Jongerentaal

Van alles en nog wat over boeken, literatuur enz.
(o.a. leesuitdaging 2022)
Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 02 Mei 2006, 19:17

Net zoals exotische buitenlanders het prachtig vinden om hun eigen taal te gebruiken tussen Nederlanders, (doen we zelf in het buitenland waarschijnlijk ook!).
Maar op jouw school wordt gelukkig niet gesproken over geen Nederlandse les meer geven, Wouter. Er is hier een vmboschool waar ze clusterlessen geven: engels, nederlands en wiskunde zijn op dezelfde uren ingeroosterd, en worden om de buert gegeven.
Maar ik hoor geluiden dat het toch niet werkt..

Gast

Berichtdoor Gast » 06 Mei 2006, 16:04

haha een voorbeeld van een debiele vraag...
nou ik kan er ff niks op bedenken om eerlijk te zijn... maar ik moet binnenkort weer een proefwerk over een boek maken dan weet ik er weer een paar ;)
maar we moesten laatst karel ende elegast lezen, en een leesverslag over maken en daar kregen we ook proefwerk over. En daar stonden van die vragen in als hoe kon elegast inbreken bij .... en dan moet je maar onthouden dat hij daar een of ander toveriets voor had waardoor ze sliepen ofzoiets.. ik weet het niet meer precies. Maar dat vind ik domme vragen, dat is niet van belang.
Ik lees liever boeken voor de lol.... en als t dan een dom boek is kan k het tenminste laten liggen. Ik vind het dom dat je mensen gaat dwingen om boeken te lezen. Dat werkt lijkt mij averechts... Ik zal binnen kort een paar voorbeelden geven van domme vragen (A)

Dettie
Site Admin
Berichten: 44095
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 06 Mei 2006, 17:45

oeeee ik wacht vol spanning af!

tiba
Berichten: 1559
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 23:58

Berichtdoor tiba » 06 Mei 2006, 18:03

ben ook reuze-benieuwd!!

Groetjes. Tiba.

Sarah2105
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 Mei 2006, 10:51
Locatie: Rotterdam
Contact:

Berichtdoor Sarah2105 » 10 Mei 2006, 20:20

Hoi mensen, (en vooral Inge)
Hihi. ik kom hier nu wel een beetje laat mee,maar wat ook erg leuk is om te zeggen als vloek is 'verkouden' of 'hè verkouden', eigenlijk nog beter :)
groetjes, Sarah
(trouwens, ik ben bijna 14, en bij ons op school hoor je af en toe wel zo'n woord vallen, maar toch héél weinig...)
Het ergste van dood zijn zei ze, is dat je dan geen kersen meer kan eten (Jan Wolkers, Turks Fruit.)


Terug naar “Diversen - proza”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 87 gasten