Momenteel lees ik.....

Van alles en nog wat over boeken, literatuur enz.
(o.a. leesuitdaging 2022)
Renate

Re: Momenteel lees ik.....

Berichtdoor Renate » 07 Nov 2021, 20:53

Tja, hoewel ik wel bij Den Haag woon en ik er wel eens kom, is Schilderswijk niet echt een buurt waar ik kom.Ik zou er soms misschien ook een kaart bij moeten pakken om te weten waar alles is. De kaartjes in het boek zijn toch vrij klein. Ik zou een vergelijkbaar boek over Breda ook met plezier lezen. Het onderwerp interesseert me gewoon.

Renate

Re: Momenteel lees ik.....

Berichtdoor Renate » 23 Dec 2021, 17:18

Nu bezig in een Baantjer, die door Peter Römer geschreven is. Ik zou wel weer eens wat meer thrillers zonder seriemoordenaars willen zien. Iets als de boeken van Sjöwall en Wahlöö.

Wat me bij deze Baantjer wel opvalt is dat er een rol voor het verleden is, dat zich dan in de jaren 80 af heeft gespeeld, toen De Cock nog met iemand anders werkte (dat is dan natuurlijk weer gebaseerd op de laatste Baantjer film en de laatste serie over de vroege jaren van De Cock, waar ik onlangs een stukje van gezien heb, maar dat me niet kon bekoren). Vreemd is het natuurlijk wel, gezien het feit dat de boeken over De Cock en Vledder natuurlijk al heel lang bestaan. Ik heb er zelfs ooit een gelezen waarin nog een jonge Roel van Duijn voorkomt.

Terug naar “Diversen - proza”