Lycos stopt ermee! Update 10 augustus 2011

nieuws over literatuur, taal, schrijvers enz.
(geen reclame voor nieuwe boeken plaatsen)
Dettie
Site Admin

Lycos stopt ermee! Update 10 augustus 2011

Berichtdoor Dettie » 27 Nov 2008, 22:46

Vandaag ontving ik dit bericht.

Berichtgeving klanten

Beste Dettie ,

Zoals u wellicht reeds in de media hebt vernomen, hebben de aandeelhouders en de directie van Lycos Europe NV besloten, de winstgevende bedrijfstakken af te stoten en verliesgevende activiteiten stop te zetten. Tot deze activiteiten behoren helaas ook de Webhosting services.

Op dit moment betekent dit voor onze klanten dat we de Webhosting activiteiten slechts nog een beperkte periode voort zullen zetten. Er wordt echter naar een passende oplossing gezocht om uw producten over te zetten naar een andere aanbieder, zonder dat dit extra kosten of onderbrekingen in de dienstverlening met zich meebrengt.

Hoewel nog niet alle details bekend zijn, gaan we er op dit moment van uit dat de LYCOS Webhosting dienstverlening in ieder geval tot in het eerste kwartaal van 2009 beschikbaar blijft. U wordt in ieder geval ruim van te voren door ons geïnformeerd over alle aanstaande veranderingen.

We verontschuldigen ons voor het mogelijke ongemak en vragen uw begrip voor het feit dat wij op dit moment geen nadere details bekend kunnen maken.

We willen benadrukken dat wij ons best doen u zo goed mogelijk te informeren over de verdere gang van zaken. Onze klantenservice beschikt niet over aanvullende informatie en wij verzoeken u vriendelijk over deze kwestie geen contact met hen op te nemen. Zodra nieuwe feiten beschikbaar komen, ontvangt u hiervan bericht via e-mail of als service nieuws in uw Webhosting account.

Met vriendelijke groet,

Het lycos webhosting team

-------

De Leestafelsite zit dus bij Lycos. Laten we hopen dat ze een oplossing vinden anders.....

Dettie
Laatst gewijzigd door Dettie op 13 Jun 2009, 08:45, 13 keer totaal gewijzigd.

Joanazinha

Berichtdoor Joanazinha » 28 Nov 2008, 00:09

Gatver gatver gatver. Sterkte Det! Laten we hopen dat er een goede oplossing komt en dat we van Leestafel kunnen blijven genieten.

Manja-Croiset

Berichtdoor Manja-Croiset » 28 Nov 2008, 00:21

O Dettie.Wat vreselijk voor je.je levenswerk!

Kunnen we eventueel als leestafelaars( zij voor zover die dat financieel trekken)de handen ineen slaan en een donatie doen en dat je "iemand" anders aanzoekt,die het geheel overneemt,met alles wat er staat.
Het is voor ons geen van allen leuk,maar voor jou een nachtmerrie.
Er komt vast wel een oplossing.

Sterkte,ik hoop dat je er niet van wakker ligt.

Manja

mira

Berichtdoor mira » 28 Nov 2008, 01:12

Ik lees hier nu pas over de problemen van de site. Begrijp niet veel van de achtergrond, enkel dat het over centen gaat, 'verliesgevende activiteiten'.
Kop op Bernadet, ze zoeken naar een oplossing. Er is nog tijd.
Wat kunnen Leestafelaars doen? Laat het weten.
We steunen jou èn Leestafel!

mira

Dettie
Site Admin

Berichtdoor Dettie » 28 Nov 2008, 10:17

Alleen kalmte kan ons redden. :D

Ik wacht eerst even af of er een oplossing komt vanuit Lycos. De site staat opgeslagen (server) bij Lycos en en de leestafelmail heb ik ook via Lycos. Ook gebruik ik een programma van Lycos, webbuilder, waardoor ik makkelijk de site kan veranderen en dingen kan toevoegen of weghalen.

Wie weet neemt een ander bedrijf alles wel over en kan ik 'gewoon' verder gaan, daar hoop ik natuurlijk het meest op.
Gebeurt dat niet dan zal alles overgezet moeten worden naar een nieuw bedrijf en ik weet niet of zij dat programma, webbuilder, ook hebben. Nu kan de site denkelijk wel qua inhoud overgezet worden maar alle linken van de site naar het forum en vice verca zullen dan niet meer kloppen. En mijn mailadres die ik op de site o.a. bij alle dichters staat klopt dan niet meer.
Ik ben al her en der informatie aan het opvragen.

Ik vond wel dat ik het jullie moest melden.

Ik houd jullie op de hoogte.

Groetjes
Dettie

jeanette

Berichtdoor jeanette » 28 Nov 2008, 10:47

Sterkte Dettie bij het zoeken naar een oplossing.

Wij Leestafelleden kunnen de Leestafel natuurlijk niet meer missen...!

Jeannette

Gast

Berichtdoor Gast » 28 Nov 2008, 10:54

Toch weeral typisch. Al wat niets opbrengt wordt afgestoten. Ken dat gevoel in de bankwereld ook. Ik hoop alvast dat er een goede oplossing wordt gevonden. Wij blijven alvast hopen.

Rutger

tiba

Berichtdoor tiba » 28 Nov 2008, 15:54

Oeioei, ik lees dit bericht nu pa.
Ik schrik me rot.

Sterkte Dettie. Hopelijk komt er een oplossing.
Roep maar als we financieel iets kunnen doen.

Tiba.

Marjo

Berichtdoor Marjo » 28 Nov 2008, 17:21

Dat is in ieder geval iets waardoor je je niet hoeft te laten tegenhouden als er iets anders moet komen, de financiën...

irene

Berichtdoor irene » 28 Nov 2008, 19:45

Wat een vreselijk nieuws!
Als we iets kunnen doen Dettie, financieel, dan roep je maar hoor.
Leestafel mag niet en nooit verloren gaan!!!!
Sterkte!

groetjes, irene

Dettie
Site Admin

Berichtdoor Dettie » 28 Nov 2008, 20:51

Ik heb van Rutger al mooie tips gehad en ben al her en der aan het rondvragen.
Wie weet vindt Lycos zelf een oplossing en zo niet dan wordt het een flinke klus om alles over te zetten. Ik heb geen idee of het bij een andere provider het duurder wordt. Lycos was wel vrij goedkoop voor wat ze boden maar de klantenservice was érg slecht.
We zien het dus wel. Nog even geen paniek. Laten we eerst maar even afwachten of Lycos zelf met een oplossing komt.

Ik dacht ik meld het wel, mocht er ineens wat raars gebeuren dan weten jullie er alvast van.

Dettie

Jan S

Berichtdoor Jan S » 28 Nov 2008, 20:55

Fingers crossed ...

Laat ons hopen dat er snel een geruststellende duidelijkheid komt. Het is jou, Dettie, en ons allen gegund.

Jan S

Manja-Croiset

Berichtdoor Manja-Croiset » 28 Nov 2008, 23:08

Dat lijkt me een goed doel voor mijn royalties,mocht het nodig blijven,
dan geef ik die in elk geval aan leestafel.

Manja

Sarah

Berichtdoor Sarah » 30 Nov 2008, 10:10

Pfff, wat een vervelend nieuws! Laten we hopen dat Lycos wordt overgenomen door een andere provider met een veeeel betere klantenservice! Maar al met al wordt je hier niet blij van natuurlijk als je al die links moet gaan overzetten etc.etc. Laat het weten als we praktisch en/of financieel iets voor je kunnen doen!

PetraO.

Berichtdoor PetraO. » 03 Dec 2008, 23:41

Jeetje, ik surf te weinig door dit forum. Ik zie dit bericht nu pas. Hopelijk is er een oplossing. Sterkte, Dettie.
Ook dit gaat voorbij.

Dettie
Site Admin

Berichtdoor Dettie » 09 Dec 2008, 10:33

Berichtgeving klanten

Beste LYCOS Webhosting klant,

Zoals op 27 november jl bekend is gemaakt, zal LYCOS zijn webhosting activiteiten in de loop van het eerste kwartaal van 2009 beëindigen. Tot die tijd kunt u nog van onze dienstverlening gebruik blijven maken, zodat u voldoende tijd heeft een nieuw thuis voor uw website(s) te vinden.

Wij willen u alvast aan onze exclusieve partner voorstellen, die wij u aanbevelen als nieuwe webhosting provider: STRATO. STRATO heeft al meer dan 10 jaar ervaring op het gebied van webhosting en bezit 2 eigen, geavanceerde, datacentra. Met activiteiten in 6 landen en meer dan 1 miljoen klanten is STRATO de ideale partner voor u: in 2008 is STRATO door lezers van de toonaangevende Duitse PC tijdschriften PC Welt en PC Praxis tot beste webhoster uitgeroepen (meer informatie vindt u op: http://www.strato.nl/holding/index.html )

Samen met STRATO werken wij eraan de overstap zo eenvoudig mogelijk te maken. Daarbij richten wij ons vooral op een soepele verhuizing van uw waardevolle domeinnamen: samen met STRATO willen wij ervoor zorgen dat uw domein(en) veilig en zo geautomatiseerd mogelijk worden verhuisd, zodat u zo min mogelijk zelf actie hoeft te ondernemen.

U hoeft zich dus geen zorgen te maken: medio december ontvangt u al een concreet en interessant aanbod van STRATO en LYCOS. U profiteert dan niet alleen van een vereenvoudigde verhuisprocedure, maar ook van andere attractieve voordelen.

Wij verzoeken u vriendelijk nog even geduld te hebben en danken u bij voorbaat voor uw begrip.

Met vriendelijke groet,

Het Lycos Webhosting team

--------------

Ben benieuwd wat het aanbod is! Er is weer hoop dus.
Ik las niet echt gunstige berichten over Strato maar ja goede berichten worden zelden gemeld zullen we dan maar denken.

Groetjes
Dettie

mira

Berichtdoor mira » 09 Dec 2008, 12:23

Dus toch uitzicht op redding!

mira

irene

Berichtdoor irene » 09 Dec 2008, 12:37

Gelukkig: toch nog een lichtpuntje in deze donkere dagen....

groetjes, irene

Dettie
Site Admin

Berichtdoor Dettie » 09 Dec 2008, 13:38

Ze hebben het wel alleen over domeinnamen (in ons geval www.leestafel.info) , niet over webhosting, dat laatste is de bijbehorende ruimte en het programma die je erbij 'huurt' om een website te maken. Ik ben dus echt erg benieuwd wat het aanbod is...

Dettie

Manja-Croiset

Berichtdoor Manja-Croiset » 11 Dec 2008, 22:28

Dettie,Ik peins me rot,hoe we allemaal een steentje bij kunnnen dragen om back ups van leestafel te maken?

In ben een dombo wat websites betreft,maar als je van een word bestand o.i.d een back up kan maken kan dat dan niet van een hele site,
Ik roep maar iets doms.Je maakt een link van de hele site en slaat die ergens op of krijg je dan net als bij een snelkoppeling die niet gedekt is niets ?????????????????
Manja

Dettie
Site Admin

Berichtdoor Dettie » 11 Dec 2008, 23:21

Ja ik ben er mee bezig om een back-up te maken, ik denk dat het wel gaat lukken.

Dettie

Manja-Croiset

Berichtdoor Manja-Croiset » 11 Dec 2008, 23:32

Kan ik helpen?Ben wel een beetje een chaoot.
maar dan opeens weel heel helder!
Manja

mira

Berichtdoor mira » 12 Dec 2008, 00:21

Veel sterkte met je back-up.

mira

Dettie
Site Admin

Berichtdoor Dettie » 19 Dec 2008, 14:46

Als het goed is hoor ik vandaag of Leestafel in zijn geheel overgenomen kan worden bij een andere host. Hopelijk zonder veranderingen in uiterlijk en, belangrijker, werkwijze en linken die op Leestafel staan.

Duimen jullie even mee?

Dettie

Jan S

Berichtdoor Jan S » 19 Dec 2008, 15:08

duim,duim,duim,duim,duim,duim,duim,duim.................

Jan S

Terug naar “Prozanieuws”