Marjo schreef:Wat ben je streng voor jezelf, Inge (erg leuk trouwens dat we je weer 'zien'!)
Maar ik zou willen dat ik dat ook een beetje had. Ik moest vorige week een cadeau voor iemand uitzoeken, een boek dus, en inderdaad lukte dat, maar had er vier boeken voor mezelf bij. En mijn kasten zijn dus echt niet opgeruimd, ze puilen uit.
Ik ben helemaal niet streng hoor uiteindelijk, boeken die al jaren in dozen staan, waar ik niet meer naar omkijk hebben ergens geen "waarde". En dan heb ik het vooral over emotionele waarde omdat ik ze héél mooi vond of omdat ik ze van iemand speciaal gekregen heb, deze boeken horen in de kast.
Dettie schreef:Ik zou er gewoon een lief schattig leuk kastje bij kopen Inge. En daar je ruil/wegdoen-boeken in zetten. Zo zonde je lievelingsboeken weg doen, daar krijg je spijt van! Je kunt ze daarna zelden weer terugvinden of erg vergeeld of stukgelezen in een 2e hands winkel. Dus... NIET WEGDOEN zei ze streng haha
Dettie
die het ook superleuk vindt je weer te zien!
en er is geen plaats voor nog een kastje dan pas ik weer het systeem toe van in mijn oude huis. Daar kon dat, kamers genoeg Maar nu kan dat niet meer en uiteindelijk kom je dan tot een "exquise" selectie
Renate schreef:Die bewaarliefde ken ik. Ik heb zelfs nog vrij veel kinderboeken. M'n vader heeft wel veel van de boeken van m'n moeder weggedaan (nou ja, niemand die ze nog leest) maar boeken weggooien, kan ik niet. Zelfs boeken in de weggeefkast zetten vind ik al moeilijk, tenzij het om een bespreekboek gaat waar ik niet enthousiast over ben. Misschien geef ik de boeken dan nog liever aan iemand die ik ken en die het wil lezen.
CD's, of LP's wegdoen vind ik nog moeilijker. Zelfs al heb ik ze dubbel, dus bijvoorbeeld de LP en de CD, of de CD en een opnieuw uitgebrachte versie als onderdeel van een box-set, of met bonus-tracks. Op die manier heb ik sommige dingen zelfs 3 keer.
En dit is nu wat ik wil vermijden en dat mij bij ieder gekocht boek doet nadenken :"wil ik dit (boek - ik probeer het in alle dingen door te trekken) nog wel?" Ik had ook van boeken "dubbels". Buren, familie, vrienden wilden hun boeken niet meer en Inge leest veel... dus kwamen ze bij mij en ik kreeg het niet over mijn hart om ze weg te doen. Toen we verhuisden was dat het eerste waar ik serieus in "gekuisd" heb. Hele reeksen Daniele Steel die ik toch niet (nooit) las, Kinderboeken die half uit elkaar vielen maar die ik niet weg kon doen omdat ze van mijn kinderen waren, reeksen beduimelde Baantjers en Aspes en .... die ook mijn ding niet waren en die ik steevast kreeg van een vriend die er gek op was, Boeken die ik via ECI in reeks gekocht had, ... allemaal naar de kringloop.
En ik vind het ook superleuk jullie weer te zien