graaf van Monte Christo in het Nederlands?

Als je geen bezwaar hebt tegen een tweedehands exemplaar: bij www.boekwinkeltjes.nl staan er meer dan 30! In verschillende gebonden uitgaven voor enkele euro's per deel. Kijk maar eens.
"Een mens die het aandurft om een uur te verspillen heeft de waarde van het leven nog niet ontdekt."

Charles Darwin Engels medicus en bioloog (1809-1882)

Gast

Berichtdoor Gast » 28 Mar 2007, 09:44

Goeie tip!

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 28 Mar 2007, 10:36

www.theateraanhetvrijthof.nl/page_voors ... lling=5741

Monte Christo is weer actueel, gegarandeerd wordt daar op ingespeeld door boekwinkels.

Gast

Berichtdoor Gast » 28 Mar 2007, 14:33

Marjo schreef:www.theateraanhetvrijthof.nl/page_voorstelling.asp?voorstelling=5741


Goede tip!

Marjo schreef:Monte Christo is weer actueel, gegarandeerd wordt daar op ingespeeld door boekwinkels.


Ben benieuwd. Een aantal jaar geleden was ook een film uit. Daar is kennelijk niet op ingespeeld door heruitgave van een Nederlandse vertaling.

Henk

kim
Berichten: 99
Lid geworden op: 29 Jan 2007, 16:18
Locatie: België

Berichtdoor kim » 29 Mar 2007, 11:28

O jee...gisteren meer geld uitgegeven dan gepland...maar ben er wel blij mee :D :

De wandelaar van Adriaan Van Dis
Kinderen van de revolutie van Dinaw Mengestu
Boetekleed van Ian McEwan
Specht en zoon van Willem Jan Otten

Kim

WilV
Berichten: 3306
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 21:28

Berichtdoor WilV » 29 Mar 2007, 11:33

Oh..mooi lijstje Kim..

Kinderen van de revolutie ken ik niet ,maar de andere drie zijn wat mij betreft allemaal aanraders.

Groetjes,
Willeke

kim
Berichten: 99
Lid geworden op: 29 Jan 2007, 16:18
Locatie: België

Berichtdoor kim » 29 Mar 2007, 11:37

Ja mooi lijstje he! :D ;) De boeken liggen hier naast mij te blinken!

"Kinderen van de revolutie" aangeschaft naar aanleiding van het verslag dat Dettie hierover schreef! Lijkt me erg mooi.

Groetjes, kim

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 29 Mar 2007, 11:59

O jee, ik ben dan altijd zo bang dat het tegenvalt. Ik vond het een erg mooi boek, ben heel benieuwd Kim.

De rest van de boeken heb ik nog niet gelezen. De wandelaar ligt naast me. Boetekleed moet erg mooi zijn en specht en zoon trekt mij niet zo, waarom weet ik niet.

Veel plezier met je boeken Kim!

Dettie

kim
Berichten: 99
Lid geworden op: 29 Jan 2007, 16:18
Locatie: België

Berichtdoor kim » 29 Mar 2007, 12:09

Nee hoor Dettie, ben bijna zeker dat ik het ook mooi ga vinden! En anders kunnen we er nog een beetje over discussiëren he ;).
Laat wel nog iets weten als ik het gelezen heb (maar dat zal nog niet voor direct zijn, want heb nog een stapeltje bib-boeken die klaar liggen).

Groetjes, kim

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 29 Mar 2007, 16:52

Aankopen zijn het het niet..maar ik ging vandaag naar de bieb om alleen maar in te leveren.
Tja..ken uzelf is de spreuk. Ik ging dus toch kijken wat er op de tafel lag, en nu heb ik weer vijf boeken meegenomen.
"streken" lag er, een boek van Noelle Chatelet (voor de abc), dat boek van Robbert Lipari, Frenk van der Linden en H C ten Berge..
Verslaafd..tís niet anders..

Gast

Berichtdoor Gast » 29 Mar 2007, 17:01

Net gekocht in de boekhandel:

Michel Houellebecq - La Possibilité d'une île.

In het frans, E. 10,50. Iemand al gelezen? Marjo wellicht of iemand anders?

Henk

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 29 Mar 2007, 17:07

Na de elementaire deeltjes, dat ik twee keer heb gelezen, en nog niet begreep, heb ik nooit meer iets anders van die schrijver gelezen. Ik ben benieuwd hoe deze je bevalt!

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 29 Mar 2007, 17:07

Nog nooit wat gelezen van Houellebecq henk

Dettie

Gast

Berichtdoor Gast » 29 Mar 2007, 17:45

Marjo schreef:Na de elementaire deeltjes, dat ik twee keer heb gelezen, en nog niet begreep, heb ik nooit meer iets anders van die schrijver gelezen. Ik ben benieuwd hoe deze je bevalt!


Ik heb elementaire deeltjes ook gelezen. Ik denk dat dit boek, qua thematiek toch wat meer te bieden heeft.
Nog tips voor franse boeken? Wil nog wat meer franstalige boeken bestellen. Iets van Alexandre Jardin bijv. Heb Fanfan gelezen voor school.
Vind frans ook een elegante taal die ik beter wil leren.
Weet je ook of je ergens franstalige boeken kan bestellen? Op internet kan ik niks vinden. Bij de boekhandel kan dat wel, neem ik aan?

Henk

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 29 Mar 2007, 19:14

Natuurlijk kan het via de boekhandel, maar ook bij De Slegte kun je wel eens wat vinden. Ik heb overigens wel franstalig via internet gekocht, maar verzendkosten maken dat vrij duur.
Ik weet helemaal niet wat jouw smaak is, hoe moet ik titels noemen?

Gast

Berichtdoor Gast » 29 Mar 2007, 19:37

Marjo schreef:Natuurlijk kan het via de boekhandel, maar ook bij De Slegte kun je wel eens wat vinden. Ik heb overigens wel franstalig via internet gekocht, maar verzendkosten maken dat vrij duur.
Ik weet helemaal niet wat jouw smaak is, hoe moet ik titels noemen?


Ik kan ook wel weer eens bij de Slegte kijken. Denk dat ik wat van Jardin ga bestellen en van Stendhal. Meer de romantische thema's dus. Schieten je nog titels te binnen? Ken je ander werk van Jardin dan Fanfan? Is het aanbevelenswaardig?

Henk


Terug naar “Diversen - proza”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 122 gasten