VPRO Boeken komt terug

nieuws over literatuur, taal, schrijvers enz.
(geen reclame voor nieuwe boeken plaatsen)
Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

VPRO Boeken komt terug

Berichtdoor Dettie » 20 Dec 2023, 14:08

Boeken komt terug
vanaf zondag 25 februari, wekelijks, 17.45 uur op NPO 2

Vanuit Bibliotheek Neude in hartje Utrecht gaat de VPRO weer een wekelijks boekenprogramma maken. In het nieuwe programma Boeken interviewt Lotje IJzermans schrijvers van de beste en meest spraakmakende literaire fictie en non-fictie van dat moment.

Lotje IJzermans is bekend van haar sterke interviews op de vrijdagnacht in Nooit Meer Slapen op NPO Radio 1. IJzermans: 'Ik verheug me enorm op de gesprekken. Ik ben altijd een fervent lezer geweest; ik ging ooit Nederlands studeren vanwege mijn liefde voor de letterkunde. In Boekenwillen we literatuur in al haar rijkdom laten zien. Ik houd ervan om met een interview een verhaal te vertellen. Over het boek, over de schrijver, over de wereld om ons heen.'

Over Lotje IJzermans
Lotje IJzermans maakte voor de VPRO talloze programma’s over muziek, film en literatuur. Van tv-programma’s als Lola da Musica tot het dagelijkse radioprogramma De Avonden. Ze deed dat als interviewer/presentator, maar ook als eindredacteur. Ze richtte Nooit Meer Slapen op, het kunst- en cultuurprogramma van de VPRO op NPO Radio 1 waar ze tegenwoordig op de vrijdagavond interviewt.

Bron: Persbericht VPRO

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: VPRO Boeken komt terug

Berichtdoor Renate » 28 Dec 2023, 15:59

We zullen het zien, of ze de nalatenschap van Wim Brands eer aan doet.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: VPRO Boeken komt terug

Berichtdoor Dettie » 28 Dec 2023, 17:47

Ik hoop het zeer...

Dettie

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: VPRO Boeken komt terug

Berichtdoor Renate » 28 Dec 2023, 20:26

Ik ben wel eens bang dat men te veel in een programma wil proppen. Dat vind ik ook het irritante van 'Werk in uitvoering'. Op zich een interessant programma, maar het heeft de diepgang van een regenplas.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: VPRO Boeken komt terug

Berichtdoor Dettie » 29 Dec 2023, 09:49

Ja dat is mijn 'probleem' ook. Eus met boeken is ook veel te veel opgesplitst in onderwerpjes waardoor dingen juist niet uit de verf komen.
Mooie vergelijking trouwens 'de diepgang van een regenplas'.

Dettie


Terug naar “Prozanieuws”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten