Momenteel lees ik.....

Van alles en nog wat over boeken, literatuur enz.
(o.a. leesuitdaging 2022)
Marjo

Berichtdoor Marjo » 07 Mar 2011, 14:50

Ik heb net Suzanne Vermeer uit, en nu lees ik nooit meer iets van haar.
Een kinderboek nu even tussendoor: 'Eerlijk gevonden!' heet het, en is heel apart. Al op de eerste pagina vond ik dit leuk, en dat kon ik van Vermeer niet zeggen.

Joanazinha

Berichtdoor Joanazinha » 07 Mar 2011, 16:59

Marjo schreef:Ik heb net Suzanne Vermeer uit, en nu lees ik nooit meer iets van haar.

Ik heb één boek van haar gelezen en dat vond ik meer dan genoeg. Onbegrijpelijk dat ze zo goed verkoopt....

Marjo

Berichtdoor Marjo » 07 Mar 2011, 17:06

Ik snap het ook niet, maar ik heb wel zelf een dochter die haar boeken goed vindt. Zij houdt dus weer niet van ingewikkelde maar reuze spannende echte thrillers. Smaken verschillen dus.
Die van Vermeer zijn een soort spannende chicklits, of bouquetthrilers. Wat je wil. Maar dat zet ik niet in mijn verslag dat nog moet komen.

Renate

Berichtdoor Renate » 07 Mar 2011, 17:38

Ik vind 'Leven na Hailey' eerlijk gezegd geen chicklit, hoewel ik moet zeggen dat ik nog nooit iets uit die categorie gelezen heb.
Ik vind het een mooi verhaal en de Engelse titel dekt de lading goed. Het verhaal heeft toch wel iets tragisch. De hoofdfiguur is met een oudere vrouw getrouwd, die plotseling omkomt bij een vliegtuigongeluk. Dit zet z'n bestaan op z'n kop. Daar komt dan bij dat er allerlei dingen in z'n leven gebeuren, die met deze tragische gebeurtenis verbonden zijn.
Zo heeft hij altijd schrijver willen worden en nu hij stukjes schrijft over z'n rouwproces, heeft hij plotseling succes en staan de uitgevers in de rij. Voorts gaat z'n zus trouwen met een man die ze op de rouwdienst (dat neem ik aan) ontmoet. En dan heeft hij van de luchtvaartmaatschappij nog een riante schadevergoeding gekregen. Kortom, allerlei goede dingen in z'n leven zijn ineens verbonden met de dood van z'n vrouw.
Laatst gewijzigd door Renate op 07 Mar 2011, 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Renate

Berichtdoor Renate » 07 Mar 2011, 17:40

Momenteel lees ik:
Elisabeth George - Totdat de dood ons scheidt.

Joanazinha

Berichtdoor Joanazinha » 08 Mar 2011, 19:45

Ik ben in een prettig leesbare niet al te moeilijke detective/thriller bezig: De Hunt Club van John Lescroart.

Renate

Berichtdoor Renate » 08 Mar 2011, 21:14

Joanazinha schreef:Ik ben in een prettig leesbare niet al te moeilijke detective/thriller bezig: De Hunt Club van John Lescroart.

Zou interessant kunnen zijn. Waar gaat het over?

Joanazinha

Berichtdoor Joanazinha » 08 Mar 2011, 23:18

@Renate: Zie de link voor meer info over het boek De Hunt Club: http://tinyurl.com/6knq7ke
Nadeel: veel verschillende personages. Voordeel: leest vlot weg en is redelijk spannend. Heerlijk voor tussendoor.

Renate

Berichtdoor Renate » 09 Mar 2011, 00:03

Joanazinha schreef:@Renate: Zie de link voor meer info over het boek De Hunt Club: http://tinyurl.com/6knq7ke
Nadeel: veel verschillende personages. Voordeel: leest vlot weg en is redelijk spannend. Heerlijk voor tussendoor.

Ziet er interessant uit. Ik denk niet dat het iets voor m'n vader is, als er te veel personen in voorkomen.

Renate

Berichtdoor Renate » 11 Mar 2011, 00:49

Eergisteren kwam ik in het boek van Elisabeth George ineens een soort verwijzing naar Portret van Dorian Gray van Oscar Wilde tegen.
Dit verraste me wel een beetje. Is het boek zo bekend in Groot Brittannië?

Marjo

Berichtdoor Marjo » 11 Mar 2011, 10:51

Dat boek, en Oscar Wilde zelf, was een hype in Engeland. Ik denk dat het nog steeds op de leeslijsten zal staan!

Dettie
Site Admin

Berichtdoor Dettie » 11 Mar 2011, 11:03

De boeken van Floortje Zwigtman spelen zich af rond het proces met Oscar Wilde. Dat proces gaat over zijn homoseksualiteit dat toentertijd nog zeer strafbaar was. Dat vond ik ook al zo apart.

Portret van Dorian Gray is een heel bijzonder boek en is nu nog te koop ook in de Nederlandse vertaling. Het is een dun boekje en een aanrader. Heel apart verhaal!

Dettie

Renate

Berichtdoor Renate » 11 Mar 2011, 13:09

Ik heb het boek gelezen. Anders zou de verwijzing me namelijk ook niet opgevallen zijn.
Lynley maakt namelijk een opmerking over een vrouw die nog precies lijkt op een 19 jaar oude foto, waarop Barbara Havers in het volgende hoofdstuk opmerkt dat de vrouw misschien een portret op zolder heeft staan.

Dettie
Site Admin

Berichtdoor Dettie » 11 Mar 2011, 13:11

Haha dat is leuk van Barbara.
Ik vraag me af of de grap iedereen opgevallen zal zijn. Als je het boek niet kent dan zal het iemand ontgaan denk ik.

Dettie

Marjo

Berichtdoor Marjo » 11 Mar 2011, 14:27

Goh, ja, nu je het zegt. Dat weet ik nog!

Renate

Berichtdoor Renate » 11 Mar 2011, 17:54

Volgens mij is het me bij een eerdere lezing niet opgevallen, maar nu viel m'n oog er op en ik vond het een wat onverwachtte opmerking van Barbara. Ik legde nu namelijk wel de link met het boek van Oscar Wilde.

Joanazinha

Berichtdoor Joanazinha » 11 Mar 2011, 18:39

Ik ben in een boek voor de leesuitdaging begonnen: De man die glimlachte van Henning Mankell. Staat al ruim 2 jaar in mijn boekenkast; hoog tijd dat hij eruit kwam.

Dettie
Site Admin

Berichtdoor Dettie » 12 Mar 2011, 11:14

Die titel heb ik nog nooit gehoord als boek van Mankell. Veel leesplezier!

Dettie

Renate

Berichtdoor Renate » 12 Mar 2011, 12:00

Het is een boek over inspecteur Wallander.

Hermine

Berichtdoor Hermine » 15 Mar 2011, 13:04

Bezig in "Haar naam was Sarah" van Tatiana De Rosnay.

WilV

Berichtdoor WilV » 15 Mar 2011, 13:27

Oh dat is een mooi boek Hermine. Indrukwekkend.
Het is ook verfilmd. de film heb ik nog niet gezien, ben ik wel van plan.

Groetjes Willeke

Renate

Berichtdoor Renate » 15 Mar 2011, 14:57

Momenteel lees ik Lijdensweg van Peter Robinson.

Ik vind het een boeiend boek, hoewel de hoofdpersoon in haar zucht naar wraak wel een beetje doordraait. Enerzijds kan ik het me voorstellen, maar als er onschuldigen het slachtoffer worden en zij dit min of meer probeert te bagatelliseren door te zeggen dat het toch mannen zijn, dan krijg ik toch wel m'n twijfels.

Wat mij in de boeken van Peter Robinson altijd opvalt is dat er vrij veel over muziek wordt geschreven. Dankzij een ander boek van hem heb ik al eens een tamelijk obscure groep ontdekt. Als ik hem een vraag zou mogen stellen, zo deze toch wel over de rol van muziek in z'n boeken gaan.

Joanazinha

Berichtdoor Joanazinha » 15 Mar 2011, 16:50

Ik lees nu een recensieboek: De vrouw in plastic van Kjell Ola Dahl.
Een voor mij nieuwe Scandinavische schrijver; kan er nog niet veel over zeggen.

Dettie
Site Admin

Berichtdoor Dettie » 15 Mar 2011, 16:54

ik lees nu de biografie van George Orwell, schrijver van Animal Farm en 1984.
Interessante man die zeer aparte dingen ondernam.

Dettie

Renate

Berichtdoor Renate » 15 Mar 2011, 17:15

Joanazinha schreef:Ik lees nu een recensieboek: De vrouw in plastic van Kjell Ola Dahl.
Een voor mij nieuwe Scandinavische schrijver; kan er nog niet veel over zeggen.

Daar heb ik verschillende boeken van gelezen. Ik vond ze wel boeiend en het is leuk te weten dat er weer een nieuw boek is.

Terug naar “Diversen - proza”