Leesuitdaging 2008!
A.
B. Blankevoort, Eefje, Iran - Stiekem kan hier alles
non-fictie; journaliste beschrijft hoe ze een jaar in Iran leeft en verbaast zich over de twee gezichten van dit land: een streng islamitische buitenkant, maar een maatschappij die achter de schermen qua vrijheid soms nog veel verder gaat dan wat ze in het westen gewend is
*** - sterren
C.
D.
E.
F.
G.
H.
I.
J.
K.
L. Lewinsky, Charles, Het lot van de familie Meijer
historische roman, familiekroniek over vijf generaties in een joodse familie in Zwitserland, van 1873 tot 1945.
***** - sterren!!!
M.
N.
O.
P. Pol, Anne-Marie, Balletverhalen
kinderboek met twee verhalen over een meisje dat graag balletdanseres wil worden, maar ze moet allerlei problemen overwinnen,
** - sterren
Q.
R.
S.
T.
U.
V.
W.
X.
Y.
Z.
B. Blankevoort, Eefje, Iran - Stiekem kan hier alles
non-fictie; journaliste beschrijft hoe ze een jaar in Iran leeft en verbaast zich over de twee gezichten van dit land: een streng islamitische buitenkant, maar een maatschappij die achter de schermen qua vrijheid soms nog veel verder gaat dan wat ze in het westen gewend is
*** - sterren
C.
D.
E.
F.
G.
H.
I.
J.
K.
L. Lewinsky, Charles, Het lot van de familie Meijer
historische roman, familiekroniek over vijf generaties in een joodse familie in Zwitserland, van 1873 tot 1945.
***** - sterren!!!
M.
N.
O.
P. Pol, Anne-Marie, Balletverhalen
kinderboek met twee verhalen over een meisje dat graag balletdanseres wil worden, maar ze moet allerlei problemen overwinnen,
** - sterren
Q.
R.
S.
T.
U.
V.
W.
X.
Y.
Z.
Laatst gewijzigd door Grada op 03 Feb 2008, 03:28, 3 keer totaal gewijzigd.
'Do you think it's a whoozle?'
Shalimar de Clown van Salman Rusdie uit
Je moet houden van Rusdie, en je moet ook moeite willen doen voor dit boek wat je van verleden naar heden voert. Van India, naar Pakistan, van Kasmir, naar Europa en Amerika.
Van de tweede wereldoorlog, naar de strijd om Kasmir, en strijd tussen Hindoes en Moslims én naar het hedendaagse terrorisme. Met daarbij nog tal van personages en verhaallijnen.
Ik moest er inderdaad moeite voor doen, maar toen het verhaal me eenmaal in zijn greep had ben ik wel blijven lezen. Rusdie weet als geen ander wel al die eindjes aan elkaar te knopen. ***1/2
Wil
Je moet houden van Rusdie, en je moet ook moeite willen doen voor dit boek wat je van verleden naar heden voert. Van India, naar Pakistan, van Kasmir, naar Europa en Amerika.
Van de tweede wereldoorlog, naar de strijd om Kasmir, en strijd tussen Hindoes en Moslims én naar het hedendaagse terrorisme. Met daarbij nog tal van personages en verhaallijnen.
Ik moest er inderdaad moeite voor doen, maar toen het verhaal me eenmaal in zijn greep had ben ik wel blijven lezen. Rusdie weet als geen ander wel al die eindjes aan elkaar te knopen. ***1/2
Wil
-
Wandelaartje schreef:Mijn persoonlijke uitdaging:
Iedere maand minstens één boek uit eigen boekenkast lezen dat daar al van vóór 1 januari 2008 stof staat te vangen.
Januari: (4-voudig gelukt)
1. Jennifer Donnelly: De Theeroos (****)
2. Nicci French: De bewoonde wereld (*****)
3. Heleen Niele: Bitter Zoet (***)
4. Arthur Japin: Een schitterend gebrek (*****)
Februari:
Wie wil zoekt een mogelijkheid, wie niet wil zoekt een reden.
Ja eeeerg hè. Ik ken geen maat houwe mefrou Wil.
Dettie
Dettie
Laatst gewijzigd door Dettie op 03 Feb 2008, 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.