De zeven zussen...

Van alles en nog wat over boeken, literatuur enz.
(o.a. leesuitdaging 2022)
Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

De zeven zussen...

Berichtdoor Dettie » 20 Jan 2020, 13:27

De zeven zussen

De zeven zussen is het best verkochte boek van 2019. Dat maakte de Stichting Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek (CPNB) bekend. Van De zeven zussen, het eerste deel in de gelijknamige serie van Lucinda Riley, werden meer dan een miljoen exemplaren verkocht. Ook in 2018 was De zeven zussen het bestverkochte boek van het jaar, een uniek record.

---------

Voelt iemand van jullie behoefte om deze boeken te lezen? Ik heb er in mijn omgeving nog niemand over gehoord, alleen wel mijn zus en die is er helemaal weg van.
Ik heb nog nooit boeken van Lucinda Riley gelezen dus kan er ook weinig over zeggen qua schrijfstijl. Maar ik word ondertussen wel benieuwd of het jullie aantrekt. (Mij niet zo namelijk)

Dettie

berdine
Berichten: 3619
Lid geworden op: 23 Mei 2006, 20:42
Locatie: breda

Re: De zeven zussen...

Berichtdoor berdine » 20 Jan 2020, 13:42

O, ik heb er in mijn omgeving juist veel mensen over gehoord. Het trekt mij niet aan, al zitten die mensen maar te pushen, dat ik het moet lezen, dat het echt iets voor mij is. Die personen kennende, denk ik juist van niet, maar het zou een prettige verrassing kunnen zijn. Misschien toch maar reserveren bij de bieb?

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: De zeven zussen...

Berichtdoor Dettie » 20 Jan 2020, 15:56

Ha ja, zo zat ik ook te denken, wie weet is het wel wat en dan loop je het mis!
Maar 622 pagina's, dat is wel heel veel. Het zijn vooral de covers die zo afstoten. Het lijkt zo romannetjesachtig en die heb ik genoeg gelezen.
Toch... als het zo goed verkocht wordt... maar dat werd Harry Potter ook en die hoef ik ook niet (oeioei)

Dettie

berdine
Berichten: 3619
Lid geworden op: 23 Mei 2006, 20:42
Locatie: breda

Re: De zeven zussen...

Berichtdoor berdine » 20 Jan 2020, 16:42

Ik neem aan dat de boeken gemakkelijk lezen. Dan heb je die 622 pagina's zó uit! Maar ik verwacht ook dat het te romannetjesachtig is. Nou weet je wat, ik reserveer het eerste deel gewoon. Kan er altijd mee stoppen als het niks is, vol fouten staat of vol zaken die niet kloppen. Dan hoor je het wel. Er zijn wel veel reserveringen, maar de bieb heeft 20 exemplaren, dus dan zal het niet lag duren.

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: De zeven zussen...

Berichtdoor Marjo » 20 Jan 2020, 16:54

Lucinda Riley schrijft heel prettig, maar het is als Danielle Steel. Voor tussendoor prima. Ik heb begrepen dat ieder boek in een andere stad, ander gebied speelt en dat je ze best los kunt lezen. Bepaalde boeken trekken mij minder dan andere. Als het in Parijs speelt, prima, maar Hong-Kong (ik noem maar iets) een stuk minder.
Maar inderdaad: ze zijn dik, en het is iets voor als het ooit op mijn pad komt. Ik ga er niet zelf achterheen.

berdine
Berichten: 3619
Lid geworden op: 23 Mei 2006, 20:42
Locatie: breda

Re: De zeven zussen...

Berichtdoor berdine » 21 Jan 2020, 11:14

Ik heb nog nooit iets van Danielle Steel gelezen. Ik hoopte dat het meer iets in de richting van Liane Moriarty zou zijn.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: De zeven zussen...

Berichtdoor Dettie » 21 Jan 2020, 12:21

ja ik heb Daniëlle Steel wel gelezen evenals Judith Krantz en Jackie Collins. Het leest lekker weg maar net wat Marjo zegt voor tussendoor prima.
Zelf had ik er op gegeven moment genoeg van omdat het constant eenzelfde opbouw had en je eigenlijk al wist hoe alles af zou lopen. Geen verrassing of nadenkertjes dus.

Wel érg leuk Berdine dat je het wil uitproberen!
Ik heb gisteren nog bij mijn bieb gekeken maar alle 22 (!) waren ze uitgeleend en ze lagen ook niet bij de teruggebrachte boeken.

Dettie

berdine
Berichten: 3619
Lid geworden op: 23 Mei 2006, 20:42
Locatie: breda

Re: De zeven zussen...

Berichtdoor berdine » 21 Jan 2020, 13:55

Ja, haha, bij ons zijn er 20 exemplaren en allemaal uitgeleend. Bovendien gisteren 11 reserveringen, maar voor eind januari moeten er 14 ingeleverd zijn, dus ik verwacht wel eind volgende week een exemplaar te kunnen halen.
Jackie Collins heb ik ook nooit gelezen. Judith Kranz wel, maar dat was in een vorig leven. Dus voorlopig heb ik nog geen vergelijking.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: De zeven zussen...

Berichtdoor Dettie » 21 Jan 2020, 15:05

ja dat vorige leven herken ik wel :D

Dettie

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: De zeven zussen...

Berichtdoor Marjo » 21 Jan 2020, 17:50

Liane Moriarty hoort ook in dat rijtje thuis. De grote lijn weet je inderdaad al heel snel, maar op de achtergrond kan er bij Moriarty, en ook bij Riley, een mooi psychologische verdieping in zitten. Dat is bij Steel overigens minder, vind ik.
Maar goed, jullie moeten dus geduld hebben...

berdine
Berichten: 3619
Lid geworden op: 23 Mei 2006, 20:42
Locatie: breda

Re: De zeven zussen...

Berichtdoor berdine » 02 Feb 2020, 17:55

Nou, het niveau van Liane Moriarty haalt ze van geen kanten. De zeven zussen is gewoon een roman. Ondanks de originele invalshoek, een paar liefdesverhalen met de nodige cliché's. Een deel is om die reden zelfs saai. Ze weet er de nodige "geheimen" in te stoppen, waarvan er tenminste één heel voorspelbaar is. Ik begrijp wel als je niet zoveel leeservaring hebt dat dit boek je meesleept. Het is eigenlijk een sprookje, met zaken die in de realiteit niet kunnen, liefdesperikelen en de prins op het witte paard.

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: De zeven zussen...

Berichtdoor Marjo » 02 Feb 2020, 20:19

Geen verdieping dus? Nou ja, dan laat ik dit maar voor bij gaan. Zoals ik al van plan was.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: De zeven zussen...

Berichtdoor Dettie » 02 Feb 2020, 22:05

Dankjewel Berdine, je hebt me geholpen met de beslissing om het niet te gaan lezen.
ik was er al bang voor dat het te makkelijk geschreven zou zijn en die prins had ik ook al aan zien komen! :D

Dettie

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: De zeven zussen...

Berichtdoor Dettie » 29 Feb 2020, 16:54

Ik had toch een deel uit de 7 zussen serie uit de bieb gehaald, maar ik kom er niet doorheen. Ik wilde het echt lezen en ben er blanco in gegaan, ik hoopte eigenlijk dat ik het toch leuk vond. Maar al op de eerste pagina's werd er zo uitgewijd/uitgeweid? over van alles dat ik mijn aandacht er niet bij kon houden. Dus weggelegd en na een tijdje opnieuw begonnen maar het lukte weer niet om mijn aandacht erbij te houden. Heb ook nog enkele stukken halverwege gelezen maar ook dat pakte me niet.
Dus helaas weer teruggebracht naar de bieb.

Dettie

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: De zeven zussen...

Berichtdoor Marjo » 29 Feb 2020, 19:22

Helaas? Ach, scheelt leestijd! En het verbaast me niets, al heb ik zelf nog niets ervan gelezen.

Marianne
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 Feb 2021, 22:56

Re: De zeven zussen...

Berichtdoor Marianne » 24 Feb 2021, 14:02

Ik ben twee keer begonnen in het eerste deel, maar ik kom er niet in. Deels door die overdreven omschrijvingen. Zijdezacht haar en zo. Niet mijn stijl...

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: De zeven zussen...

Berichtdoor Dettie » 24 Feb 2021, 14:30

Oh gelukkig Marianne, ik begon me bijna een zeur te voelen omdat de boeken me niet aanspreken.
Ik ben wel in een deel begonnen maar het heeft veel weg van boeken van Jackie Collins en zo. Ze zijn niet slecht maar net wat jij schrijft, al die overdreven omschrijvingen en zo. Het boeit mij niet echt.

Dettie


Terug naar “Diversen - proza”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten